Sommerklokken

Medlem
15. juli 2009
Innlegg
6.520
Tenkte å dedikere en tråd til den populære sommerklokken a.k.a sommer beateren. De fleste av oss handler en ny klokke nå før sommeren. Gjerne tiltenkt strandliv, båtliv, party, grilling etc.

Friske farger er jo poppis, en annen gjenganger er høy vanntetthet, men er alt dette et must?

Jeg står midt mellom to klokker akkurat nå. Sinn U1000 eller Omega Speedmaster Pro. For 9 av 10 TS-medlemmer er nok dette et ganske enkelt valg, men for meg er det nå 50-50.

sinn_u1000_k_72.jpg


35705000-50.jpg


Hvilke klokker har dere planen om å kjøpe inn til sommeren? Kanskje noen allerede har sikret seg sommerklokken? :cool:

Løst snakk, masse bilder, avsporing i beste TS-ånd er å oppfordre!
 
Av de to du viser til ville jeg valgt uten den minste tvil SINN U1000.
Edit: Om jeg skulle kjøpt en U1000 hadde det dog blitt den sorte versjonen.

Som de fleste har fått med seg er dette min sommerbeater. Og som det synes av bildet fungerer den fint til det.

9b30f36c.jpg
 
Tror dette blir sommerkomboen når det gjelder sjø og strandliv for min del. :)

IMAG0166.jpg


Ellers skal dere ikke se bort fra at denne nyanskaffelsen får en del armtid!

IMG_2653.jpg


... også denne da selvfølgelig!

2011-09-11163943.jpg
 
Jeg tror jeg ville gått for Sinn hadde jeg vært deg.
Jeg har også sommer klokken klar. Det er nesten den ultimate sommerklokken for min del.
Hadde dog ikke hatt noe imot en sommer med Mathfjeld sin heller.:D
e79fae05.jpg
 
Speedyen er jo klart mer dressy og presentabel for sene kvelder med vin og svermerier :cool:
Men er du i det våte element er kanskje Sinn bedre.

Jeg slår også et slag for Hulken og Planet Ocean :cool:
 
Min sommerbeater er klar, men på sørvis for øyeblikket. Håper den snart vender hjem. Bilder kommer så snart vi er gjenforent ;)

Speedy eller Sinn? Et litt merkelig valg, da de er to helt forskjellige klokker. Speedmaster får min stemme, da den er en av mine favoritter. Lykke til med valget Sponon!

Dessuten, du har jo allerede en av de feteste "badeklokkene" som finnes! :)
 
Sponon gå for Sinn - for mangfoldet sin skyld (og din egen)

51a7bed0-cfd7-8678.jpg

Bad med Spork søndag ga mersmak, så mye at jeg er redd for plassen til OM i samlingen
 
Min sommerbeater er klar, men på sørvis for øyeblikket. Håper den snart vender hjem. Bilder kommer så snart vi er gjenforent ;)

Speedy eller Sinn? Et litt merkelig valg, da de er to helt forskjellige klokker. Speedmaster får min stemme, da den er en av mine favoritter. Lykke til med valget Sponon!


Det tok meg et par sekunder ekstra før jeg forstod at klokken din var på service :p
Hvilken klokke er det snakk om?

Med Speedmaster får jeg ikke en ny opplevelse. Jeg vet hva jeg går til, men er det smarteste valget. Sinn U1000 vil være perfekt som sommerklokke, men den kan fort bli solgt på høsten. Begge klokkene taper seg godt i pris, men U1000 vil være vanskeligere å selge.

Mathfjeld: Du har ordnet deg ganske bra :)
 
Kjenner at jeg nå angrer på at jeg solgte min Omega Seamaster Planet Ocean cal.8500..

Det hadde blitt en utrolig tøff sommer klokke...

uffffffffff....................

:( :( :(

Jeg klarer ikke og bestemme meg.. 116610Lv hadde jo reddet meg :) :D :D
 
@Sponon: Klart du må gå for Sinn, Speedyen er det dessuten tretten av på dusinet. Ingen nyannskaffelser her, min kjære er fortsatt nede og nytt skal ikke inn før alternativene er nede på den ene.
 
Jeg lurer på LLD (no-date) blir sommerklokken for min del. Utfordringen er bare at jeg har lyst på en Omega Speedmaster, rolex 14060, og Rolex explorer 1 (39mm)
 
Denne fungerer fint året rundt:p
3a62a082.jpg


Men som ren sommerfavoritt til sjø, strand og lek har jeg denne med hvit skive, sverdvisere og røde detaljer
I og med at jeg ikke har funnet sommeren ennå får det bli gjenbruk av bilder :D

11.jpg


3.jpg


12.jpg


97fe9742.jpg
 
Jeg har et par i bestilling, blant annet en stowa. Ingen av dem utpregede sommerklokker, men de får garantert friskt med armtid når de omsider er på plass. I tilegg satser jeg på å slite titanhelson noen gram lettere i løpet av sommeren!!
 
Skjønner ikke at du vurderer Speedmaster som sommerbeater.:confused: Tenker på vanntettheten.
Speedy har du hatt, gå for Sinn.
Her er min sommerklokke. Brukte den i fjor og i år, sist forrige uke.
Blir nok denne i sommern og.:cool:


PostojnaKoperPiranGW114.jpg
 
Denne fungerer fint året rundt:p
3a62a082.jpg


Men som ren sommerfavoritt til sjø, strand og lek har jeg denne med hvit skive, sverdvisere og røde detaljer
I og med at jeg ikke har funnet sommeren ennå får det bli gjenbruk av bilder :D

12.jpg




Omega Seamaster GMT med White skive er bare nydelig... Herre min hatt... Nå fikk jeg lyst på den og med orangsk nato... (Omega seamaster Planet Ocean cal.8500) er et alternativ men GMT en er bare helt konge..


Ser du har en 116610Ln som hel års klokke jeg syns den også er utrolig tøff.. Har kjempe lyst på en slik en... Har en 116710Ln fra før.

Hvis du noen gang skulle gå av bane og finner ut at du skal selge Omega GMT en så må du ta kontakt...

Tør og si den står på listen over mine favoriter når det kommer til sommer klokke.

Vi har liksom:

Rolex 116610Ln
Rolex 216570 White
Omega GMT White

De ultimate sommer klokkene.... :D :D :D