Støvler

Medlem
22. nov. 2010
Innlegg
462
Sted
Bergen/Stavanger
Jeg bor i Bergen, og som de fleste vet er det et relativt fuktig klima der.. Så jeg benytter meg av deres kunnskaper, smak og viten innen mote til å finne noen nye moteriktige og solide støvler som jeg kan bruke i tiden fremover. Må kunne kjøpes i butikker som ligger i Bergen og Stavanger.

Noen krav:
1. De bør være lette. Kjipt å gå med 5 kilo plast på bena.
2. Ikke koste et månedsstipend.
3. Må kunne brukes sammen med forskjellig klesantrekk.

Takk for hjelpen :)

Torje
 
swims.

;)


Jeg bor i Bergen selv, alltid gjort det. Like fullt har jeg kun ett par sko som tåler skikkelig regn. Vel, bortsett fra fjellskoene mine da.
 
Var ute etter det samme som deg da jeg flyttet til bergen i fjor. Valget falt til slutt på et par gore tex sko fra tretorn. Tynne svarte fritidssko med snøring, kan brukes til fritidsklær. Kostet ca 1000. Godt fornøyd med de så langt, tette som bare det. Kjøpt på åsane senter på sportsbutikken...
 
Ville kjørt på med et par Wolverine 1000 mile boots.

wolverine-1000-mile-2010-fall-winter-51.jpg


Skal handle inn et par til høsten, men skal først prøve de i Oslo. De ser i hvertfall digge ut på nettsiden!

http://www.wolverine.com/US/1000mile/#

Edit: Selv om det er fuktig klima så skal riktig behandling av lærstøvler fungere meget bra. Litt mer arbeid, men vesentlig bedre enn gummistøvler. :)
 
Enig i at de bootsene er pene, men med lærsåler er de ikke voldsomt egnet for daglig bruk i vått vær.

OT. Sjekk denne tråden om du har lyst på de bootsene, masse bilder osv :
http://www.styleforum.net/forum/thread/163864/wolverine-1000-mile-boot-review

Nei, det er sant. Jeg hadde forøvrig tenkt til å ta turen innom en god skomaker for å legge på gummisåle under. Fin tråd du linker til forresten! Ser det også er flere der som har lagt om til gummisåle under.
 
Kjøpte mine sorte Hunter-støvler på Scabal på Lagunen. Liker ikke akkurat de som jobber der, men men...
 
Hehhee, be my guest.

Et par av de som er grei og dyktig når en prater med dem. Men flere oppfatter jeg som et sløvt glis under en slæsk sleik og ikke mye hjelp å komme med. Skal sies at de har blitt mye bedre siste 1-2 årene.
 
Noen er der på kjøtt og flesk, noen jobber der faktisk fordi de er flinke og interesserte.

Jeg bare synes det er så morsomt å lese det på trykk her, lo meg skakk i sted :p

Men det var gjerne siste innlegg som ødelegger støvle-temaet..
 
Jeg vil anbefale deg Le Chamaeu istedenfor Hunter. Bedre støvler får du vel ikke. Behagelige og en enorm kvalitetsfølelse i forhold til Hunter. Håndlaget i Frankrike av 100% rågummi. Du slipper også fjortis og moteobjekt-assosiasjonene Hunter fører med seg.
 
Sverger til Belstaff Townmaster. Ingen boots jeg har hatt kommer i nærheten. Får alltid komplimenter av damer jeg ikke kjenner, hehe... regner med det er støvlene de mener.
Kjøp de gjerne i Belstaffs egen flagship store i London eller Manchester. Jeg har kjøpt de her:

http://www.lineafashion.com/store/product_info.php?products_id=9829

Ok, så du må gi litt for de, men tar du vare de varer de livet ut og de går aldri av moten IMHO.
 
Hehhee, be my guest.

Et par av de som er grei og dyktig når en prater med dem. Men flere oppfatter jeg som et sløvt glis under en slæsk sleik og ikke mye hjelp å komme med. Skal sies at de har blitt mye bedre siste 1-2 årene.

Som den Oslogutten jeg er skal jeg ikke skryte på meg å ha handlet her mye, men sist jeg var i Bergen skulle jeg på en fest på Sjøkrigsskolen, og da ble det handlet noen bukser og skjorter til anledningen. De sydde inn buksene og la opp på dagen samt leverte til adressen jeg bodde på. Det var gratis, og jeg ble imponert av å finne like god service som ferner Jacobsen, i en liten butikk i ett senter i Bergen.

Kommer vel ann å hvem som jobber der... Jeg var hvertfall fornøyd.
 
Som den Oslogutten jeg er skal jeg ikke skryte på meg å ha handlet her mye, men sist jeg var i Bergen skulle jeg på en fest på Sjøkrigsskolen, og da ble det handlet noen bukser og skjorter til anledningen. De sydde inn buksene og la opp på dagen samt leverte til adressen jeg bodde på. Det var gratis, og jeg ble imponert av å finne like god service som ferner Jacobsen, i en liten butikk i ett senter i Bergen.

Kommer vel ann å hvem som jobber der... Jeg var hvertfall fornøyd.


Det er kjempeservice! :)

Har hatt et par veldig gode handleopplevelser på Scabal og de har blitt mye bedre siste året, halvannet.
Er vel alltid slik at noen er der for å tjene penger, andre fordi de brenner for klær. :)