Tesla Model S

22" utgår,var mer for nysgjerrighetens skyld. Jeg begynner å bli mer opptatt av komfort enn schvære felger så jeg tror 20" er et fint kompromiss mellom utseende og komfort. Hvor her du fått tak i sommerfelgene? Ser jo også at det er fler enn Vossen som leverer fine afetrmarketfelger til Tesla.

HRE felgene er bestilt via Dekkhallen. Et annet, litt billigere altenativer er AvantGarde M310 hvis du ønsker dette designet.
 
21x10,5 med original innpress (40) går akkurat bak, og da mener jeg akkurat. Ørsmå merker på luftdemper antyder kontakt under hard belastning, men det er så lite at det går fint. Kommer evt an på produsenten. Dvs, har du tykkere kant på felgen enn meg kan det bli knapt. Usikker på hvordan det blir med 20" Evt kontaktpunkt blir jo flyttet 1/2" ned. Husker ikke om demperen skrår.

Ift dekk går 10,5 fint med 285-dekk, men ser litt strukket ut etter min smak. 10" er ideelt.
 
Her får man bare vente å se litt tror jeg, jeg heller nok mot 20" men en bredde som har litt mer margin enn "akkurat" så hvis det blir vossen så må det bli 245 hele veien. det er vel de som sitter på orginalt også.
Hvis ikke har jeg sett litt på avantagrde og HRE, har dere noen butikker som er anbefalt er det bare å skrike ut. Holder til i Oslo.
 
Ikke glem at det er felgen som har lite klaring, ikke dekket. 285 på 10" har med andre ord god klaring, kun 10,5" som er litt tight.
 
Er det noen her som kan gi meg litt mer kjøtt på beina når det gjelder bagasjeplassen og familievennligheten i feks en 70D?
Vi utvides snart fra 2 til 3 og er på jakt etter en familiebil. Har tittet på noen forskjellig fossilbiler av typen Passat ol. Men etter en prøvekjøring av P85D(noe som forøvrig må være det sleipeste salgstrikset ever..), så klarer jeg ikke helt å legge fra meg tanken om at en Model S hadde vært et supert alternativ. Tenker at en 70D kan være innenfor hva som er aktuelt pr nå.
Så kommer jeg til 1000kr-spørsmålene; hvor egnet er disse som "familiebiler"? Har lest og fysisk tatt og sett på bagasjeplassen, men uten å ha fått testet det monsteret av en barnevogn vi har kjøpt, i en TMS enda, er jeg litt skeptisk til om det går eller ei.
Ja, det beste er nok å teste det skikkelig med vogna, men tenkte kanskje noen av dere hadde et par raske tanker og erfaringer rundt dette.. Jeg vet alt at det aller meste av ekstra bagasje osv går fint inn, men det er dette med den barnevogna som svirrer mest oppi toppen.
Nøkkelord er: Gedigen barnevogn(Emmaljunga noe)..

På forhånd takk for svar :)
 
Tesla S har virkelig enormt bagasjerom, så jeg kan ikke helt tenke meg at det skal være noe problem med den barnevogna. Ellers går det jo alltids an å bytte barnevogn. :)
Husk at D-modellene har mindre bagasjerom foran enn den vanlige S-en pga motor foran.
 
Norge er "Stasjonsvognlandet" fremfor noen. Hvorfor mann skal ha en slik stor bil, med så stor plass som de fleste bruker "et par ganger i året fordi de ikke vil sortere ut det de virkelig trenger på tur"... De fleste har stasjonsvogn uten å tenke på årsaken.

Selv har jeg hatt sedan, fordi det er mye penere, og det har aldri vært problemer med plass. Derfor, @ThoHeum; En moderne sedan rommer faktisk mer enn de fleste tror. Barnevogner, bagger og kofferter går fint inn der! Vel, det var en normal sedan. Når du da ser på en Modell S, som ikke har motoren i fronten så har du et bagasjerom der også. Dermed vil jeg si at du har god plass. Bagasjerommet bak er vel nesten på størrelse med en sedan av typen Camry, E-Klasse og 5-Serie. Med et foran + plassen over hattehyllen bak så er du godt dekket de to gangene i året du trenger noe.... Hvis du i tillegg dropper å ta med det du vet du ikke trenger, så får du ikke plass problemer.

Så til slutt så slenger du på noen miljø-argumenter og sier at en en sedan jo er mer strømlinjeformet og dermed reduseres forbruket! Selv for en Tesla er det positivt. Mindre strøm som trengs lages i de svenske atomkraftverkene når bilen lades om natten! En god familiebil! Bare du ikke må kjøre til Tromsø for ofte!

