Eller hva med dører som ikke vil åpnes, eller låses? Pytt, pytt! Er det så nøye da?
Vis vedlegg 13952
Det som er så forunderlig med Tesla og Apple er engasjementet til folk som IKKE liker produktene.
Det er som om disse produktene trigger en indre glød hos noen til å engasjere seg i noe som de ikke liker og prøve fortvilet å få de som liker det til å forstå hvor dårlig det er.
Her inne er vel det meste underholdning og mangel på kverulering hjemme som er utløsende, men å se "vi som hater elbil" på facebook er jo en studie i misplassert engasjement.
Deler kun det jeg leser på deres eget fanboyforum @KimS
Disse meldingene er jo også temmelig artig å få på kvelden.
Vis vedlegg 13987
Han har jo tydeligvis en eller flere feil på bilen som de naturligvis burde funnet ut av. Men hva er det jeg egentlig skal gjøre med sånne anekdoter? Hva skal det få meg, eller andre, til å gjøre? Glemme Tesla som bilprodusent og velge noe annet?
Du kjører Golf GTE, gjør du ikke? Hvis jeg finner en kunde som har problemer med VW, skal vi da bare avskrive VW som produsent, eller holder det om vi avskriver kun den aktuelle modellen?
Det som jeg føler er gjengangeren; er den at flere Tesla-eiere mener at alt annet på fire hjul er "søppel". Selv andre elbiler i menighetens øyne er feilslått (ref. debatten vedr Opel Ampera-E). Så det blir som det er de mot resten av verden. Kun de har sett lyset, og har en misjon om å frelse de andre fra det onde. LItt som å få jehovas vitner på døra en sen kveld. Dette satt på spissen.
Du trenger ikke å lete @KimS. Jeg er den første til å fortelle om alle probleme vi har hatt med vår Golf GTE. Ladeprobleme, ryggekamera som slutter å fungere, baklykter som sprekker med mere.
Det som jeg føler er gjengangeren; er den at flere Tesla-eiere mener at alt annet på fire hjul er "søppel". Selv andre elbiler i menighetens øyne er feilslått (ref. debatten vedr Opel Ampera-E). Så det blir som det er de mot resten av verden. Kun de har sett lyset, og har en misjon om å frelse de andre fra det onde. LItt som å få jehovas vitner på døra en sen kveld. Dette satt på spissen.
Er på min andre Tesla nå og skal ikke se bort ifra at den tredje kommer om ikke alt for lenge. Prøver ikke å kristne omgangskretsen min, men mange har faktisk Tesla og melodien er hvor bra bilen er, ikke hvilke problemer du har hatt ( som jeg regner med de fleste har hatt sin del av ). De fleste av oss kommer fra OK biler som x5, q7, a6, cayenne osv osv, men tror ingen vil tilbake. Hva det kommer av er jeg ikke sikker på, men noe må det være jeg har såklart også valgt 911 el. 10 av 10 ganger til å kjøre på jobb, men med unge til barnehage, bikkje baki, barnevogn foran så er det dessverre ikke noe alternativ. Ser ikke noen familiebiler jeg heller ville hatt som er innenfor rimelighetens grenser. Vil heller ikke kjøre Passat 1.6 liter 90% av tida for å ha en 911 i garasjen som jeg klarer å lure meg ut i på en søndagskveld i tidsrommet mai-aug. Ikke er det plass til golfbag i den heller vi fotfolket har fått muligheten til å få en rask og fin bil som vi bare for 4 år siden kunne drømme om. Så får heller dere i overklassen kjøre rundt med rekordbilene fra ringen og rakke ned på oss som ikke vet bedre
Det som er så forunderlig med Tesla og Apple er engasjementet til folk som liker produktene.
Det er som om disse produktene trigger en indre glød hos noen til å engasjere seg i noe som de liker og prøve fortvilet å få de som ikke liker det til å forstå hvor fantastisk det er.
Synes denne historien fra nettet oppsummerer det hele ganske bra
“Saw a Tesla owner at a Coffee and Cars event where the owner had parked it smack dab between a Countach and a Pantera with the hood and trunk propped up as if there was something to see. He was sitting in a lawn chair behind it with the smuggest look on his face I had ever seen, and had one of those homemade plastic billboard signs (the ones you would normally find in front of a hot rod at a Goodguys show) propped up in front of the car with important “stats,” like 0-60 and torque figures, along with comparison figures from various Ferraris or Porsches.”
Forskjellige familier, har forskjellige løsninger. Tror også dere med Tesla må respektere det. .
Vi er heller ikke misunnerlige, selv om dere mener så. Dette til tross for at elbilistene i lang tid har fått lov til å kjørt i kollektivfeltet, slipper å betale bomavgift, parkeringsavgft på kommunal grunn, reiser gratis på på ferjene rundt om i landet, og lader gratis nesten over alt.
