Tesla Model S

De har hvertfall mye reservasjonspenger å betale regningene sine med... ;)
Vurderer å reservere en selv, er jo bare å tre ut om jeg skulle ombestemme meg... :rolleyes:
 
De har hvertfall mye reservasjonspenger å betale regningene sine med... ;)
Vurderer å reservere en selv, er jo bare å tre ut om jeg skulle ombestemme meg... :rolleyes:


Uhm... Ja.. Er ikke så lenge siden jeg skrev dette.. Men..
Mulig jeg også stiller med Tesla. Tror jeg nettopp slo min egen rekord i toskskap!
 
Denne tråden er farlig.

Hvis jeg selger klokkene, pølsevogna og Excecution...

Nei, for fanker'n. Hva er vitsen med livet uten klokker, mc og en bil som pr dags dato ligger på et snittforbruk på 3,1 l/mil.
 
Den er definitivt farlig. Jeg har akkurat fått ny bil og trenger ikke en til, men er skremmende nærme å bestille denne. Bil som "lønner seg" i Norge er jo for godt til å være sant. Blir spennende å se hvor lenge Jensemann lar det være sånn.
 
Jeg ble positivt overrasket over prisene. Toppmodellen med størst batteri, størst motor og med alt av utstyr kommer på ca. 640 000. De norske prisene er lavest i Europa. Gleder meg til høsten!
 
Kjørte min gjennom prislisten nå og havner på rundt 660-670 (hva er det du har glemt Celter? :cool:).

Det er litt mer enn jeg trodde, men likevel rett under 5-serien jeg hadde plnlagt å kjøpe i utgangspunktet. Mye for pengene kan du trygt si mtp at den er i supersportsklassen både i ytelser og pris i opprinnelseslandet.

Men 22 250 for 21" hjul? Sonnovvabitch! Det er jo ikke for hele hjulsettet, bare mellomlegget fra 19" til 21", og det uten avgifter. Platinafelger?

Veldig spent på stereoen også. Velger selvsagt oppgraderingen hvis anlegget er anstendig, men er det ikke det må det inn andre komponenter, og da er jo oppgradert bortkastet. Satser på jeg får hørt det før jeg må ta stilling til det.

Og så var det fargen da. Synd at kun signaturmodellen har den fete burgunderrøde flerlagslakken, den kler bilen utrolig godt. Jeg er fristet til å gå for svart for å slippe kontrastfarge på taket (pga glasstaket). Jaja, har vært som en liten unge siden jeg sendte reservasjonen. Lurer på hvordan jeg skal overleve et helt år slik. Hvem skulle for noen år siden trodd at en bilentusiast kan bli slik pga en elbil?
 
Redigert:
Kjørte min gjennom prislisten nå og havner på rundt 660-670 (hva er det du har glemt Celter? :cool:).

Det er litt mer enn jeg trodde, men likevel rett under 5-serien jeg hadde plnlagt å kjøpe i utgangspunktet. Mye for pengene kan du trygt si mtp at den er i supersportsklassen både i ytelser og pris i opprinnelseslandet.

Men 22 250 for 21" hjul? Sonnovvabitch! Det er jo ikke for hele hjulsettet, bare mellomlegget fra 19" til 21", og det uten avgifter. Platinafelger?

Veldig spent på stereoen også. Velger selvsagt oppgraderingen hvis anlegget er anstendig, men er det ikke det må det inn andre komponenter, og da er jo oppgradert bortkastet. Satser på jeg får hørt det før jeg må ta stilling til det.

Og så var det fargen da. Synd at kun signaturmodellen har den fete burgunderrøde flerlagslakken, den kler bilen utrolig godt. Jeg er fristet til å gå for svart for å slippe kontrastfarge på taket (pga glasstaket). Jaja, har vært som en liten unge siden jeg sendte reservasjonen. Lurer på hvordan jeg skal overleve et helt år slik. Hvem skulle for noen år siden trodd at en bilentusiast kan bli slik pga en elbil?

Har jeg glemt noe. I så fall skal jeg ha det;) Jeg har ikke tatt med 21´hjul, det blir for heftig her til lands. Ellers har jeg med alt, tror jeg. Jeg har regnet inn fratrekket på ca. 14 000 som vi som reserverer før nyttår får. Når det gjelder farge er jeg veldig i tvil. Det er sikkert at det blir en mørk farge, men hvilken? Grønn kanskje, den ligner veldig på "British racing green", bare at det jo er metallic. Det er jo en fordel at det kommer til å rulle noen biler på veiene før jeg trenger å bestemme meg. Da kan jeg få se fargene IRL.
Ellers hørte jeg et rykte som sa at Tesla planerer å levere alle bilene bestilt i 2012 innen 4 uker etter sommeren. Det blir i så fall en gledelig overraskelse.

