Har tenkt litt på det med komplikasjoner. For meg er dato et must, og GMT (UTC) en av de absolutt mest verdsatte komplikasjoner, derfor er foreløpig en Rolex Explorer 2 "juvelen" i samlingen. Dette er en bra klokke. Nå har jeg begynt å tenke litt i de baner (!) at månefaser også spiller inn her - GMT viseren kan jo sees på som en solviser eller kompass og da er månen neste logiske skritt å bringe ned på arm-nivå.
Nå har det seg også slik at jeg tilbringer mye tid rundt, på og i vann - uten å trenge (flere) dykkere - klokken må tåle å være ute. Har også en forkjærlighet for klokker som ikke bygger for mye.
Jeg HAR googlet og søkt, og det er jo ikke noe problem å finne det jeg trenger:
Men så er det prisen. Finnes det noe litt billigere som har tilnærmet samme funksjon? Det er ikke så viktig om den er billig eller middels billig, men en viss standard bør det jo være.
Så altså: månefase og dato som must, gjerne GMT og/eller gangreserve. max 13,5 mm tykk, 39-42 mm.
Nå har det seg også slik at jeg tilbringer mye tid rundt, på og i vann - uten å trenge (flere) dykkere - klokken må tåle å være ute. Har også en forkjærlighet for klokker som ikke bygger for mye.
Jeg HAR googlet og søkt, og det er jo ikke noe problem å finne det jeg trenger:
Men så er det prisen. Finnes det noe litt billigere som har tilnærmet samme funksjon? Det er ikke så viktig om den er billig eller middels billig, men en viss standard bør det jo være.
Så altså: månefase og dato som must, gjerne GMT og/eller gangreserve. max 13,5 mm tykk, 39-42 mm.