Steike dyr serviceanbefaling.

Sprøtt. Ta service på det mest nødvendige, og gjerne ikke hos Bjerke, kanskje. Med mindre klokken du sitter på er en slags uoppdaget kommende vintagejuvel, noe som man selvfølgelig ikke kan vite, men som virker lite sannsynlig, kan du jo kanskje bare selge den og kjøpe noe splitter nytt (noe sikkert Bjerke hadde likt!) :) Selvfølgelig dersom du skulle mene at det var nødvendig med ny kasse... haha.

Selv brukte jeg Lervik ur til å serve en Submariner. De ordnet frakt begge veier med forsikring, samt en egnet og ferdigfrankert klokkeboks til klokken. Og de spurte aldri hvor klokken var handlet i utgangspunktet. Alt dette ved å sende en invoice på Lervik sine hjemmesider. Mener å huske at prisen var rundt 5000,- for alt, inkludert frakt og polering. Hele seansen tok ca. 20 dager midt i fellesferien. Kan trygt anbefale Lervik til andre som trenger service på uret sitt. Er også imponert over kundeservice til Jørgensen i Tromsø, er også den fineste beligenheten jeg har sett til en klokkebutikk. Det finnes andre alternativer enn Bjerke der ute.

Sprøtt. Ta service på det mest nødvendige, og gjerne ikke hos Bjerke, kanskje. Med mindre klokken du sitter på er en slags uoppdaget kommende vintagejuvel, noe som man selvfølgelig ikke kan vite, men som virker lite sannsynlig, kan du jo kanskje bare selge den og kjøpe noe splitter nytt (noe sikkert Bjerke hadde likt!) :) Selvfølgelig dersom du skulle mene at det var nødvendig med ny kasse... haha.
Ja den er inne til service. Kun det som er betegnet som ordinær service. Og ja, jeg burde nok valgt en annen urmaker til oppdraget, men det får bli en lærepenge. Vi får se hvor happy jeg er når den omsider kommer tilbake fra Sveits.

• Liker
Reaksjoner: DJM
Og det er på ingen måte noen vintagejuvel. En ganske ordinær 14060 fra 90 tallet, i daglig ordinær bruk. Men selvfølgelig for meg uret over alle mine andre ur

• Liker
Reaksjoner: cmarcussen
Bjerke hadde service på min Stålfisk (Breitling) for noen år siden. Det gikk helt upåklagelig, kun positivt. Min Submariner var hos en Normal Flink Urmaker. Også her gikk alt strålende. I etterkant har det slått meg at de ikke polerte eller byttet unødvendige deler. Det var jo egentlig bare positivt. Jeg må innrømme at jeg blir litt skeptisk til å bruke Bjerke en annen gang. Til tross for en positiv opplevelse. (Var jeg bare veldig heldig?)

8

Det tok sin tid. Nå er uret endelig tilbake, og jeg er velkledd igjen

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    123,2 KB · Visninger: 0