Støvler

I det siste har det blitt vanskeligere å få butikkene til å prise ned varene, tror amerikanerene har strammet inn litt.

Men om du går på ebay bør du klare å få dem til rett over 200usd og der er det litt lettere å få verdien nedskrevet.

Samme gjelder red wing, et merke som koster voldsomt mye mer i norske butikker en feks ebay.

Stusser litt på å bruke de 1000miles bootsene til vintersko, men går vel sikkert greit om man har plass til tykke sokker. Eller evt, om du ikke har tenkt å være ute så lenge av gangen.
 
Stusser litt på å bruke de 1000miles bootsene til vintersko, men går vel sikkert greit om man har plass til tykke sokker. Eller evt, om du ikke har tenkt å være ute så lenge av gangen.

Jeg har personlig tenkt til å bruke 1000 miles støvlene i byområder så det vil ikke være behov for et par fora tjukke støvler. Det er riktignok kaldt, men satser på at det går greit med ullsokker i støvlene! :)

Har også vurdert å finne et par foret støvler, men ønsker i første omgang å ha et par jeg kan bruke på høsten og vårparten, uten å svette ihjel..
 
Da ble det kjøp i dag.

CIMG1452.jpg


Matcher ikke helt med grønt, men, men, la gå :p
CIMG1448.jpg


CIMG1451.jpg



Modellen heter Montgomery og er litt kraftigere enn de "vanlige" 1000-mile. Disse har også gummisåle med kraftig mønster. Tror disse kommer til å bli flotte vintersko. Prisen var mindre enn forventet, kostet 2000 kr hos Grændsens. Takk for titten.
 
Ser bra ut! 2000,- er ikke så ille nei. Hadde Grændsen original-versjonen også?
 
De så dritfine ut, Mathfjeld!
Hva tåler de?

Tilgi meg hvis jeg hermer...:mrgreen:
Likte de bare så jæ#%a godt!
 
Hva de tåler vet jeg ikke før jeg har brukt dem en vinter :p Mtp. Sålen vil jeg tro de skal tåle litt søl og slafs.
Bare å kjøpe, jeg synes også de var rålekkre. Nå trenger jeg bare en brun skinn-nato :)
 
Modellen heter Montgomery og er litt kraftigere enn de "vanlige" 1000-mile. Disse har også gummisåle med kraftig mønster. Tror disse kommer til å bli flotte vintersko. Prisen var mindre enn forventet, kostet 2000 kr hos Grændsens. Takk for titten.

Nemlig! Akkurat disse har jeg kikket på også :D Er du fornøyd med brunfargen? Synes kanskje den var litt dyp og jevn, hadde heller villet ha den litt rikere "Rust"-fargen som 1000-milen kommer i ...

Gi gjerne oppdatering når du har gått litt i dem!

Skal se at dette blir TS-støvlene ;)
 
Mathfjeld, har du fått brukt Montgomery-støvlene noe særlig? Fortsatt fornøyd?
 
Brukte de faktisk i dag. Min første erfaring er at de egner seg veldig dårlig til å løpe i (men jeg rakk bussen).

Vanligvis er jeg str. 42, men måtte her gå ned til 41 for at skoen skulle være nogen lunde riktig lengde, det resulterer dessverre i at de sitter litt trangt i bredderettning. De er også litt stramme ned mot lesten (?). At de er trange "nedover" er dumt ettersom sålen er ganske hard så jeg skulle muligens hatt en støttesåle. Det er det nok ikke plass til nå. Utover litt "startvansker" er jeg veldig fornøyd. Trenger nok noen uker med pleie og smøring før de sitter ordentlig. Fant også ut at det ikke egner seg med lave sokker da kanten på sokkene gnager no j$%$g.