Noen mener at en liten Golf er en perfekt familiebil, mens andre sverger til en stor Caravelle med skiboks og henger.
Er vel heller mange fra deres menighet som rakker ned på oss med fosilbiler (bare kjenn på begrepet: Fosilbiler...).
Vis vedlegg 14002
Dette var vår gamle familiebil. Perfekt til to store og to små
Vanskelig å se for seg en elbil som noe entusiastkjøretøy men hvem vet hva fremtiden bringer. Selv har jeg bestilt elbil men ser vel for meg at min 1959 Chevy pick up med hissig V8 blir den bilen i stallen som vekker følelsene
Blir ikke det for min del hvertfall. Når jeg blir voksen og velbemidlet skal nok en 911 inn i garasjen som jeg skal gnikke på, Tesla er bruksbil i mine øyne. Følelser vekker den heller ikke ( kanskje for @Edzilla )
Vi er nok mer enige, enn uenige @Mc_Herreington
Dagens bil er bruksbil, selv om den blir pent stelt med. Er vi heldige, kan vi møtes på en bane å kjøre raske runder med hver vår Porsche om noen år.
Forskjellige familier, har forskjellige løsninger. Tror også dere med Tesla må respektere det. .
Vi er heller ikke misunnerlige, selv om dere mener så. Dette til tross for at elbilistene i lang tid har fått lov til å kjørt i kollektivfeltet, slipper å betale bomavgift, parkeringsavgft på kommunal grunn, reiser gratis på på ferjene rundt om i landet, og lader gratis nesten over alt.
Noen mener at en liten Golf er en perfekt familiebil, mens andre sverger til en stor Caravelle med skiboks og henger.
Er vel heller mange fra deres menighet som rakker ned på oss med fosilbiler (bare kjenn på begrepet: Fosilbiler...).
Vis vedlegg 14002
Dette var vår gamle familiebil. Perfekt til to store og to små
Jeg sier ikke at du er misunnelig @Edzilla - men jeg tror ikke i kan se bort fra at det er en bråte folk som hisser seg opp når en flashy Tesla banker forbi dem på "inner'n" mens de stamper i stillestående kø. Eller hisser seg opp over at Tesla-eiere "ikke betaler en dritt for veien de kjører på". Interessant nok var ikke debatten så stor når elbiler var av typen Think og Buddy..
Og for all del, kjør fossilbil! (ja, jeg skrev fossilbil ). Plager ikke meg nevneverdig, altså, jeg forstår ikke hvorfor så mange henger fast i de greiene der, men for all kjør diesel eller bensin om det er det du vil. Det er treigt og dyrt, men som du sier så må jeg respektere det valget.
Liten påminnelse, denne tråden ble ikke startet for å lage en heftig elbil vs fossilbil-debatt, men kanskje mer for å løfte frem det ganske sinnsvake konseptet som P100D spesielt står for; en 2.2 tonn tung familiebil som akselererer raskere enn Lamborghinier, Ferrarier, Porscher osv. Faktisk den raskest akselererende billen i serieproduksjon i dag. Jeg synes fortsatt dette er "mind-blowing"
Jeg misliker hverken Tesla eller andre el-biler, generelt gir disse biler en positiv nær-miljøgevinst, men må de som kjører disse bilene være så utrolig harry og selvgode?
De goder som disse trafikanter har blitt tilgodesett med av uopplyste og naive politikere, syntes som om eierne av disse biler oppfatter som en egen "klasse reise". En status oppdatering som skal gi de særfordeler i trafikken, lik de "pampe-privilegier" som vi tidligere så i enkelte kommunist stater.
Elbiler er positivt, men de dustete insentiv ordningene, er vel nå forhåpentlig i ferd med og reverseres.
En merknad til kvaliteten på Tesla;
Jeg var innom en forhandler (ja jeg har vurdert dette) og stusset over det store antall biler som sto parkert der. Jeg spurte om dette var innbyttebiler for salg, men nei dette var verksted biler som sto og ventet på deler?!
Har inntil videre bestemt meg for å droppe Tesla
Men til saken; elbil-incentivene har vært svært viktige for å bygge opp det vi har av elbiler i dag. Uten incentivene (f.eks. momsfrihet) kunne vi bare glemt å få den andelen elbiler vi har nå. Riktignok er den minimal totalt sett men i hvert fall ca. 10% av nybilsalget.
Så kan du spørre deg om 10-15% av nybilsalget vil være nok til å redusere CO2 utslippene vesentlig. Jeg tror svaret er ganske åpenbart, og at incentivene kommer til å videreføres, om enn noe modifisert.