Sub med eller uten dato??

Medlem
11. jan. 2012
Sted
Sørlandet
Har blitt litt hektet på Sub, men er i tvil om jeg skal gå for en med eller uten dato. (Kun SS som er aktuelt.) Heller litt til uten dato da den ser renere ut, men som sagt stor tvil. Hvordan er prisforskjellene på disse? Hva er dyrest, med eller uten? Har ikke lest nok til å ha en formening. Ser i en annen tråd at et forummedlem har kjøpt og solgt 16800 til 32K, ligger 16610 til salgs på Finn til 42K osv. Ønsker i utgangspunktet en "eldst" mulig Sub og tenker da på 5513/1680, men vurderer også 16800 (eventuelt 16610). Er interresert i synspunkter på med/uten dato og retledning ift pris på de variantene jeg vurderer. Kom med synspunkter, please!

Dato er dyrest. Jeg hadde valgt uten dato, for å slippe cyclops. Enig i at den ser renere ut.

Nypris på sub med dato er 5-10k mer enn uten dato.

For et år siden ville jeg valgt uten dato, men nå er det dato for alle pengene. Dette er selvsagt smak og behag. Gå for det du selv foretrekker.

Kjøp en 5513, spar litt mer og kjøp en Tudor 79090 også ;) Da har du begge deler. Problem løst. Selv er jeg ikke avhengig av dato, så ville valgt 5513 hvis jeg kunne.

Litt enabling.. No date for meg. Litt renere/bedre balansert urskive mener jeg, men gå for det du liker

c5b1af31d41607158bcd5d3e5cb1c840_zpsa41226ee.jpg
[/IMG]

Synes uten dato er renere og penere. Aldri vært noen stor fan av cyclops. Føler heller ikke at jeg har så stort behov for dato i hverdagen. Tilater meg l å legge inn et godt ord for Seadweller selv om det ikke er det du spør om. Der får du dato uten cyclops.

Dette er no-brainer! Rolex = cyclops.

Selvfølgelig skal du ha en skikkelig sub med dato.

Noe annet hadde vært galskap IMO.

Enig med @crown guard! Det blir ikke mer Rolex enn cyclops og dato. La ikke puristene overtale deg til no-date. Datoen savner du først når du ikke har den ;)

Redigert av en moderator:
Etter å ha sett alle disse fine bildene av Suber uten cylops, regner jeg med at det er en nobrainer ;)

Hva er cyclops? (Muligens noe naivt å spørre om dette her inne?). Svarene så langt er vel det samme som å rope i skogen, man blir ikke noe klokere da bidragene fordeler seg ca 50/50. Heller mer og mer til 5512/5513 da jeg allerede har en 16750 Pepsi som har dato og som jeg har hatt fra ny i 1986 og som jeg aldri kommer til å selge (affeksjon).
Men hvor mye må jeg gi for en 5513 og hvor får jeg tak i en (Chrono24?) og som helst ikke er nyere en 1975? Vil det være vanskelig å finne en i Norge?

Hva er cyclops? (Muligens noe naivt å spørre om dette her inne?). Svarene så langt er vel det samme som å rope i skogen, man blir ikke noe klokere da bidragene fordeler seg ca 50/50. Heller mer og mer til 5512/5513 da jeg allerede har en 16750 Pepsi som har dato og som jeg har hatt fra ny i 1986 og som jeg aldri kommer til å selge (affeksjon).
Men hvor mye må jeg gi for en 5513 og hvor får jeg tak i en (Chrono24?) og som helst ikke er nyere en 1975? Vil det være vanskelig å finne en i Norge?

Ligger en 5513 ute her nå, løp og kjøp:)