Grunnen til at prisen er 1000 kr mindre enn 1000 Mile er nok i all hovedsak fordi disse er lagd i Kina mens 1000 Mile er "Made in USA". Dette bryr meg lite. Kvaliteten føles veldig bra. Liker godt skinnet. Tror de etter litt bruk vil få et litt røffere og personlig preg. Akkurat som en Submariner :) Jeg skal prøve å bruke de så mye som mulig de neste ukene for å gå dem inn fort og smertefult.

Hvor lenge skal et par med boots vare? Har brukt mine Montgomry i 1,5 år nå, og de begynner å bli veldig oppspist innvendig, jobbet foten gjennom sikkert to lag med skinn i helen samt at jeg er gjennom sålen ved tå-ballene. Blir litt ubehagelig å gå med da gitt.
 
Redigert av en moderator:
Pleier alltid å ta vinterstøvler én størrelse større enn jeg faktisk bruker og *alltid* bruke et par ullsokker i dem. Øker komforten noe veldig og gjør at jeg aldri fryser (som jeg virkelig hater å gjøre).

Glemte det jeg skulle nevne; sikkert ikke helt moteriktig, men må jeg bruke støvler en dag på vinteren blir det forsvarets current standard med ulsokkene godt plantet oppi. Uten det så er det normale timberland lave sko av typen grov såle med, du gjettet det, ulsokker....
 
Wolverine 1,000 Mile Boots i svart

p1000017l.jpg


Behagelige å ha på og å gå i, det lille jeg har fått prøvd dem.
 
Jeg er klar over at det er blitt både moteriktig og sosialt akseptabelt å bruke store gummistøvler i bymiljø. Men det at man selger støvler til overpris i klesbutikker bør overhodet ikke tas som bevis på at det ser bra ut. For det gjør det ikke - langt ifra. Det var ille nok da plutselig alle nette småpiker (og ikke fullt så nette storpiker) simultant påførte seg de idiotiske danske lissestøvlene, (hvordan klarer forresten disse damene å kommunisere de stadig skiftende kleskodene så fort? Det må være et slags hemmelig nettverk. I studietiden begynte samtlige lesesalsøyenhvileobjekter med det samme skjerfet knyttet på samme måte fra en dag til en annen. Neste vinter var det ingen som brukte dette plagget, bortsett fra noen stakkars bygdejenter som tydeligvis ikke var innviet i kleskodeloopen og dermed ble utstøtt og utledd og dømt til et yrkesliv som bitter og hevngjerrig trygdejurist kledd i tidløst ukledelige flagregevanter. Idag venter samme skjebne på det stakkars damemenneske som måtte finne på å ikle seg de håpløst utdaterte lissestøvlene.) men da mennesker av samme kjønn som meg selv begynte å komplettere antrekket med en kilotung gummibøtte fra kneet og ned kunne man virkelig begynne å lure på om ikke Maodressen egentlig var en god idé. Enkelte strøk av våre storbyer ser ut som de er invadert av en hær homsepatrulje-småbrukarlaghybrider. Noen burde stilles til ansvar.

Haha fantastisk! +1
 
Gratulerer med fete sko Albrecht, jeg var å leverte mine til skomaker i går da jeg på mystisk vis har klart å løsne sålen på helen.
 
Bestilte nettopp et par med disse for de dagene med mye snø og slaps her i Stavanger. $89 med frakt i USA, så under 600 kroner, og selv med frakt fra USA og alt det som hører med blir det ikke spesielt dyrt.
tumblr_lbu7i0yf2o1qamc5n.jpg


Skal også ha et par Loake Litchfield, som jeg regner med å få bestilt i løpet av denne uken, må bare vente på lønning.
web_801735_grande.jpeg


Vurderte Wolverine 1000 Mile, men er så mye frem og tilbake med størrelsene, og siden jeg ikke får prøvd de fysisk i butikk bestemte jeg meg for Loake sine i stedet for. Penere også, og så får jeg heller prøve meg på Wolverine til neste år.
 
Noen som kan tipse om nettbutikker som fører wolverine 1000 mile til en gunstig pris?

Her oppe i Nord-Trøndelag må egentlig alt handles på nett...