TAG Heuer Connected

Jon Henrik

Grunnlegger
Medlem
12. okt. 2007
Innlegg
6.288
Sted
Fredrikstad
tag-heuer-connected-chrono-1050x700.jpg


tag-heuer-connected-group.jpg


http://www.tidssonen.no/2015/11/introduserer-tag-heuer-connected/

Hva syns dere om den nye TH Connected?
 
Ca.15000,- for noe som er utdatert om 2-3 år frister ikke noe særlig. Nei gi meg en slank liten modul jeg kan feste på natoreim ved siden av klokken så skal jeg vurdere
 
Ca.15000,- for noe som er utdatert om 2-3 år frister ikke noe særlig. Nei gi meg en slank liten modul jeg kan feste på natoreim ved siden av klokken så skal jeg vurdere
Veldig enig egentlig, men konseptet med bytte i et mekanisk ur etter et par år gjorde jo faktisk at dette var noe man kunne vurdert. Gjenstår vel å se om vi får den muligheten her til lands. :)
 
Jeg har ikke klart å kvitte meg helt med min mørke fortid og nyter både min G-shock og min Garmin Fenix2 i smyg (når jeg ikke legger ut bilder på nett). Etter å ha lest et par artikler tenkte jeg at dette var jo en ganske fin og kanskje til og med den fineste smartklokken for de som liker slik, men så så jeg dette bildet på Hodinkee sin instagramkonto:



Haraaaaaaam!
 
Jeg har ikke klart å kvitte meg helt med min mørke fortid og nyter både min G-shock og min Garmin Fenix2 i smyg (når jeg ikke legger ut bilder på nett). Etter å ha lest et par artikler, tenkte jeg at dette var jo en ganske fin og kanskje til og med den fineste smartklokken for de som liker slik, men så så jeg dette bildet på Hodinkee sin instagramkonto:



Haraaaaaaam!

99% sikker på at den til høyre er JC Biver sin prototype/tidlige versjon. Dvs. produksjonsmodellen er vesentlig mindre.
 
Meget mulig jeg vet for lite om smartklokker da jeg ikke har hatt noen og ikke har noen ønsker om å kjøpe en. Joda carrera har jo ett greit design Men tror nok Apple vil vinne smartklokke duellen. Skjerm hører litt med til en kombinert klokke/tlf synes jeg... Personlig synes jeg skritt teller og kalorimåler er for lite for prisen av å lade hver 20nde time. Og atpåtill gå glipp av følelsen av å bære ett mekanisk ur. Bare min oppfatning.
 
Meget mulig jeg vet for lite om smartklokker da jeg ikke har hatt noen og ikke har noen ønsker om å kjøpe en. Joda carrera har jo ett greit design Men tror nok Apple vil vinne smartklokke duellen. Skjerm hører litt med til en kombinert klokke/tlf synes jeg... Personlig synes jeg skritt teller og kalorimåler er for lite for prisen av å lade hver 20nde time. Og atpåtill gå glipp av følelsen av å bære ett mekanisk ur. Bare min oppfatning.
Les artikkelen :) Hele urskiven er en skjerm :) Og klokken kjører Android Wear!
 
definitivt en mer lovende konkurrent til Apple etter videre lesing ja:) Men blir nok ingen smartklokke her uansett.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Da har jeg omsider fått testet Connected.

http://www.tidssonen.no/tag-heuer-connected/

En smartklokke kommer naturligvis aldri til å ha den samme rollen som et mekanisk ur, men det kan være et artig (og ideelt sett praktisk) supplement til ekte klokker ;)

Personlig sliter jeg litt med å se hvordan en smartklokke som dette gjør livet mitt enklere og bedre. Men den er et spennende førsteskritt.

Men for de som har latt seg overbevise av Android Wear eller Apple Watch, er den helt klart verdt en nærmere kikk.
 
Takk for en grundig og interessant gjennomgang!

Smartklokker kommer jo for fullt, og jeg er slett ikke fremmed for å skaffe meg en. Ikke som hverdagsklokke, men til bruk på reise eller ved andre anledninger der en slik klokke er praktisk. Jeg har imidlertid som deg problemer med å se at livet blir merkbart enklere ved en slik klokke.
Tvert i mot kan det bli mer masete. Jeg er ikke opptatt av å være "connected" døgnet rundt, faktisk setter jeg mer pris på at diverse "dingser" ikke dirrer, piper eller blinker til en hver tid og krever oppmerksomhet.
Jeg ikke lese den siste ankomne e-posten eller sjekke hva vennekretsen legger på FB eller andre plattformer i det øyeblikket det skjer. Langt i fra!

Så inntil videre har jeg stått over, og Applewatch eller lignende er ikke aktuelt. Men en smart-dings fra en high-end produsent kan være aktuell. F.eks denne.
Jeg liker at uttrykket kan varieres med skiver fra Tag-Heuer paletten, og at funksjonene kan endres etter behov. Det er også en stor fordel at ladingen kan gjøres så enkel som mulig, noe TH har fått til.Men jeg skulle som deg gjerne sett at de hadde lagt vekt på bedre oppløsning.

Skal nok ta en kikk på denne ved neste AD-besøk.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Tror ikke smartklokkeinteressen er spesielt stor her. De fleste er nok fornøyd med en trenigsklokke fra Polar eller Garmin som brukes under trening. Og så brukes en ordentlig klokke resten av tiden. Selv kjører jeg klokke på venstre og et aktivitetsarmbånd på høyre (i perioder). Føler ikke behov for mobilvarsler og meldinger på håndleddet. Mobiltelefonen holder helt fint til det, og kan legges bort når jeg blir lei av pling-lydene :)