Studenter på guttetur til NY! Tips og råd?

Medlem
23. juli 2013
Innlegg
19
Sted
Buskerud
Hei godtfolk! :)

Vi er tre studenter (på studentbudsjett) som planlegger guttetur til New York i juni måned (rett etter eksamen), i den anledning tar vi alle tips og råd vedr. hotell, flyplass, ting man bør se, gjøre, og ete med STOR TAKK! :D
 
Redigert:
SAS/Continental rett over. Burde få billetter til rundt 4000kr.
Hotell i NYC bruker jeg alltid hotwire, får alltid bra hotell.
Brooklyn brewery er gøy hvis dere liker øl. Frihetsgudinnen er like greit å bare se fra land. Har hørt om lange køer og ikke så kult.
Annet så synes jeg det er helt konge å rusle rundt i greenwich og soho og bare slappe av. En tur i central park er ikke å forakte heller.
Rockefeller center på kveldstid er ganske kult, ikke like høyt som empire state, men går mye fortere med køen.
 
SAS/Continental rett over. Burde få billetter til rundt 4000kr.


Ja, de rimeligste bill. var det vel SAS som hadde. Eneste ulempen er at de lander på Newark, fant et rimelig og bra hotell på Upper West Side, men med tanke på avstand (mellom flyplass og hotell) er det ikke helt optimalt. Hva er beste formen for transport fra flyplass til hotell?

Ante meg ang. Frihetsgudinnen, så takk for bekreftelsen :) Soho, Greenwich, og ikke minst Brooklyn brewery er notert. :D
 
Ser ikke noe problem med å lande på EWR, de er jo stort sett like langt unna. Ta en taxi inn til byen. Koster vel rundt 50-60 dollar til døren av hotellet. Del det på 4 og slipp å manøvrere rundt på tog og bane etter 7 timer på et fly, så er det et lett valg.

Litt flere tips
 
Personlig syns jeg frihetsgudinnen/Ellis Island var verdt turen, men det tar en god porsjon av dagen.

Empire state building er en klassiker, og avhengig av når man er der kan man slippe unna med veldig lite kø. Har dere aldri vært i NYC før må dere selvsagt til Times Square, men det er fort gjort. Stand up burde man få med seg, er f.eks mange fine klubber på 23d street. Anbefaler å henge litt i Central Park om man har tid. Ground zero. Brooklyn brewery er tøft, men kan være mye folk. Syns "tusle rundt på Manhattan" er god tidtrøyte, få med seg little Italy, Chinatown, etc.

Er dere Seinfeld-fans bør dere dessuten innom Tom's restaurant på hjørnet av Broadway og 112th, og om dere tilfeldigvis er fans av How I Met Your Mother ligger inspirasjonen for MacLarens Pub på 55th og heter McGees.
 
En mellomting mellom å se Frihetsgudinenn fra land og dra ut på øya (som jeg ikke hadde giddet) er å ta Staten Island ferry over, den er gratis og bruker ca 30 min. Når du kommer til terminalen tar du bare en u-sving og tar ferjen rett tilbake. Ser mer enn godt nok fra båten, og får også fin utsikt mot enden av Manhattan.

Ellers er jeg også enig med "hipphurra" om Roverfeller Center fremfor Empire, raskere, og bedre utsikt (ingen hindringer). Se det på dagtid, kjøp billett til kvelden for halv pris og ta en tur da også!

Ellers som nevnt, shoppe/spise i SoHo, nattklubber i Meatpacking (sjekk ut takterrassene på Dream, Gansevort og/eller The Standard feks), Central Park (lei sykkel feks så får dere sett mye på kort tid, evt sykkeltaxi), show på Broadway, Ground Zero.. the list goes on, dere må bare prioritere litt for man rekker ikke alt!


Jeg ville spist på ett bra steakhouse (feks Keens), burger på Shake Shack/Umami/LeParkerMeridian. Lunch på Baltazar i Soho, er dere glad i asiatisk er Buddakan veldig bra, Tao er jo også verdt ett besøk i den sjangeren. Pizza er også ett must, byens eldste (tror jeg) Lombardis ligger i Soho, der har de ganske god pizza, men det har de nok mange andre steder også.

Last ned appen Yelp, den er veldig bra på spisesteder!!


Hvis jeg skal komme med ett tips på shopping må det være å ta turen innom Suitsupply (hvis dere kler dere i den retningen, sjekk hjemmeisden deres)


God tur, NY er fantastisk!!
 
Er dere sportsinteresserte kan Knicks-kamp i Madison Square Garden være kult.
Nå er jeg usikker på i hvilket tidsrom NBA-ligaen spilles, så det er mulig de har sommerferie da. Ellers er det jo mye som skjer i denne arenaen av konserter og annet
 
Er dere sportsinteresserte kan Knicks-kamp i Madison Square Garden være kult.
Nå er jeg usikker på i hvilket tidsrom NBA-ligaen spilles, så det er mulig de har sommerferie da. Ellers er det jo mye som skjer i denne arenaen av konserter og annet

I den sammenheng må jeg bare anbefale hockey! NHL er SYKT morsomt!
 
Sist min kjære og jeg var i NY var vi på Intrepid og så på både fly/heli og romfergeutstillingen. Jeg synes det var utrolig kult.
PnldzeZ.jpg


En annen greie som kan anbefales er en båttur rundt hele øya. Det tok tre-fire timer mener jeg å huske og det er ganske mange bra views.

KBtb8pq.jpg


Edit: Her er et bilde fra rockefeller også:

YCPwSMW.jpg
 
Redigert: