Sommerklokken

Kommer neppe til å kjøpe noe nytt til sommeren, men hvis jeg skulle kjøpt noe hadd nok både PO i oransje og Hulken vært to veldig gode kandidater.
Ellers synes jeg denne i 42mm hadde vært fin til sommeren:
1055074d1366481003-fs-omega-planet-ocean-8500-white-reduced-$3-999-omega-po8500-%BE-view.jpg
 
Blir det nok mye armtid på denne i sommer, regner med det kommer en orginal gummirem fra stålmodellen ned i posten i morgen.

20130419_093918.jpg
 


Dette blir sommerklokken i år som i fjor. Kanskje jeg skulle fått tak en gummirem eller en NATO rem til den....
 
Tror denne på orange nato kommer til å bli mye brukt i sommer :D Eventuelt blå nato om det blir for spessielt :)

jackroad_rx611_zpsc809a3f6.jpg

Har du kjøpt den? Har jeg ikke fått med meg. Jeg synes den kassen er råfrekk på nato, og spesielt med en av de litt blingy skivene, mao akkurat som denne. Finner du en farge som klaffer bra blir det en fet sommerklokke! Kanskje grå maratac (som er litt grønt i)?

For min egen del blir det nok mest hvit Daytona på nato i sommer (om den kommer). Ikke akkurat noen dykker eller strandklokke, men enkelt og greit fordi den ser bra ut med korte ermer og sommergarderobe generelt. Den perfekte sommerklokken :)
 
Redigert:
Har du kjøpt den? Har jeg ikke fått med meg. Jeg synes den kassen er råfrekk på nato, og spesielt med en av de litt blingy skivene, mao akkurat som denne. Finner du en farge som klaffer bra blir det en fet sommerklokke! Kanskje grå maratac (som er litt grønt i)?

Den er på vei i posten :D Har kjøpt inn en orange å en mørkeblå til å starte med, så får vi se hva det blir :)
 
Tror mørkeblå nato blir kjempestilig og friskt på den der. Husk å post bilder når du har fått komboen på plass! :)

Kjekt å følge denne tråden og se hva dere lander på, selv er jeg godt fornøyd med at jeg til forskjell fra i fjor har fått dette overstått før sommeren er kommet (sommerklokken i 2012, explorer 2, ble jo egentlig høstklokken for min del). :D
 
Min ultimate Sommer Klokke er "Tur-Klokken" min; Tissot T-Touch.
Jeg bruker så godt som aldri quartz klokke(r), men denne er kjekk å ha.

Det er artig, og nyttig med kompasset. Spesielt om man ikke ser solen. Det kan jo være overskyet! Da er det ikke greit å komme ut fra et museum, kjøpesenter, T-bane eller slikt, for så å måtte finne riktig retning å gå videre. Det er flere ganger at den kjære Tissot'en har hjulpet til å finne veien til neste stopp.

Og så er det selvfølgelig litt gøy også. Slikt som da vi var i Lofoten. Nedenfor er et bilde av Midnattsolen. Det kommer så vidt frem at kompasset peker mot nord og solen!



En annen artig funksjon er termometeret... Her godt illustrert fra besøket på Island. Da vi badet i elven var det, som dere kan se, godt og varmt....





Så min faste tur-venn er Tissot- T-Touch. Men når jeg kommer tilbake fra tur er det hyggelig å få en mekanisk igjen....

:cool:
 
Denne får definitivt mye armtid i sommer.

2013-04-15191712_zpsd8c748f5.jpg


IMAG1033_2_zpsaeb4aaab.jpg


Men min kjære sjømester skal nok ut og smake sol og salt i år også.

IMGP6020-001.jpg


IMAG0204.jpg


@petterhg, flotte bilder og fint innlegg!
 
Redigert av en moderator: