En mellomting mellom å se Frihetsgudinenn fra land og dra ut på øya (som jeg ikke hadde giddet) er å ta Staten Island ferry over, den er gratis og bruker ca 30 min. Når du kommer til terminalen tar du bare en u-sving og tar ferjen rett tilbake. Ser mer enn godt nok fra båten, og får også fin utsikt mot enden av Manhattan.
Ellers er jeg også enig med "hipphurra" om Roverfeller Center fremfor Empire, raskere, og bedre utsikt (ingen hindringer). Se det på dagtid, kjøp billett til kvelden for halv pris og ta en tur da også!
Ellers som nevnt, shoppe/spise i SoHo, nattklubber i Meatpacking (sjekk ut takterrassene på Dream, Gansevort og/eller The Standard feks), Central Park (lei sykkel feks så får dere sett mye på kort tid, evt sykkeltaxi), show på Broadway, Ground Zero.. the list goes on, dere må bare prioritere litt for man rekker ikke alt!
Jeg ville spist på ett bra steakhouse (feks Keens), burger på Shake Shack/Umami/LeParkerMeridian. Lunch på Baltazar i Soho, er dere glad i asiatisk er Buddakan veldig bra, Tao er jo også verdt ett besøk i den sjangeren. Pizza er også ett must, byens eldste (tror jeg) Lombardis ligger i Soho, der har de ganske god pizza, men det har de nok mange andre steder også.
Last ned appen Yelp, den er veldig bra på spisesteder!!
Hvis jeg skal komme med ett tips på shopping må det være å ta turen innom Suitsupply (hvis dere kler dere i den retningen, sjekk hjemmeisden deres)
God tur, NY er fantastisk!!