Er det noen her som kan bekrefte at man må ha 100 innlegg for å kvalifisere seg til å bli med på denne runden? Jeg har veldig lyst til å få komme inn i varmen til passarounden, men vil nødig presse ut flere titalls forumsvar med hjernedødt innhold
Mine tanker/spørsmål rundt kvalifisering til å være med er som følger:
Passaround deltakelse som gulrot/belønning for de mest aktive her inne på TS? De som bidrar mest får nyte fruktene av "innsatsen".
Hvis postcount og fartstid gjelder vil jo aldri nye medlemmer få delta. Det blir den samme "harde kjernen" som er med hver gang uansett.
Går det an å få til en balanse her?
Ellers er det tross alt passaround-general Krille som har det privilegiet å bestemme dette.
Jeg får gjøre et forsøk på å "lay down the law"
1. Noen grense for 100 innlegg har aldri eksistert. Det var noe jeg tenkte høyt om mens jeg planla første Passaround, men det ble aldri praktisert. Slik blir det ikke denne gangen heller. Det som kreves er:
- at du har vært medlem på Tidssonen i mer enn én måned
- har over 10 poster
- begge de ovenstående kan fravikes i spesielle tilfeller, f.eks hvis jeg kjenner deg personlig, et annet rutinert medlem kan gå god for deg, eller at du er Ari Behn og kan dokumentere det.
- det som uansett kreves, er at du i påmeldingen din kan sende meg navn, adresse og telefonnnummer, og at det går an å verifisere disse opplysningene enkelt og greit.
- jeg forbeholder meg retten til å evt avvise påmeldinger om jeg ikke får godfølelsen.
2. Om det skulle være slik at Passarounden blir overtegnet (maks antall 30 stk) må jeg rangere på noe vis. Postcount er enkelt og greit, men siden jeg ser at det er litt ensidig og favoriserer folk som på død og liv MÅ si noe i hver eneste tråd på forumet, skaper jeg litt ekstraarbeid for meg selv:
- du får ett poeng pr 100 poster, opptil 1000 poster, dvs maks 10 poeng
- du får ett poeng pr måned du har vært medlem
- om du er støttemedlem, får du 10 ekstrapoeng
I det meget usannsynlige tilfellet at Passarounden blir ekstremt overtegnet, dvs 50-60 påmeldinger, vil jeg vurdere å dra i gang en ekstrapassaround med ett av de rimeligere alternativene på lista.
Om noen har innsigelser, protester, forslag eller kommentarer til disse reglene, kom med dem!