Sommerklokken

Kanskje Speedmaster kan vente til høsten? Hmmmm.....

rolex-oyster-perpetual-explorer-II-watch-5.jpg
 
Hva med hvit PO cal 8500, denne skriker sommer & sol :D
715133d1337646774-has-been-done-now-wait-%7E6weeks-white-po.jpg

MarkWHITEPO.jpg


Unisex da, men trygge menn bærer denne med stolthet ;)
 
Tror den Omegaen hadde gjort seg med knall orange tall og svart kant rundt, evnt blå tall. Sommerklokke deluxe!
 
Kjenner at jeg nå angrer på at jeg solgte min Omega Seamaster Planet Ocean cal.8500..

Det hadde blitt en utrolig tøff sommer klokke...

uffffffffff....................

:( :( :(

Jeg klarer ikke og bestemme meg.. 116610Lv hadde jo reddet meg :) :D :D

PO 8500´n er helt topp for sommeren! Denne skall (og har begynnt få) mye juling i sommer med beach, sport og unger. Så for ikke ødelegge den helt, har den fått en (også super behagelig) Isofrane strap.

IMG_8380.jpg
 
PO 8500´n er helt topp for sommeren! Denne skall (og har begynnt få) mye juling i sommer med beach, sport og unger. Så for ikke ødelegge den helt, har den fått en (også super behagelig) Isofrane strap.

IMG_8380.jpg

utrolig tøff....

gummi gjorde seg... :D :D
 
Tror det blir en Sinn UX på meg til sommeren :cool:

sinn-ux-le.jpg


test-sinn-ux-ezm-2b-eingetaucht-onchrono-615x408.jpg


Sendt mail til Sinn å spurt om å få den custom etter egne specs (Fully Tegimented, AR-coating kun på insiden av glasset, blå lume istede for grønn lume)...

Vi får se hva de sier. Er ikke vanskelig, tar lett en helt standard om de sier nei :)
 
Tøff sak!
Er det slik at Sinn customiserer? Mot ekstra $$ formoder jeg? Hvor mye?
Hva gjorde at du falt ned på denne? Er det utseende, robusthet og dykkerbrukbarhet som er avgjørende for deg? :)
 
Tøff sak!
Er det slik at Sinn customiserer? Mot ekstra $$ formoder jeg? Hvor mye?
Hva gjorde at du falt ned på denne? Er det utseende, robusthet og dykkerbrukbarhet som er avgjørende for deg? :)

Jeg har fått GO for AR-coating kun på innsiden tidligere, nå tenkte jeg å strekke strikken til maks. Ja, det koster selvsagt mer, og leveringstiden blir også påvirket av dette. Jeg har jo hatt denne modellen tidligere, bare med GSG9 spec og SDR bezel. Jeg elsker denne klokka :D


Hva menes med fully tegimented?

Med "Fully Tegimented" menes at baklokk, kasse, krone, bezel og deployant clasp er herdet med Sinn's Tegimented prosess. Per idag er det kun bezelen som er Tegimented på standard modellene (grå typene). U1000 er fully Tegimented.

S-modellene (de helt sorte) er fully Tegimented.

Watchbuys hadde også U1-T som var fully Tegimented, så jeg vet det er mulig, og jeg regner med det går bra å bestille en UX med denne spesifikasjonen.

Jeg er mer usikker på den blå lumen. Jeg vet at Sinn bruker denne i U200 modellene, og den er mye lysere og varer lengre. Den grønne lumen er rett og slett elendig. Og egner seg dårlig på et dykkerur. Jeg håper inderlig de sier OK, men jeg tror det er større sjangs for at jeg vinner i lotto desverre...
 
Noen som har tips til et godt bruktkjøp i sommerbeaterkategorien til under 1000kr?

Her har jeg bestilt hvit NATO og grønn bezel-insert til den perfekte sommerbeateren skx007, og så må den innn på service. Ser den neppe igjen før sommeren stort sett er over, så jeg trenger noe annet i sommer. Gidder (/kan) ikke legge penger i dette nå.
 
Tror det blir en Sinn UX på meg til sommeren :cool:

Sendt mail til Sinn å spurt om å få den custom etter egne specs (Fully Tegimented, AR-coating kun på insiden av glasset, blå lume istede for grønn lume)...

Vi får se hva de sier. Er ikke vanskelig, tar lett en helt standard om de sier nei :)

Fikk svar fra Sinn idag. Var ingen problem å få den Tegimentert (<-- Nytt norsk ord?), men baklokket kunne ikke få denne behandlingen pga termokompensasjonen/stempelet.

Ellers gikk det greit med kun ar-coating på innsiden av glasset. Det som var forventet, og som ikke gikk greit var å få den blå lumen. Derimot kunne Sinn fortelle meg at den blå lumen skal erstatte den grønne på alle modellene deres, men ikke før i slutten av 2013!

Ja, jeg bestilte selvsagt klokken med en gang. Men den måtte produseres og testes først da det blir en litt custom variant. 8 ukers leveringstid.
 
Ja, jeg bestilte selvsagt klokken med en gang. Men den måtte produseres og testes først da det blir en litt custom variant. 8 ukers leveringstid.

Lov å spørre om hva du må ut med? Et annet spørsmål om UX`en også; I en review av skriver du om sekundviserens flotte gange gjennom oljen den er fyllt med. Kan du beskrive det litt nærmere? Den er flott altså, meget flott, spes U212 som du sa.
 
Lov å spørre om hva du må ut med? Et annet spørsmål om UX`en også; I en review av skriver du om sekundviserens flotte gange gjennom oljen den er fyllt med. Kan du beskrive det litt nærmere? Den er flott altså, meget flott, spes U212 som du sa.

Jeg må ut med ca tretten lapper inkludert norsk mva.

Søk på "ux bounce" på google. Første treff vil være en youtube video.