PS: Audi A6 2010 modell snart til salgs ;)
 
Jeg har ikke tatt med 21´hjul, det blir for heftig her til lands. Ellers har jeg med alt, tror jeg. Jeg har regnet inn fratrekket på ca. 14 000 som vi som reserverer før nyttår får.

Det forklarer saken. Jeg går for maxivalser. :cool: De 14000 visste jeg heller ikke om, det var en gledelig nyhet, og likeså med leveringstiden. Hvis de klarer det da.

Grønn kanskje, den ligner veldig på "British racing green", bare at det jo er metallic. Det er jo en fordel at det kommer til å rulle noen biler på veiene før jeg trenger å bestemme meg.

Tenkte også på den, men må vel se IRL først. Har en kamerat med Alfa i den fargen med lysebrunt skinn, den er veldig fin, men det er nok en viss fare for at det blir emo-varianten med svart/svart på meg.
 
Dette virker nesten for godt til å være sant!

21" felger og plexi sub, Tore? No no Du bør gå for 14" ;)
Men seriøst, 21" kan ruinere komforten (og er vel bling), jeg hadde tonet ned et par dimensjoner :)
 
Dette virker nesten for godt til å være sant!

21" felger og plexi sub, Tore? No no Du bør gå for 14" ;)
Men seriøst, 21" kan ruinere komforten (og er vel bling), jeg hadde tonet ned et par dimensjoner :)

Komfortnivået til 21" kommer helt ann på mengden gummi; altså hvor stort hjulet faktisk er :).
Ingen automatikk i at 21" blir ukomfortabelt!

Edit; men helt usannsynlig er det jo ikke :p
 
Komfortnivået til 21" kommer helt ann på mengden gummi; altså hvor stort hjulet faktisk er :).
Ingen automatikk i at 21" blir ukomfortabelt!

Edit; men helt usannsynlig er det jo ikke :p

Tror ikke du får plass til så veldig mye gummi rundt de hjulene. En annen ting, bortsett fra komfort, er at 19´´hjul visstnok har mindre rullemotstand og derfor lengre rekkevidde.
 
Komfortnivået til 21" kommer helt ann på mengden gummi; altså hvor stort hjulet faktisk er :).
Ingen automatikk i at 21" blir ukomfortabelt!

Edit; men helt usannsynlig er det jo ikke :p

Derfor ordet kan ;)


Man kan ende opp slik ;)
logo(232).JPG

[video=youtube;lnIKICPSe08]http://www.youtube.com/watch?v=lnIKICPSe08&feature=player_embedded#![/video]
 
Stor bil må ha store hjul Mikke! Som du ser på bildet er det mer enn nok gummi og proporsjonene er helt riktige.

2013-Tesla-Model-S-Side.jpg


19" er selvsagt det fornuftige valget mtp rekkevidde, komfort, pris, dekkpris osv, men når jeg er mer enn gjennomsnittlig opptatt av bilestetikk og kjøreegenskaper så er det en nobrainer for meg.
 
Redigert:
Her er mange fine bilder. Gå til 12:03 og nyt profilen :)

[video=youtube_share;1kCG-WqpVnI]http://youtu.be/1kCG-WqpVnI[/video]
 
Kjøreegenskaper og lavprofil er faktisk ikke så sorthvit som man skulle tro, men litt lavprofil er jo alltid penere :)
 
Jeg er enig i at det ser lekkert ut!
Er det avgiftsfritak som gjør at den er så grisebillig ift andre med tilsvarende ytelser?

Med bensin hadde vi nok snakket 1,5 mill++ :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:
 
Kjøreegenskaper og lavprofil er faktisk ikke så sorthvit som man skulle tro, men litt lavprofil er jo alltid penere :)

Er klar over det. Det er jo bare å se på formel 1. Husker tidligere M-BMWer hadde snillere profiler enn noen av de andre modellene. Men som du antyder snakker vi om en sum av mange faktorer som ikke kan sees på isolert. En ting er i alle fall sikkert, dekkstrekking ser ikke bra ut! Må være vertikalt eller litt utenfor felgen.

Jeg er enig i at det ser lekkert ut!
Er det avgiftsfritak som gjør at den er så grisebillig ift andre med tilsvarende ytelser?

Med bensin hadde vi nok snakket 1,5 mill++ :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

I USA er den i samme prisklasse som BMW 650 :)
 
Så riktig pent ut med 21 tommere. Kjører 1-serie med 18 tommere, og det fungerer yyyypperlig! :cool:

Edit: Liker forøvrig at den bruker lommelyktbatterier som kraftlager!
 
Redigert: