Tidssonen Passaround II - Avstemning!

Hvilken klokke skal være årets passaroundklokke?

• Ball Fireman Racer BL-410

Stemmer: 0 0,0%
  • Cuervos y Sobrinos Robusto Buceador Diver's Automatic

• Glycine Combat Sub Automatic

• Helson Blackbeard Chrono

• MKII Plongeur-C (Dive)

• SAS "First edition"

• Seiko/Noah Fuller Tsunami

• Sinn 657

• Stølås Harbormaster Genoa

• Zixen Vintage Diver DSR-1000M

• Antall stemmer
    0
  • Avstemningen stengte .
Wow. Råbra jobb Krille. Autosigner uansett hva utfallet av avstemningen blir. Må vente litt før jeg stemmer. Klarer ikke velge.

Det stod mellom Ball, Glycine og Helson...
Glycinen er pen, men kanskje litt kjedelig. Helson gjorde saken klar med dødninghodet...neitakk! Derfor måtte stemmen gå til Ball.
Uansett hva det skulle bli er jeg gjerne med på passaround :) Morsomt tiltak!

Har jo alt for få innlegg, men skulle gjerne vært med. Hadde nok stemt på Ball.
Skal skrive som f så jeg kan bli med neste gang :p

Først og fremst; krille, her har du gjort en kjempejobb! Takk.

Utvalget av klokker er langt utenfor min smak, men jeg må jo nesten være med uansett.
Stemte Ball, kun fordi jeg synes den var penest. Merket i seg selv har jeg lite sansen for. Kanskje jeg er en snobb?
Vent. Utvilsomt; jeg er en snobb.

Oops...

Stemte visst før jeg så at det var en nedre postgrense for å være med.
Hva er denne postgrensen?
Den Ball klokka var ganske så snasen...

Jeg er også med uansett, så sant jeg får bli med da:)

Krille, hvordan gjør vi dette rundt avstemning og deltakere? Slik jeg ser det nå er det jo flere stemmer enn de 30 deltakerene som det er tenkt skal være med..;)

I min iver og entusiasme stemte jeg selv om jeg ikke har nok innlegg - beklager. Jeg stemte på Ball, da i mine øyne er de andre tøyseklokker - kansje bortsett fra Sinn, men i det leiet ville jeg heller hatt en Damasko, nevnt i den andre tråden.

I min iver og entusiasme stemte jeg selv om jeg ikke har nok innlegg - beklager. Jeg stemte på Ball, da i mine øyne er de andre tøyseklokker - kansje bortsett fra Sinn, men i det leiet ville jeg heller hatt en Damasko, nevnt i den andre tråden.

haha jeg gjorde det samme. Så en poll, ble litt for ivrig og slang inn en stemme. Dersom det er et problem kan jeg godt si hva jeg stemte, men det ser ikke ut til å ha noen som helst betydning for utfallet.

Jeg er også med uansett, så sant jeg får bli med da:)

Krille, hvordan gjør vi dette rundt avstemning og deltakere? Slik jeg ser det nå er det jo flere stemmer enn de 30 deltakerene som det er tenkt skal være med..;)

Det er et tak på 30 deltakere. Kommer det flere enn 30 påmeldinger, vil det bli en rangering etter postcount. Grunnen til det er rett og slett fordi jeg tror at høy aktivitet på forumet gjør det mer sannsynlig at vedkommende vil være aktiv her i fremtiden også, og ikke bare fade ut og bli borte, noe som skjer med mange som melder seg inn her.

Jeg har også fundert litt på en rangering basert på hvor lenge en har vært medlem, kombinert med antall poster. F.eks 1 poeng pr måned siden innmelding, og 1 poeng pr 100 poster. Da vil det både lønne seg å ha vært med lenge, samt at man får uttelling for aktivitet. Kunne det kanskje være noe?

Når det er sagt, er jeg ikke så veldig bekymret for denne problemstillingen ennå. Sist var det også et tak på 30 deltakere, 46 stk stemte, men jeg fikk bare 29 påmeldte.

Det er et tak på 30 deltakere. Kommer det flere enn 30 påmeldinger, vil det bli en rangering etter postcount. Grunnen til det er rett og slett fordi jeg tror at høy aktivitet på forumet gjør det mer sannsynlig at vedkommende vil være aktiv her i fremtiden også, og ikke bare fade ut og bli borte, noe som skjer med mange som melder seg inn her.

Jeg har også fundert litt på en rangering basert på hvor lenge en har vært medlem, kombinert med antall poster. F.eks 1 poeng pr måned siden innmelding, og 1 poeng pr 100 poster. Da vil det både lønne seg å ha vært med lenge, samt at man får uttelling for aktivitet. Kunne det kanskje være noe?

Jeg er litt dårlig til å regne og frykten for ikke å få være med er stor.
Har i alle fall funnet ut at hvis man blir målt på antall innlegg pr dag siden man ble medlem så vil både Mathfjeld og jeg komme ganske høyt opp på listen. :D:D

Bare en liten ting til.

Er det ikke vettugt å velge en klokke som kan kjøpes innenfor landets grenser? Vi støtter litt opp om de som faktisk forsøker å gjøre litt ekstra for oss gærningene her inne og det er noe eget med å ha tilgang til service/deler fra norsk importør/agent/AD.

Tror også at vi da kunne fått en særdeles bra pris på klokken. Det er om importøren kjenner sin besøkelsestid og ser markedsføringsverdien av passarounden.

Er det flere enn Glycine av disse alternativene som satser i Norge?
Toget har vel gått når det gjelder avstemningen, så dette blir egentlig bare noen tanker... Og jeg er ikke velkjent for å komme med de beste tankene, hverken i urkretser eller innen andre områder;)

Bare en liten ting til.

Er det ikke vettugt å velge en klokke som kan kjøpes innenfor landets grenser? Vi støtter litt opp om de som faktisk forsøker å gjøre litt ekstra for oss gærningene her inne og det er noe eget med å ha tilgang til service/deler fra norsk importør/agent/AD.

Tror også at vi da kunne fått en særdeles bra pris på klokken. Det er om importøren kjenner sin besøkelsestid og ser markedsføringsverdien av passarounden.

Er det flere enn Glycine av disse alternativene som satser i Norge?
Toget har vel gått når det gjelder avstemningen, så dette blir egentlig bare noen tanker... Og jeg er ikke velkjent for å komme med de beste tankene, hverken i urkretser eller innen andre områder;)

Dette er jo noe man kan tenke på til neste gang, men poenget med passaround er vel at folk skal få prøve på ei klokke du ikke nødvendigvis bare kan gå til nærmeste Bjørklund(hehe..)-forhander for å tafse på, ergo må man ut på verdensveven for å finne kandidater. Det er vel, som du sier, bare Glycine av denne rundens kandidater som man får tak i her til lands.

Er det noen her som kan bekrefte at man må ha 100 innlegg for å kvalifisere seg til å bli med på denne runden? Jeg har veldig lyst til å få komme inn i varmen til passarounden, men vil nødig presse ut flere titalls forumsvar med hjernedødt innhold:D