8
 
Er det noen her som kan gi meg litt mer kjøtt på beina når det gjelder bagasjeplassen og familievennligheten i feks en 70D?
Vi utvides snart fra 2 til 3 og er på jakt etter en familiebil. Har tittet på noen forskjellig fossilbiler av typen Passat ol. Men etter en prøvekjøring av P85D(noe som forøvrig må være det sleipeste salgstrikset ever..), så klarer jeg ikke helt å legge fra meg tanken om at en Model S hadde vært et supert alternativ. Tenker at en 70D kan være innenfor hva som er aktuelt pr nå.
Så kommer jeg til 1000kr-spørsmålene; hvor egnet er disse som "familiebiler"? Har lest og fysisk tatt og sett på bagasjeplassen, men uten å ha fått testet det monsteret av en barnevogn vi har kjøpt, i en TMS enda, er jeg litt skeptisk til om det går eller ei.
Ja, det beste er nok å teste det skikkelig med vogna, men tenkte kanskje noen av dere hadde et par raske tanker og erfaringer rundt dette.. Jeg vet alt at det aller meste av ekstra bagasje osv går fint inn, men det er dette med den barnevogna som svirrer mest oppi toppen.
Nøkkelord er: Gedigen barnevogn(Emmaljunga noe)..

På forhånd takk for svar :)

Model S + barnevogn + baggasje til 2+1 for en ukes opphold i Danmark + sykkel med støttehjul = sant.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Denne tenker jeg torpederer eventuelle bekymringer rundt Tesla Model S og plass (D-varianten vil riktignok ha ørlite grann mindre rom foran som følge av frontmotoren)

 
Nå også som SUV. Har ikke vært overbevist før nå. Bilen ser bedre ut "live" enn de tidlige pressebildene. Eneste jeg er skeptisk til er bakkeklaringen, har den luftfjærer? (Uansett ikke i markedet før om mange år)

 
Designet på Model X er like spenstig som designet på VW Golf Sportvan

2vb61ax.png

95myy8.jpg
 
Breaking News!
Stylet utgave av Model X (Model Xtreme) med 30 tommere
2d0nyc3.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone
Hadde håpet å like model X. Fronten uten luftinntak er direkte stygg og fra siden ser den ut som en Prius, som IKKE er en pen bil.
 
Unner Tesla all mulig suksess. Kjekt at noen selskap innen el-bil genren tar den litt ut. Håper andre følger etter de neste 2 årene. Kanskje jeg ender opp med en el-bil når dieseldyret skal byttes ut.
 
Unner Tesla all mulig suksess. Kjekt at noen selskap innen el-bil genren tar den litt ut. Håper andre følger etter de neste 2 årene. Kanskje jeg ender opp med en el-bil når dieseldyret skal byttes ut.

Synd at de ikke prioriterer form i tillegg til funksjon @Loevhagen
For meg er Tesla sitt design like sexy som fotformsko.
 
  • Liker
Reaksjoner: Friks
Det spørs hva man sammenligner med. Ta Miev, Leaf og forsåvidt også Golf og en haug andre. Tesla er jo rene Aston Martin i forhold. Det viktigste er nå funksjon - så får formen komme etterpå. Ikke noe poeng å ha en flott bil som kan kjøre 16 mil før den må lades...

Tesla tenker nytt. Andre produsenter tenker "hvordan få en batteripakke inn i et eksisterende bildesign"?

Synd at de ikke prioriterer form i tillegg til funksjon @Loevhagen
For meg er Tesla sitt design like sexy som fotformsko.
 
Det spørs hva man sammenligner med. Ta Miev, Leaf og forsåvidt også Golf og en haug andre. Tesla er jo rene Aston Martin i forhold. Det viktigste er nå funksjon - så får formen komme etterpå. Ikke noe poeng å ha en flott bil som kan kjøre 16 mil før den må lades...

Tesla tenker nytt. Andre produsenter tenker "hvordan få en batteripakke inn i et eksisterende bildesign"?

Nå er det jo også forskjell på en Miev til 147.620,- (Leaf til 200.900,- fossil Golf til 258.000,-) og en Tesla Model S med pris fra 586.200,-

Hva rekkevidde angår så holder 16 mil mer enn nok for de fleste til daglig bruk.
I følge tall fra SSB er daglig gjennomsnittlig kjørelengde under 40km
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen