Skriveinstrumenter

Noen godbiter fra Cross som neppe er å få tak i lenger :D

Cross.jpg


18K Cross Townsend i midten

KAB
 
Hvor kan jeg kjøpe en Mont penn i Oslo sentrum? I seriøst behov for en god penn. Må finne gleden av å skrive igjen, og da et dette en god start.
 
Takk for det, stikker innom etterpå å tar en titt på utvalget:)

Vet du om alle Protid har det inne, eller bare noen utvalgte? Kan ikke huske å ha sett det der før.
 
Har lenge hatt lyst på en Mont Blanc pen, men har ikke blitt noe handel enda. Er veldig usikker på hva jeg eventuelt skal kjøpe, fyllepen, rollerball osv. Noen innspill på en grei "start"pen? :p
 
Jeg skal ikke banne på at alle har det, min lokale Protid er Sandvika.
Det mest brukervennlige er en kulepenn, men fyllepennen er jo den klassiske.
Har ingen Mont fyllepenner selv men ville blitt overrasket om de lekker blekk.
Jeg liker Starwalker serien som er en fet kombinasjon av platina og gummi.....
 
Har lenge hatt lyst på en Mont Blanc pen, men har ikke blitt noe handel enda. Er veldig usikker på hva jeg eventuelt skal kjøpe, fyllepen, rollerball osv. Noen innspill på en grei "start"pen? :p

Mont Blanc har vel egen butikk i galleriet? Første til venstre ved hovedinngangen. Rett ovenfor den belgiske sjokoladebutikken!
 
Mont Blanc har vel egen butikk i galleriet? Første til venstre ved hovedinngangen. Rett ovenfor den belgiske sjokoladebutikken!

Ikke egen butikk men de selger det hos gullsmeden der ja. De har også et større utvalg i gullsmeden ved siden av gamle lokalet til Bjerke :)
 
Har handlet endel Mont Blanc hos David Andersen på Egertorgetz. Spør etter Markus der. Han har dilla på fyllepenner. Han bruker ofte en Namiki (eller hva det heter) på jobben, med kinesisk lakk... Ville anbefalt 2 penner, en fyllepenn samt en enklere i roller, ballpoint eller fineliner. Fyllepennene mine bruker jeg gjerne til signaturer og til brevskriving. De andre tila alt annet:)
 
Som venstrehendt er fyllepenn dessverre ikke aktuellt. Fischer Spacepen bør alle Speedmaster-eiere ha. I tillegg til et par Randpolph Engineering pilotbriller

P1000152.jpg
 
Jobber nok ikke for SLB. Freelancer for norske leverandører av brønnutstyr og da kommer vi borti de innimellom