Tesla Model S

Derimot er det jo hyggelig for eventuelle kommende eiere at det skapes litt hysteri og prisfall. Disse "gamle" bilene har fortsatt mye bruksverdi og kjøreglede igjen. Dette er selvfølgelig noe som faller nye eiere tilgode. Nå kommer jo ikke The D før til sommeren. Jeg regner med at de seriøse selgerne vil ha en bil frem til da...

:cool:
 
Stupide uttalelser fra en økonom og/eller dårlig journalist. Dette er ingen overraskelse om du kjenner bil- og teknologimarkedet. Konklusjonene de drar drar er derimot bare sprøyt. Det er tusenvis av Teslaer på veiene, og de fleste som vil ha den nye har vett nok i knollen til å forstå at de sager av greinen de sitter på ved å selge umiddelbart. Tesla har en gruppe blant sine kunder med god økonomi som vil ha det siste med en gang og ikke trenger å tenke så mye på tap, så noen titalls eiere legger de ut med en gang og dumper gjerne prisen. Helt logisk og forventet. Model S kommer til å ha en stabil og god bruktpris fordi det er et godt produkt med voksende etterspørsel.

Så godt og se at det finnes fornuftige folk her inne.
 
Hentet bilen min hos Tesla Bergen i dag etter en liten fiks på hovedenheten. Leverte fra meg griseskitten bil både på inn- og utsiden. Litt flaut, men bilen kom rett fra tur og det var ingen tid til å ordne det. Fikk leiebil og kongelig behandling som vanlig. Når jeg hentet bilen var den støvsuget og niskrubbet inn- og utvendig. Det så ut som en bilpleienerd hadde fått frie tøyler, så det både luktet og så ut som en ny bil. Har aldri opplevd slik service før (bortsett fra forrige gang den var inne selvsagt :))
 
Det smerter litt å bringe denne tråden frem i lyset igjen, men jeg har ett spørsmål jeg håper noen kan svare meg på.

Hvorfor har ikke Tesla, eller andre elbiler for den saks skyld, muligheten for tilhengerfeste?
 
Husker ikke Teslas begrunnelse for å utelate det på S, men det er ikke noe teknisk i veien for å ha det, bare ikke lagt opp til det. X kommer med mulighet for hengerfeste.
 
@Wangensten. I følge den orginale prislisten til Renault Kangoo Z.E. (100% elektrisk), så koster tilhengerfestet kr. 4.800,-. Løp og kjøp.

1050kg vil jeg ikke akkurat si er særlig imponerende...

Husker ikke Teslas begrunnelse for å utelate det på S, men det er ikke noe teknisk i veien for å ha det, bare ikke lagt opp til det. X kommer med mulighet for hengerfeste.

Ok, takk for svar @Tore
 
Redigert av en moderator:
Da er Tesla P85D prøvekjørt.
Endelig....seter som faktisk holder kroppen fast!!! Jeg tror dog et det er tilvalg for sportsseter?

Det har vært mye fokus på 0-100km/t på denne bilen - 3,2s er utrolig raskt.
Men det som virkelig imponerer er 0-50km/t. Det er første gang jeg ble kvalm av aksellerasjon:eek:
Er dette en bil som det er fornuftig at familiepappaer skal kjøre? Veldig usikker.

Bilen mangler fortsatt den ubestemmelige luksus-følelsen - uten at jeg klarer å sette fingeren på hva det innebærer. Men, til 1mkr forventer jeg at den er tilstede. Men, for en motor...for en vanvittig akselerasjon og på toppen av det hele - gode seter denne gangen:cool:

Jeg fikk lyst på en, jeg....
 
En bekjent av meg fikk sin nye Tesla (700hk og 4x4) for ca 5-6 uker siden.
Lurte litt på hvorfor jeg ikke har sett bilen på lang tid.......Snakket med han i dag,og da viste han meg noen "snik" bilder fra Tesla verkstedet der bilen nå hadde stått i 4 uker ish....

En av hovedstrømkablene,dvs en strømpe med 7 kabler inni. Er trekt i gjennom et motorfeste(så et detaljebilde av nevnte motorfeste med kabel),slik at ved kraftig pådrag ble kabelen til slutt gnisset i stykker.
Hele ledningsnettet måtte byttes ut,og bilen ble nærmest demontert !! Så selv bildene ,- og det så ikke ut som en bil lengre !
4 uker tok jobben ! men det forstår jeg når man måtte "bygge" en ny bil igjen.
Spørsmålet er om flere har denne feilen,og om det er trekt feil eller er "standarden" ? ? Noen som har begynt og fått om noen merkelige feillamper ?
 
Redigert:
En bekjent av meg fikk sin nye Tesla (700hk og 4x4) for ca 5-6 uker siden.
Lurte litt på hvorfor jeg ikke har sett bilen på lang tid.......Snakket med han i dag,og da viste han meg noen "snik" bilder fra Tesla verkstedet der bilen nå hadde stått i 4 uker ish....

En av hovedstrømkablene,dvs en strømpe med 7 kabler inni. Er trekt i gjennom et motorfeste(så et detaljebilde av nevnte motorfeste med kabel),slik at ved kraftig pådrag ble kabelen til slutt gnisset i stykker.
Hele ledningsnettet måtte byttes ut,og bilen ble nærmest demontert !! Så selv bildene ,- og det så ikke ut som en bil lengre !
4 uker tok jobben ! men det forstår jeg når man måtte "bygge" en ny bil igjen.
Spørsmålet er om flere har denne feilen,og om det er trekt feil eller er "standarden" ? ? Noen som har begynt og fått om noen merkelige feillamper ?

Dersom dette var en normal feil ville du hørt om det før. Motorbytte (som på noen produksjonsbatcher) var en utfordring har man jo fått klart frem i ulike forum og media - dette problemet kan jeg ikke huske å ha sett noe om.

Har nå ca. 18.000 deilige og problemfrie kilometer bak meg i min P85 :)


Kim!
 
En bekjent av meg fikk sin nye Tesla (700hk og 4x4) for ca 5-6 uker siden.
Lurte litt på hvorfor jeg ikke har sett bilen på lang tid.......Snakket med han i dag,og da viste han meg noen "snik" bilder fra Tesla verkstedet der bilen nå hadde stått i 4 uker ish....

En av hovedstrømkablene,dvs en strømpe med 7 kabler inni. Er trekt i gjennom et motorfeste(så et detaljebilde av nevnte motorfeste med kabel),slik at ved kraftig pådrag ble kabelen til slutt gnisset i stykker.
Hele ledningsnettet måtte byttes ut,og bilen ble nærmest demontert !! Så selv bildene ,- og det så ikke ut som en bil lengre !
4 uker tok jobben ! men det forstår jeg når man måtte "bygge" en ny bil igjen.
Spørsmålet er om flere har denne feilen,og om det er trekt feil eller er "standarden" ? ? Noen som har begynt og fått om noen merkelige feillamper ?

Har hatt min P85D i drøye 3 uker og 3000 km, bare smil fra øre til øre. Ingen problemer.