Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Noen som har sammenlignet Loake sin Capital F-lest mot Meermin sin Hiro-lest i størrelse?
Loake Capital er litt romsligere enn Meermin sin Hiro-lest, og bildet og beskrivelsen til @Alv stemmer på en prikk med mine erfaringer. Du har også Loake 024 og Meermin Rui, som begge er litt bredere og romsligere, så de kan være et alternativ til Hiro og å gå opp en halv størrelse.
2013-loake-lasts-aldwych.jpg

2013-loake-lasts-chester.jpg

Vil gjerne anbefale folket å sjekke ut portugisiske Carlo Santos. En fint alternativ i samme prissjikte som f.eks. Loake og Meermin. God kvalitet og Goodyear welt.

I will go as far as to say that Carlos Santos offers a better value-quality ratio (completely made in Portugal), as both Loake (India), and Meermin (China) close all their uppers in low-wage countries, which some locally supplied materials, and them goodyear welt the soles in their factories in Europe (Kettering, and Mallorca)

• Liker
Reaksjoner: Nicolai
I will go as far as to say that Carlos Santos offers a better value-quality ratio (completely made in Portugal), as both Loake (India), and Meermin (China) close all their uppers in low-wage countries, which some locally supplied materials, and them goodyear welt the soles in their factories in Europe (Kettering, and Mallorca)

As far as I know Meermin does only finishing in Spain. May be that's why they a) don't have "Made in Spain" label and b) are so cheap.
Loake 1880 shoes are welted in Kettering and are labeled "Made in England".
Carlos Santos seems to be an interesting option in this price range. I wish Cavour could have more models from CS.
Yanko shoes from Skolyx could be another alternative...

• Liker
Reaksjoner: Alv
As far as I know Meermin does only finishing in Spain. May be that's why they a) don't have "Made in Spain" label and b) are so cheap.
Loake 1880 shoes are welted in Kettering and are labeled "Made in England".
Carlos Santos seems to be an interesting option in this price range. I wish Cavour could have more models from CS.
Yanko shoes from Skolyx could be another alternative...
We recieved 3 models last week, we currently have 10 models in shop. will be online in a few days ;)

Har et par Santoni-sko jeg gjerne skulle fått en liten overhaling på. Har vært litt uforsiktig når jeg har tatt av meg skoene (gjelder egentlig bare høyre sko), og neglen har ripet opp skinnet. Det er ikke veeldig synlig, men for meg som vet at det er der blir det litt irriterende.

Noen som har forslag til skomaker som kan ta på seg dette? Eventuelt hva de tar for det?

Jeg har hatt samme predikament, som jeg løste ved å påføre skokrem i flere tynne lag over ripen, så polere over til slutt. Etterpå var det ikke synlig med mindre man aktivt så etter stedet hvor ripen var.

• Liker
Reaksjoner: aksgro og Nicolai
Har et par Santoni-sko jeg gjerne skulle fått en liten overhaling på. Har vært litt uforsiktig når jeg har tatt av meg skoene (gjelder egentlig bare høyre sko), og neglen har ripet opp skinnet. Det er ikke veeldig synlig, men for meg som vet at det er der blir det litt irriterende.

Noen som har forslag til skomaker som kan ta på seg dette? Eventuelt hva de tar for det?

Skomaker Dagestad fikser dette :) Tipper at resultatet rettferdiggjør prisen.

Evt. hvis du vil prøve å reparere det selv (gitt at såret er relativt lite), kan du gi dette produktet et forsøk. Det fungerer bra som første lag i metoden som @Oscr forklarer.

• Liker
Reaksjoner: Klokkesamler

The skomaker at Frimann Thorkildsen ( Bygdøy allé 19) is aslo very capable, as far as I know Dagestad only repair shoes purchased at his shop due to high demand.

• Liker
Reaksjoner: Klokkesamler
Noen som har forslag til skomaker i Bergen?

Plukket opp et par pent brukte Florsheim Royal Imperial på en thrift store i San Francisco tidligere i år. Skulle gjerne byttet såler og hatt en overhaling.
7834df94a269da2ea13197b0d12a720e.jpg

Erfaringer med disse? Alfred Sargent / Cambridge. Vurderer å tynne ut boots-garderoben til fordel for et allround-par

IMG_8969_600x@2x.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Nicolai
Ja, sammenlignet med Loake Capital feks, synes jeg ikke det er store forskjellen. Cambridge er litt romsligere helt i tuppen, det er alt.