Tanker om Patek Philippe Aquanaut?

Nei for pokker Anders, nå må du slutte og tulle.

+1 til siste taler.

Hvis argumentet for Aquanauten er at du da også får råd til en RO, så er jeg redd du ender opp med en RO og et ur du egentlig ikke har lyst på.

Hvis du har råd til en Nautilus, så synes jeg du skal gå for det. Hvis du har mer lyst på en RO, så synes jeg du skal kjøpe det, og heller vente med Patek til du har råd til det uret du har lyst på.

Enkelt å bruke andres penger, ja. ;)

APb.jpg

Jeg synes det er et flott ur. Ingen "fattigmann" som legger så mye i et stålur på gummirem, det er sikkert...;)

Det eneste aberet er at det virker som om tallene på datohjulet har det litt trangt. Mindre tall - alternativt litt romsligere vindu - er en detalj som vil få uret til å se bedre ut.

Jeg bruker sjelden dress, og til dress bruker jeg alltid vintage dressur. Så dette blir en casual klokke, som alle mine andre ;)

Ja, det er forsåvidt greit nok... Poenget mitt (som kanskje ikke kom så godt frem:)) var at jeg opplever gummirem som litt begrensende i forhold til bruksområder, casual eller ikke...

Ja, det er forsåvidt greit nok... Poenget mitt (som kanskje ikke kom så godt frem:)) var at jeg opplever gummirem som litt begrensende i forhold til bruksområder, casual eller ikke...

Noe som forsåvidt også er uproblematisk helt til klokken koster mer enn en grei bruktbil:eek::eek:

Faen.
Nå ble jeg keen på Aquanaut. Patek har jeg liksom klart å lure unna bevisstheten, vel vitende om at det er flere modeller jeg kunne dødd for...

litt off topic, men det gamle dressur-sportsur-gjøkurskille synes jeg er helt meningsløst. Man kan bruke pulsklokke til dress og Patek eller whatever til busserull. Slike sosiale regler er misforståtte.

Når det er sagt blir jeg ikke sett levende med pulsklokke:)

Og det er jeg helt enig i! Selv bruker jeg ofte sportsur til dress... Men gummirem til dress (?), det overlater jeg til de som bruker allværsjakke over dressen...

Det var da fælt så strenge dere var da :D Jeg har egentlig ikke fått prøvd en 5711 på hånden ennå, det blir første steg :D Det er jo et ur med ventelister, får se om ikke jeg kan finne en AD i London med en på lager.

Kan noen fortelle meg hvor høy 5711 er? Aquanatuten er vel ca 8mm og blir det mye tynnere enn det vil vel litt av "sportslooken" borte...

Kan noen fortelle meg hvor høy 5711 er? Aquanatuten er vel ca 8mm og blir det mye tynnere enn det vil vel litt av "sportslooken" borte...

8,3 så vidt jeg vet. Tynt for en sportsur uansett, Patek er nok opptatt av eleganse i hele serien. Tror ikke 5712 er så mye tykkere heller, men det kan kanskje Moore hjelpe oss med?

Jeg føler ikke at min Patek-knowhow er sterk nok til å uttale meg særlig bastant i denne saken, og har heller ikke prøvd disse modellene i særlig grad, men jeg synes Aquanauten er veeeeeldig lekker. Holder med Jolus uttalelse om at datoen har det litt trangt i vinduet sitt.

Stafett er stafett og patek er patek. om det er en nautilus eller aquanaut vil det uansett være bøtter av spann av kudos og kred i min bok. etter denne tråden har faktisk aquanauten kommet seilende opp i min bevissthet som en potensiell grail. lykke til med avgjørelsen.

Det er jo en Holy Grail fra Gerald Charles Genta (1931) han var trent som gullsmed, men var som den første i 1961 som etablerte seg selv som en ren Klokke designer:

1972 Audmars Piquet Roal Oak
1976 Patek Philippe Nautilus

401px-Gerald_Genta.jpg

The Patek Philippe Aquanaut, launched in 1997, is a model of casual elegance that combines technical perfection with uncompromising performance and imaginative creativity in design. Uansett er det vel en pris differande på rundt 40K..

Jeg synes nesten Aquanaut er penere enn Nautilus, selv om den kanskje grenser til å være litt kjedelig, men jeg er også litt skeptisk til gummirem på en så dyr klokke og den har jo mye mindre "historisk" verdi enn Nautilus.

Tror derfor ikke jeg hadde kjøpt den hvis jeg skulle hatt en klokke i den prisklassen, men hvis du vil ha en Patek sportsklokke uten å betale hva en Nautilus koster er det jo ikke så mange andre alternativer... og hvis du skal ha den i tillegg til en Royal Oak er det jo et ganske fint par;)

Hvis jeg skal hive meg på med litt synsing ville jeg hatt en Aquanaut og en AP RO fremfor én Nautilus. (Tror jeg...:confused: :p )

Dette med gummireim hadde jeg ikke vært bekymret over. Aquanuat'en kler denne helt perfekt. Hvis det er én klokke med gummireim som kan brukes til dress så er det denne.

Her er klokken du leter etter Anders:)

610_63062196021822958_mw480.jpg

Den er så sykt fin, har ikke ord!

Her er klokken du leter etter Anders:)

Den er så sykt fin, har ikke ord!

Joda, et nydelig ur :) Men om jeg skulle valgt meg en gull-Patek er det jo endel andre fine modeller å velge mellom også. Nei, det holder med ett gullur for meg.
Nautilus blir nok i stål.