Swatch x Blancpain Scuba Fifty Fathoms

Confirmed!
42.3mm kasse, 14.4mm tykk og lug to lug på 48.0mm.
Så blir vel ikke 23mm da, @kire?

Vi burde gjettet at den er vanntett til 91m.. Fifty Fathoms.

Redigert:
  • Wow
Reaksjoner: kire
fif7hebnnpmb1.jpg

Kanskje alle barnesykdommene fra moonswatch er borte? Kjøpte ikke moonswatch, men denne vurderes.

Du får en Seiko Turtle til 300 kroner mer.
En klokke med solid historie og design. Som er en godkjent dykkerklokke til 200m, og som man kan ta service på den dagen det trengs.

Denne "Swatchpainen" er en enda dårligere deal enn MoonSwatch, siden absolutt alle klokkene er forhåndsdømt til å bli uvirksom søppel innen relativt kort tid.

For de som ikke vet det, Sistem51-urverket blir hermetisk lukket på fabrikken. Og kan ikke serves eller repareres. Når urverket blir slitt er det bare å hive klokka.

Edit: Må jo også le av dette.. Glass: biosourced material with anti-scratch coating.

Så i realiteten.. Glass: no.

Du får en Seiko Turtle til 300 kroner mer.
En klokke med solid historie og design. Som er en godkjent dykkerklokke til 200m, og som man kan ta service på den dagen det trengs.

Denne "Swatchpainen" er en enda dårligere deal enn MoonSwatch, siden absolutt alle klokkene er forhåndsdømt til å bli uvirksom søppel innen relativt kort tid.

For de som ikke vet det, Sistem51-urverket blir hermetisk lukket på fabrikken. Og kan ikke serves eller repareres. Når urverket blir slitt er det bare å hive klokka.

Edit: Må jo også le av dette.. Glass: biosourced material with anti-scratch coating.

Så i realiteten.. Glass: no.
Det er nok ingen som går rundt og tror at hverken Moonswatch eller Scuba 50 Fathoms er den objektivt beste eller mest "fornuftige" klokka å bruke 3-4000 kroner på, eller at du ikke får bedre ytelse for mindre penger andre steder. :) Det samme kan sies om *ganske* mange andre klokker jeg vet om. ;) Hype er verdt ganske mye.

Ja, det er litt uvanlig med et "bruk og kast"-urverk, men til sammenlikning: Er der mange som bruker penger på service på Seiko 5 eller Turtle når de begynner å gå dårlig?

Nå er jeg litt "djevelens advokat" så klart, og har/ville aldri kjøpt Moonswatch selv. :) Men den nye Blancpain-en er kul, og man må ta den for det den er.

• Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
Altså, også Tudor bytter hele verket på service, fremfor å reparere. Uten sammenligning for øvrig ;)

Så gjenstår det å se om man klarer å skru opp og bytte Sistem 51..

• Liker
Reaksjoner: Matsmet
At noen mener at det er galskap og betale 3k/4,4k for Moon/BP blir litt uforståelig når man vet at noen er villig til og betale 1 mill for en stålklokke av typen Patek 5711. Det er galskap i mitt hode.
Ene utelukker vel ikke den andre her?

Er det ikke bare for gøy da? Lite entusiasme å spore på et entusiast-forum. Jeg tror det er laget med masse glimt i øyet og for å få oss til å trekke på smilebåndet. Små nikk til det ene og andre som f.eks. 91m (Fifty Fathoms), eller Swatch på siden av kassen der det ville stått Blancpain. Artig dekorering av verket med havene og snegler.

En fargerik og morsom måte å få oppmerksomhet rundt merkevaren Blancpain - som stort sett er kun kjent hos (uentusiastiske?) entusiaster.

Og kun til halve prisen av en Blancpain nato strap :LOL:

Jeg synes dette var morsomt.

Her er en god take på lanseringen fra Henrik Schwiening, 25 års samler av Blancpain.

Ganske morsom "stranda i syden klokke" :) Men prisen sammenlignet med hva du får er uten tvil stiv og for noe seriøst er det mange bedre alternativer.

Norske priser står på www.swatch.com/no-no, men ser ingen mulighet for bestilling og hva den vil koste med frakt osv, ikke for MoonSwatch heller for øvrig.