Utrolig mange meninger og påstander som kommer frem i denne tråden som jeg ikke tror dere virkelig mener hvis dere tenker litt etter. Lar meg fremdeles forbløffe over hva bilen Tesla får folk til å si og mene. Det er en bil, mye likere andre biler enn mange liker å tro. Det er folk som kjører den, ikke aliens, fanboys, fanatikere eller cowboyer, helt vanlig folk som deg og meg. Her er et knippe påstander fra de siste sidene som oppsummerer noe av galskapen (fritt gjengitt):
«Klarer ikke en gang en runde på ringen» «må bli bedre på bane…»
Eh… ja. Dette er et problem og må utbedres umiddelbart!
«drive unit-problemene gjør bilen upålitelig»
Nei, dette var selvsagt en katastrofal feil, men alle bilmerker har hatt tilfeller med katastrofale feil. Det var begrenset til noen batcher og var et enten eller-problem, ikke et snikende problem som alle kan få. Problemet ble ordnet på de det gjaldt. Mine egne to biler har blitt launchet så mye at de burde sikkert vært skrotet nå, men de virker merkelig nok like bra. Grunnen til det er at drivverket er dimensjonert til effekten, og at de ikke har DU-feil. Porsche-eksempelet som nevnes er et av utallige eksempler fra resten av bilverden.
«Tesla er dårlig fordi noen eiere klager»
Trenger det å kommenteres? At enkeltpersoners uttalelser og meninger skulle ha noe som helst å si om en bilmodells vandel? Jeg forventet meg mer kunnskap om bil og statistikk av medlemmene her inne.
«Tesla drukner i feil ift andre bilmerker»
Vis meg tallene….
«NPS benchmarken KimS nevner teller ikke fordi Teslaeiere er fanboys og godtar alt»
Du finner akkurat det samme innen alle bilmerker som enten har en viss prestisje eller prisnivå. Har dere vært innom noen andre bilfora?
«begrepet fossilbil er nedlatende»
De går jo faktisk på fossilt drivstoff, men begrepet er selvsagt et lite stikk. Jeg synes den er fin og helt innafor. Og så føles faktisk tradisjonelle biler veldig fossile når man er vant med elektrisk, men so what? Vi her inne elsker jo fossile ting. Ikke noe galt i det. Mange av oss nærmer seg fossil alder også
"Tesla-eiere mener at alt annet på fire hjul er «søppel»"
«Tesla-eiere mener de redder verden»
«Tesla eiere respekterer ikke andres valg og meninger»
"Tesla-eiere mener andre er misunnelige»
«Tesla-eiere er utrolig harry og selvgode»
Eh… blir litt målløs. Kall meg gjerne arrogant, men jeg trodde dette var et forum for voksne mennesker. Du må til VGs kommentarfelt for å finne lignende eksempler på generalisering basert på egne fordommer og (misforståtte) erfaringer.