Sub eller DJ II??

Medlem
27. sep. 2011
Innlegg
577
Sted
Oslo
Står på vippen til å utøke samlingen, eller samling og samling med 2 klokker, men jeg har i dag en 2011 Daytona i stål med svart skive, og en Omega Constellaton i stål og gull fra 2003. Har hele tiden vært klar på at det skulle bli en svart sub. Jeg kjøper klokkene nye, og kommer aldri til å bytte eller selge dem. I den anledning fikk jeg prøve dette uret, og dermed var man ikke like sikker lengre. Et helt annet ur, som skiller seg pent ut i mengen, og er klassiskt og elegant men kanskje ikke like anvendelig som en Sub. Og kanskje ikke like "kjedelig", selv om Sub`en er "The Rolex" i mine øyne. Jeg skal ha begge når pengene er spart opp, men spm er hva som skal bli nr 2 og nr 3. Skal man safe og kjøpe submarineren først, eller sjanse litt og velge noe som ikke "alle" har. Det kommer til å ta ca 1,5 år til jeg har spart til neste igjen.

datejust_portee_html.jpg


Et rålekkert ur som virkelig må prøves på

Eller så denne "better safe than sorry"..
submariner_portee_html.jpg

Hva synes dere??
 
Du kan egentlig ikke trø feil med noen av dem, men iom at samlingen din er "halvdressy" vil en Sub, som går til alt og er sporty, utfylle perfekt IMHO. Nydelig bilde du hadde funnet og :)
 
Med tanke på hva du allerede har mener jeg at en Sub vil fylle samlingen bedre.
Ellers er jo den Datejusten griselekker.:D
 
Enig

Du kan egentlig ikke trø feil med noen av dem, men iom at samlingen din er "halvdressy" vil en Sub, som går til alt og er sporty, utfylle perfekt IMHO. Nydelig bilde du hadde funnet og :)

Det bildet er fra Rolex.com. og er en smule bedre enn modelloversiktsbildet.
 
Med tanke på hva du har fra før ville jeg gått for sub`n. Men som det så riktig sies her inne; det blir ikke feil uansett ;)
 
Den Datejust II du har tatt med bilde av er kanskje den råeste av RLX mener jeg, grå skive m grøntgull romertall.
Heftig heftig:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:
 
Jeg ville gått for Submariner og så DJ II i stål. Det skal sies at jeg har absolutt ingen ting til overs for Rolesor eller two tone eller hva det heter nå til dags... Derimot skal det sies at det ikke er jeg som skal kjøpe denne klokken, derfor: Whatever floats your boat :)
 
Vakre ur begge to.

Submariner er nok hakket mer "versatile" og mer en all-rounder enn DJII.
Men på den annen side; - ikke la såkalte "sannheter" påvirke deg, både for hvilket ur du kjøper og når du anvender det.
Innimellom trives jeg selv godt med å gå litt utenfor "mainstream" i urvalg. Alltid hyggelig å eie noe hakket mer unikt, og som du ikke ser så ofte på hånden der ute.

DJII har jeg lenge hatt et svakt øye for (spesielt en SS med blå dial).
Noe har holdt litt igjen. Men omsider blir samlingen supplert med en DJII også.
Den du har pekt deg ut er usedvanlig vakker; - utsøkt, stilrent og klassisk. En liten "eye-opener" for meg, så kanskje jeg dreier radaren litt selv etter dette. :cool:

Når du antyder å kjøpe begge uansett, er det bare et spørsmål om hvilket som får deg til å smile bredest.
1,5 år ventetid i denne bransjen kan i utgangspunktet virke brutalt lenge, men i praksis er det "...just around the corner".
Kjør på - DJII venter på deg!;)
 
Nydelige ur begge to, men for min del så er ikke gull noe alternativ foreløpig.
Ser ut for at det er en 116610 å bildet, stemmer det?
Dette er på en måte indikasjonen på hva du får når du kjøper en SM. Dressur og dykkerklokke i ett.
 
Stemmer i med Moore her.

Du trår sjelden feil med en sub, men denne DJen er utrolig flott og en av de få TT jeg kunne tenkt meg. Når det gjelder bruksområder ser jeg ikke mange situasjoner en DJII ikke passerer? Det må være ved behov for roterende bezel:rolleyes: Bortsett fra det er den nesten like tøff og anvendelig som sub.

1,5 år kan virke lenge, men all erfaring tilsier sparetiden reduseres proporsjonalt med kjøpelysten;)
 
Jeg er litt uenige med en del innlegg her.
Etter min mening - mulig jeg er utrolig konservativ - så er ikke SUB et dressur. At James Bond tar av seg dykkerdrakten og går i smoking med SUB betyr ikke at dette er et dressur....

Datejust II derimot er absolutt et dressur - og til og med jeg som "ikke-Rolex" mann må jo innse at denne er utrolig pen.....
 
To fine ur og derfor et vanskelig valg! IMHO passer de til alt, dropp merkelappene om sporty vs classy!
Selv har jeg begge klokkene, dog ikke samme varianter som du har sett på (11610 LV og 116334 blue dial), og er meget fornøyd med dem.
Men til spørsmålet, hva skal inn først. I ditt tilfelle anbefaler jeg deg å høre på Moore og Mogens, to kloke herremenn, gå for DJ II :)
 
To fine ur og derfor et vanskelig valg! IMHO passer de til alt, dropp merkelappene om sporty vs classy!
Selv har jeg begge klokkene, dog ikke samme varianter som du har sett på (11610 LV og 116334 blue dial), og er meget fornøyd med dem.
Men til spørsmålet, hva skal inn først. I ditt tilfelle anbefaler jeg deg å høre på Moore og Mogens, to kloke herremenn, gå for DJ II :)

+1 Sub'en går det jo 14 av på dusinet, mens DJ II er en mer spesiell klokke...
 
Med Daytona og Constellation allerede i samlingen er det utvilsomt Sub du skal gå for. Du trenger en klokke med svart bezelring. De andre dekker dressy godt nok :)
 
Siden du skal ha begge uansett, ville jeg valgt den du har mest lyst på i øyeblikket du ser dem i butikken. Kan ikke tråkke fryktelig feil uansett :)

Skulle jeg selv valg akkurat nå hadde jeg gått for DJ2.