Ser at interessen rundt Tesla'n er gått i taket her, noe som egentlig forundrer meg litt. Det er ingen tvil om at bilen er bra på alle mulige måter, spesielt den økonomiske delen. På samme måte som hvilke som helst andre biler er det drawbacks, men for Tesla'n virker dette begrenset til det faktum at kjørelengde er noe begrenset og ladetid kan være lang.
MEN, min største forundring kommer av følgende: de fleste her inne på forumet har vist en viss forkjærlighet for mekanikken og automatikken som sitter i ur av alle slag. For min del er mekaniske ur (ikke quartz) det mest spennende da en som mann har en innebygd dragning mot alt mekanisk og teknisk. Det er en grunn til at mange av oss kan bruke time etter time å titte på baksiden av urene og det flotte urverket som tikker og går!
... dermed, er det ingen her som ser savnet av en ordentlig motor som lager litt gromlyd???
Hver gang jeg setter meg i bil så brer det seg et smil ved oppstart - det er som de sier i Crispo reklamen: "Lyden er halve opplevelsen"! Men, for all del, dette er ikke begrenset til lyd. Selv diesel motorer gir mye glede (spesielt nye), og teknikken er fortsatt til stede.
Jeg har full forståelse for den økonomiske fordelen med en Tesla (og det faktum at vi Nordmenn gjør det vi kan for å unngå Statens hensynsløse avgifter!), men personlig så har jeg fobi mot el-biler og får frysninger hver gang det triller en firhjuling forbi meg med kun et lite zooom til lyd..