Slett

Liten bildeoppdatering:



Førsteinntrykket er helt rått, det oser av kvalitet og jeg klarer ikke la være å se på håndleddet (hele tiden) ;)

Besøket hos Bjerke avdeling Paleet var en god opplevelse, klokka sitter nå perfekt og det ble en god klokkeprat over en kopp kaffe. Kudos til gutta som hjalp meg!
 
Gratulerer så mye med råfin submariner, skjønner godt du ikke vil ta den av armen - dette er en klassiker uten like. Nydelig! :)
 
God kveld alle sonere

Har nå hatt suben en god stund, strålende fornøyd. I den siste tiden har kløen for ny klokke meldt seg, og jeg kikker rundt daglig etter inspirasjon. Foreløpig har jeg kommet frem til tre ulike kanditater til neste klokke i samlingen:

1. Datejust med hvit skive på en brun skinnrem. Dette er nok den mest aktuelle, føler den vil komplimentere suben godt som en "penere" klokke. Eneste "ulempen" jeg ser ved dette uret, er at den er gammel og trenger mer vedlikehold enn de to andre konkurrentene. Legger ved et illustrasjonsbilde:

5131195-3.jpg


2. Speedmaster 3570, en legende. Trenger vel ikke mer forklaring, fin på rem, lenke og nato.

3. Tudor Black Bay, ligner kanskje for mye på suben? Tror den hadde gjort seg på en fin skinnrem denne også. Disse fåes til en hyggelig pris "som ny brukt", hvor man kan ha glede i mange år uten å tenke på service.

Så spørsmålet mitt til dere, hva ville dere valgt og hvorfor? Alle tre er innenfor rimelighetens grense i forhold til pris, og jeg mener de vil være et godt tilskudd i samlingen uansett hvem som blir kjøpt først. ;)
 
Redigert:
Selv om jeg synes en rekke DJ-modeller på 36 mm er flotte, blir det for lite for meg. Black bay er for lik subben din. Min stemme går til speedmaster :)
 
Black Bay er en klokke jeg setter utrolig høyt, nydelig. Men, med tanke på at du allerede innehar sub, ville jeg nok kjørt på med speedmaster!

Lykke til med neste klokkekjøp:cool:
 
Med så mange for speedmaster må jeg nyansere bildet med å si Datejust. Jeg ville i alle fall variert med en lys skive inn i boksen.
Flott samling forresten!!
 
Alle tre alternativene er fine klokker som hadde gjort seg bra i en samling. Personlig ville jeg nok gått for Black Bay.
Det er noe med denne klokken som tiltaler meg veldig:) Hvis du velger å kjøpe en på skinnrem vil denne fungere som et utmerket supplement til Suben IMO.
Jeg er enig i at den er veldig lik Suben ift design og wrist presence, men jeg ville kjørt Tudor;)
 
Fin samling Jellke! Av de klokkene du nevner så synes jeg (som flere allerede har sagt) at Speedmaster er et naturlig nestevalg. Black bay vil jeg si er for lik Submarineren, og der skiller Speedmasteren seg fra de andre. En virkelig klassisk og ikonisk chronograph.

Men hvis formålet kun er å ha en mer dressy klokke------> Gå for DJ!
 
Suben er tilbake på oysterlenken, som den alltid burde være har jeg funnet ut. Jeg lurer på om dette er den optimale klokken(?). Jeg blir rett og slett ikke klok på alt det deilige som finnes der ute. Etter hvert som klokkekontoen fylles, har jeg funnet at markedet vil avgjøre hva som blir mitt neste ur. Planen er at det skal ha hvit skive, men vi får se hva som dukker opp :D Vil benytte anledningen til å ønske alle medlemmer en god jul og et godt nytt år!

53F0A4ED-97AF-420A-9C65-7419296C3284_zps1xinr9tg.jpg
 
Redigert: