Stjålet ur hos Urmaker Alf Lie

Medlem
18. aug. 2010
Hei!

I dag ble et ur stjålet fra oss hos Alf Lie i Prinsensgate, klokken var en IWC Da Vinci "Kurt Klaus" Perpetual Calendar i rødt gull.
Klokken er i limitert utgave og det gjeldende uret var nr 44/500.
Jeg skriver til dere i håp om at dere ser klokken ligge til salgs et sted, eller tilfeldigvis skulle fått øye på den en plass.

Tips som fører til at vi får uret tilbake vil bli godt belønnet!

Mvh
Villi Nordfjord
Urmaker Alf Lie

Noen bilder av det gjeldende uret:
IMG_1187.jpg

IMG_1185.jpg

ajajaj.. :eek:

Håper virkelig dere får tak i det uret igjen.
På sett og vis flaks at det er en limitert utgave. Er hvertfall sporbart...

Fy søren! Ikke kult og veldig frekt! Tips vil være å informere ebay, ronexforums, watchuseek, chrono 24 osv. Alle aukajonariuser osv. Skal ikke se bort fra at klokken er på vei ut av landet as we speak:(

Håper dere får tak i denne!! Og tyven...

Regner med at dere er godt forsikret men trist å miste et kunstverk!

Lykke til

Dette var leit å høre, håper virkelig uret kommer til rette og tyven(e) blir tatt. Regner med folket her inne gjør som meg selv og holder både øyne og ører åpne for info, og gir beskjed vis noe skulle dukke opp!

Veldig synd å høre. Etter hva jeg har lest her har jo AL vært veldig hyggelig, og latt folk få prøve diverse finere ur.

Det var for jævelig...

Håper tyven blir tatt og uret dukker opp..

Det er jo et specielt ur, så det blir vel ikke det letteste og få solgt.

Fy fa..n! Utrolig frekt og rett og slett helt sjangseløse folk som kan finne på sånt! Skal følge med på diverse forum, og så håper jeg den skyldige blir tatt og uret returnert.

Fryktelig rar ting å stjele, er jo ikke akkurat omsettelig... huff.

Håper det dukker opp igjen i god stand.

Lurer på om tjuvradden(e) vet hva de har stjålet, eller om det bare var en oppurtunistisk skurk som så muligheten.
Kan jo ha litt og si for hvordan den eventuelt blir forsøkt solgt.

Tilfeldig tanke;
Hvis den ikke kommer til rette, og blir levert inn for justering om noen generasjoner, da vil den jo fremdeles være registrert som stjålet. Må være tidenes nedtur for de som arvet den..

Søplefolk! Skal være på utkikk. Tviler på at tyvene er løker nok til å legge den ut på Finn, men jeg informerte WUS, så får noen som er medlem på TZ gjøre det samme der.

Prøvde selv denne klokken da jeg var innom Alf Lie sist. Nydelig!

Det kunne ikke vært en idé å lagt ut en lokkeannonse under ønskes kjøpt på finn?

Noe slikt som: Finere ur ønskes kjøpt. Rolex, Audemars Piguet, IWC, Patek etc. Alt av interesse. Ta kontakt.

Hei!

I dag ble et ur stjålet fra oss hos Alf Lie i Prinsensgate, klokken var en IWC Da Vinci "Kurt Klaus" Perpetual Calendar i rødt gull.
Klokken er i limitert utgave og det gjeldende uret var nr 44/500.
Jeg skriver til dere i håp om at dere ser klokken ligge til salgs et sted, eller tilfeldigvis skulle fått øye på den en plass.

]

En beklagelig og trist opplevelse for AL.

Hvordan skjedde dette? Ved et innbrudd, i forbindelse med "prøve-på-armen" hos en kunde e.l.?

Håper at uret dukker snart opp igjen og kan tilbakeføres de rettmessige eierne.
Og at tyven(e) pines og straffes.

Dette var triste nyheter! Har prøvd denne på armen selv, og forstod det slik at den tilhørte en kunde og bare var inne for litt shining

Virkelig trist. En så spesifikk klokke blir dog heldigvis vanskelig å selge, så muligheten for at den blir gjenkjent og rapportert av noen er heldigvis tilstede. Håper den kommer til rette igjen! :(

Triste nyheter!

Jeg lurer også på hvordan dette skjedde? Det virker som det er mange her som har hatt klokken på armen. Nå vet ikke jeg om dette var før eller etter at den ble solgt, men hvis jeg hadde levert inn et personlig kostbart ut på service, er jeg ikke sikker på om jeg ville likt at alle mulige kunder fikk prøve den på armen... Hmm, uansett, håper virkelig den kommer til rette igjen. Er dog redd klokken allerede er over alle hauger og landegrenser :(