Skriveinstrumenter

Thomaswi, hva vil du anbefale som en god, flott allrounder i penneverdenen, samt medfølgende blekk? Med bruksområder brevskriving, signaturer og lignende..

Om du har tid og lyst blir noen penne-alternativer godt tatt i mot av meg (med flere) - gjerne med veil. pris!
 
Thomaswi, hva vil du anbefale som en god, flott allrounder i penneverdenen, samt medfølgende blekk? Med bruksområder brevskriving, signaturer og lignende..

Om du har tid og lyst blir noen penne-alternativer godt tatt i mot av meg (med flere) - gjerne med veil. pris!

Skal se om jeg kan svare litt lengre på et senere tidspunkt- men som en start:

Pelikan M200/M205.

Mye penn for pengene (ligger vel på rundt $120). I tillegg til å se bra ut ( finnes flere alternativer) og ha en bra fyllemekanisme (piston filler vanligvis funnet i dyrere saker) kan pennesplitten enkelt byttes (skrus enkelt ut). Dette gjør at det er mulig å teste ut litt forskjellige tykkelser osv. Ekstra stålsplitter koster ca$25. disse passer også i noen av de andre Pelikan modellene. Eventuelt kan men oppgradere til gullsplitt etterhvert. Anbefaler f.eks richardspens.com (som også spesialtilpasser splitter til Pelikan.Fine splitt er nærmest kulepenn.

Et bra blekk å starte med er f.eks watermans.
 
Thomaswi, jeg må bare få nevne at jeg er glad for at du tar deg tid til å skrive godt, kunnskapsrikt og utfyllende om et område jeg selv ikke har peiling på, men har mistanke om at jeg en dag kommer til å ha lyst til å vite mer om! Det ser spennende ut å prøve seg med en fyllepenn en dag, og denne tråden er bokmerket til den dagen jeg prøver meg:) Takk igjen!
 
Tror klokkemani og pennemani er to relaterte lidenskaper (/lidelser).
Har surfet Fountainpennetwork og penne-siter de siste ukene på akkurat samme måte som jeg surfer klokker...
Blir dyrere og dyrere dette..... ;)
 
Unboxing

:D
Skulle ønske jeg hadde en klokke å komme med men...
Har hatt denne en stund nå og synes den passer fint å vise her.


Mix106-2.jpg



Mix107-2.jpg



Mix113-2.jpg



Mix110-2.jpg



Mix111-2.jpg



Mix112-2.jpg



Her mangler det noe:confused:
Selvfølgelig:
Mix115-2.jpg



Mix119-2.jpg



Synd NASA har lagt ned hele greia.:(
Og jeg som gledet meg sååå mye. Jeg er i hvertfall klar.:D
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan og Trulle75
Samlingen hittil..

En MB må man visst ha, og da jeg foretrekker luksusgjenstander som kan brukes til "alle anledninger" falt valget på en vanlig ballpointutgave da den har godt gjennomslag på kontrakter, oppfører seg pent i fly mm.(fyllepenner kan tømme seg i lomma grunnet trykkforskjeller:idea:)
Synes starwalker midnight metal´en er passe understated til hverdagsbruk, matt ruthenium (12tonn utvinnes hvert år og verdens totale rutheniumreserver er på ca 5000tonn... :) ) -skriker ikke etter oppmerksomhet, men føles svært eksklusiv. Tung, massiv og solid mekanikk.




Et par tidløse klassikere holder MB´en med selskap;

Parker Jotter, begge ca 90 kroner! :)



Og en original Fisher Space Pen - AG7
(Brukt av nasa siden 60-tallet og fortsatt eneste godkjente penn på ISS, hos nasa og russiske kosmonauter)

Penner er også gøy! -Nå trenger jeg bare en Conway Stewart fyllepenn... Og en Edison..... Og.:grin:
 
En litt annen unboxing

ma5eza9e.jpg

ehyzy2e7.jpg

a8u7yby3.jpg


Montegrappa har holdt det gående med fine skriveinstrument siden 1912.
Denne modellen er en Ball point type i en lekker blåfarge med sølv detaljer. Den gir en god og tung kvalitetsfølelse. Litt mer anvendelig enn fyllepenn som egentlig er det som gjelder når det gjelder fine skriveinstrument kanskje, men som krever en litt annen skriveteknikk som ikke er så lett å venne seg til synes jeg.
Montegrappa har også klokker
7u3a3y6a.jpg

Eller samarbeider med andre, her IWC og 'the greatest'
upumu2a3.jpg


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Veldig spennende og litt skummel (full av fristelser) tråd!

sama2uve.jpg

Her er mine:
Lamy Vista (F)
2 stk Parker Vector (F og M)
Kaweco Sport (M)

Og en halvliterflaske Pelikan 4001 Blåsvart (det er en lang historie...).

Har et par flere penner på vei også...
 
Kult! Jeg bruker Lamy Vista på jobb. Kan jeg spørre om du kjøper på nett? Har du isåfall noen nettsteder å anbefale? Jeg har kun kjøpt mine på flyplasser ol.
 
Kult! Jeg bruker Lamy Vista på jobb. Kan jeg spørre om du kjøper på nett? Har du isåfall noen nettsteder å anbefale? Jeg har kun kjøpt mine på flyplasser ol.

Ja jeg har kjøpt de to transparente pennene på nett nå nylig (parkerne har jeg hatt lenge, minst 10-15 år). Jeg har hittil handlet fra CultPens.com (meget godt utvalg og rask forsendelse fra UK) og et par forskjellige ebay-butikker. Det er bl.a. en ebay-selger i Malaysia som selger Lamy billig, jeg kan finne navnet på disse hvis du er interessert.


Sent from my iPad2
 
Takk for info :) Skal sjekke ut Cultpens! Malaysia selgeren høres interessant ut ja.

Han i Malaysia med god pris på Lamy (bare de billigere modellene som Safari, Al-Star og Nexx) heter "lupitalamos". Handelen fungerte stort sett meget bra, men han teipet sammen noen esker med blekkpatroner til isopor (for struktur i pakken) slik at disse blekkpatroneskene ble litt ødelagt da jeg forsøkte å frigjorde dem fra teip og isopor (kanskje 60% min egen feil). Pennen var derimot godt beskyttet i pakken og jeg kommer sikkert til å handle fra ham igjen.
Jeg har også vellykket handlet noe Diamine-blekk hos en ebay-selger i USA som heter "streetfair", han har også et ganske godt utvalg av penner og ser ut til å også kunne benyttes utenfor ebay gjennom ipenstore.com.

Edit: Se også denne tråden på fountainpennetwork: http://www.fountainpennetwork.com/forum/index.php?/topic/230033-where-do-you-get-your-pens/
 
Vilken modell?

Vilken är pennornas motsvarighet till klockornas submariner? Rätt och slett en tidlös klassiker som man aldrig tröttnar på? Vänligen rådge tack :)