Tanker om Patek Philippe Aquanaut?

Du har jo ikke noe dårlig gullklokke du nei, får klare deg med den enn så lenge:)

Klådde litt på Aquanaut i dag, skal klå på Nautilus til helgen :) Så får vi se da :D

Min mening om Aquanaut; pen, men tynn og pinglete.
Er man selv tynnere og mer pinglete enn Aquanauten, kan man tillate seg å bruke den som "sportsklokke" (Shuffleboard?). Ellers blir den fort seende litt feminin ut. :p

Min mening om Aquanaut; pen, men tynn og pinglete.
Er man selv tynnere og mer pinglete enn Aquanauten, kan man tillate seg å bruke den som "sportsklokke" (Shuffleboard?). Ellers blir den fort seende litt feminin ut. :p

Vel, sammenliknet med en Panerai ser jeg jo at man kan mene det. Men jeg synes en tynn klokke på rundt 40mm er et flott casual ur :)

Én manns "tynn og pinglete" er en annen manns "klassisk og diskret" ;)

Jeg forsøkte være litt spissformulert her ;) ..og så mener jeg at Nautilus er et bedre klokkevalg enn Aquanaut - den blir en halvkvedet vise vs. Nautilus.

Nå er det lenge siden jeg prøvde på en Aquanaut, men mener altså å huske at den har betraktelig mindre "beef" enn Nautilus..

edit: Når man snakker om tynn og pinglete.. jeg har måttet ta inn lenken både på Tudor HCen og PAM 106en min den siste måneden. Det lover i det minste bra for sykkelsesongen.

Har prøvd både Nautilus og Aquanaut på armen,

Begge imponerer meg med nydelig finish og kvalitet som kjennetegner en Patek.
Men må gi en klar stemme til Nautilusen pga formspråk og design.
Der Aquanauten er litt "anonym" har nautilusen et umiskjennelig preg, for oss "invidde" kjenner vi igjen Gerald Gentas design. Det er ikke uten grunn at Nautilusen regnes som et ikon.
Lykke til, er jo et svært hyggelig dilemma å være i spør du meg!;)

emm er aquanauten en fantastisk klokke - jeg har sett den til jeans, dress og smoking (på gummirem) og syns den passer perfekt. Har vurdert å bytte ingenieuren og explorer ii i en men økonomien tilsier at jeg må vente litt til.

En dag.....

Akk o ve. Har nå prøvd 5711 på armen et par ganger, og den er jo nydelig. Fantastisk vakker. Men .... :oops: Jeg synes den er litt tynn og spinkel. Det er umiskjennelig et dressur. Og det er vel slik Pateker skal være. Men det er litt vanskelig å ta steget helt ut, all den tid Aquanauten og ROen har mer wrist presence. Jeg er dessverre ødelagt av alle sportsurene mine, og selv om jeg ikke ønsker meg en Patek på størrelse med en Panerai hadde det vært fint med litt mer oomph.

Derimot har 5980, chronoen, tonnevis med wrist presence :mrgreen: Prisen for å få lagt til litt tykkelse og en par ekstra visere er bare 120k NOK. På toppen av de 150k. Easy piecy! :eek: Har dessverre hverken nok nyrer eller klokker å unnvære.

PIC1055O.jpg

Så, det du sier er at 120k på toppen av uret som alt er 50k dyrere en RO blir fo dyrt? :p
Må inrømme at jeg har full forståelse for den! :D

Faen.

Jeg kan bare si faen.

Jeg har gjort blemmen av å lese denne tråden og en beslektet tråd de siste dagene.
Måtte innom Bjerke i dag for litt Patek-testing. Testet Nautilus-chronoen, og den var bare sykt digg. Dessverre er 276k i overkant av hva jeg har til rådighet (...). Aquanauten er knallgrom den og.

Så faen.
faen faen faen.

Spørs om jeg ikke kommer til å gå på akkord med meg selv de neste dagene og se om en del greier kommer for salg. Red sub, anyone?

Faen.

Ursa.. Pust med magen nå.. Rooolig... Gjennom nesen... Slapp av... Og hør nøye etter...

SKAL DU SELGE RED-SUBEN?????!!!!! :eek:

Etter vår lille red-sub prat trodde jeg aldri den dagen skulle komme at du i det hele tatt vurderte det.. Er du sikker på at du ikke bare er ad-kåt? Det kan skje den beste vet du.. :p

(Følger med i salgsforumet jeg ;))

Faen.

Jeg kan bare si faen.

Jeg har gjort blemmen av å lese denne tråden og en beslektet tråd de siste dagene.
Måtte innom Bjerke i dag for litt Patek-testing. Testet Nautilus-chronoen, og den var bare sykt digg. Dessverre er 276k i overkant av hva jeg har til rådighet (...). Aquanauten er knallgrom den og

Nautilus-chronoen er fantastisk. Jeg har vurdert den selv. Selge nesten alt og gå for det beste. Men jeg vet at jeg innerst inne er en Rolex-mann, derfor blir det nok litt andre prioriteringer. Men en Patek er på listen.

Gjør noe overilt, Ursa! Så kan jeg leve gjennom deg :)

Ja, den var helt vill! Det eneste var at jeg nok ville valgt den med blå skive, og modellen de hadde inne var gråbrun. Maken til behagelig lenke har jeg knapt vært borte i. Rett ut en brutalt vakker klokke.

Uff. Jeg kjenner følelsen komme. Og jeg vet jo at jeg kommer til å angre. men men. Vi får nå se.

Oi, oi, oi. Bjerke har Nautilus-Chronoen inne!?!

Skal ikke se bort i fra at det kommer flere klokker for salg snart.

Hm.. ser at min nylig arvede Aquanaut er litt annerledes utformet enn den hos Briljantwatches. Min er mindre og med annen type rem.