God kveld alle sonere
Har nå hatt suben en god stund, strålende fornøyd. I den siste tiden har kløen for ny klokke meldt seg, og jeg kikker rundt daglig etter inspirasjon. Foreløpig har jeg kommet frem til tre ulike kanditater til neste klokke i samlingen:
1. Datejust med hvit skive på en brun skinnrem. Dette er nok den mest aktuelle, føler den vil komplimentere suben godt som en "penere" klokke. Eneste "ulempen" jeg ser ved dette uret, er at den er gammel og trenger mer vedlikehold enn de to andre konkurrentene. Legger ved et illustrasjonsbilde:
2. Speedmaster 3570, en legende. Trenger vel ikke mer forklaring, fin på rem, lenke og nato.
3. Tudor Black Bay, ligner kanskje for mye på suben? Tror den hadde gjort seg på en fin skinnrem denne også. Disse fåes til en hyggelig pris "som ny brukt", hvor man kan ha glede i mange år uten å tenke på service.
Så spørsmålet mitt til dere, hva ville dere valgt og hvorfor? Alle tre er innenfor rimelighetens grense i forhold til pris, og jeg mener de vil være et godt tilskudd i samlingen uansett hvem som blir kjøpt først.