Tidssonen Passaround II - Avstemning!

Hvilken klokke skal være årets passaroundklokke?

• Ball Fireman Racer BL-410

Stemmer: 0 0,0%
  • Cuervos y Sobrinos Robusto Buceador Diver's Automatic

• Glycine Combat Sub Automatic

• Helson Blackbeard Chrono

• MKII Plongeur-C (Dive)

• SAS "First edition"

• Seiko/Noah Fuller Tsunami

• Sinn 657

• Stølås Harbormaster Genoa

• Zixen Vintage Diver DSR-1000M

• Antall stemmer
    0
  • Avstemningen stengte .
Mine tanker/spørsmål rundt kvalifisering til å være med er som følger:
Passaround deltakelse som gulrot/belønning for de mest aktive her inne på TS? De som bidrar mest får nyte fruktene av "innsatsen".
Hvis postcount og fartstid gjelder vil jo aldri nye medlemmer få delta. Det blir den samme "harde kjernen" som er med hver gang uansett.

Går det an å få til en balanse her?:confused:

Ellers er det tross alt passaround-general Krille som har det privilegiet å bestemme dette.:)

Er det noen her som kan bekrefte at man må ha 100 innlegg for å kvalifisere seg til å bli med på denne runden? Jeg har veldig lyst til å få komme inn i varmen til passarounden, men vil nødig presse ut flere titalls forumsvar med hjernedødt innhold:D

Mine tanker/spørsmål rundt kvalifisering til å være med er som følger:
Passaround deltakelse som gulrot/belønning for de mest aktive her inne på TS? De som bidrar mest får nyte fruktene av "innsatsen".
Hvis postcount og fartstid gjelder vil jo aldri nye medlemmer få delta. Det blir den samme "harde kjernen" som er med hver gang uansett.

Går det an å få til en balanse her?:confused:

Ellers er det tross alt passaround-general Krille som har det privilegiet å bestemme dette.:)

Jeg får gjøre et forsøk på å "lay down the law":)

1. Noen grense for 100 innlegg har aldri eksistert. Det var noe jeg tenkte høyt om mens jeg planla første Passaround, men det ble aldri praktisert. Slik blir det ikke denne gangen heller. Det som kreves er:
- at du har vært medlem på Tidssonen i mer enn én måned
- har over 10 poster
- begge de ovenstående kan fravikes i spesielle tilfeller, f.eks hvis jeg kjenner deg personlig, et annet rutinert medlem kan gå god for deg, eller at du er Ari Behn og kan dokumentere det.
- det som uansett kreves, er at du i påmeldingen din kan sende meg navn, adresse og telefonnnummer, og at det går an å verifisere disse opplysningene enkelt og greit.
- jeg forbeholder meg retten til å evt avvise påmeldinger om jeg ikke får godfølelsen.

2. Om det skulle være slik at Passarounden blir overtegnet (maks antall 30 stk) må jeg rangere på noe vis. Postcount er enkelt og greit, men siden jeg ser at det er litt ensidig og favoriserer folk som på død og liv MÅ si noe i hver eneste tråd på forumet, skaper jeg litt ekstraarbeid for meg selv:
- du får ett poeng pr 100 poster, opptil 1000 poster, dvs maks 10 poeng
- du får ett poeng pr måned du har vært medlem
- om du er støttemedlem, får du 10 ekstrapoeng

I det meget usannsynlige tilfellet at Passarounden blir ekstremt overtegnet, dvs 50-60 påmeldinger, vil jeg vurdere å dra i gang en ekstrapassaround med ett av de rimeligere alternativene på lista.

Om noen har innsigelser, protester, forslag eller kommentarer til disse reglene, kom med dem!

Hva er galt med en først til mølla regel?

Der fikk jeg visst en post til.....

Greitt system det. Noen regler må en jo ha. Som fersk både her på forumet og som klokkeentusiast har jeg ingen problem med å la mer rutinerte TS-folk gå foran, men jeg kommer nok til å melde meg på. Syns slike opplegg som dette er kjempefestlige.

Nå er jo strengt tatt ikke Passarounden offisielt fra Tidssonen, men et opplegg Krille tar ansvar for på eget initiativ (takk for det, Krille). Med det i tankene er det vel naturlig at Passaround-generalen får bestemme reglene slik han ønsker.

Nå skrev jo Krille at det kan åpnes for en dobbel runde hvis det blir mange påmeldinger og hvis ikke Krille ønsker å ta seg av organiseringen kan jo evt. andre gjøre det... Alternativet til en runde med et av de rimeligere urene er jo en runde med et dyrere ur, for de som har uttrykt ønske om dette?

Jeg har ingen sterke meninger om hvordan det bør rangeres ved en "overtegning", men Krille sin kalkyle ser ut til å dekke opp på en rettferdig måte.

Hva er galt med en først til mølla regel?

Der fikk jeg visst en post til.....

Egentlig ikke noe galt med det, men jeg ønsker en viss favorisering og belønning av rutinerte medlemmer. Hvis et aktivt medlem som bidrar positivt til Tidssonen er på reise eller er opptatt den dagen påmeldingen starter, så synes jeg det er leit om vedkommende ikke får være med. Ansiennitetsprinsipper finner en i alle aspekter av livet, så også her. En annen side ved det er at det kan føles tryggere å ta med medlemmer som har vært her lenge, som jeg/vi kanskje vet litt mer om.

Ekstrapoeng for støttemedlemskap kan alle enkelt og greit skaffe seg, og evt ekstra støtte til forumdriften er en velkommen bonus!

Forøvrig ser jeg at det står join date januar 2010 på min profil.
Dette stemmer ikke, ettersom jeg postet fra første uke (sånn ca) under mitt første nick.
Under en oppgradering av forumet mistet jeg tilgangen, og fikk ikke logget meg på igjen, derfor under nytt navn.
Mitt første nick (med ytterligere ca 100 posts) var Shamal.

Her synes jeg igrunn Krille, i kraft av å være passaround-sjef, skal gi seg selv blankofullmakt til å ta en sjefsavgjørelse om hvem som blir med i denne runden :)
De som er interessert har vel stort sett meldt sin interesse nå (inkludert meg selv), så derfra får man bare krysse fingerne for å være med. Skjønner godt at reglene må være litt strenge og sjefen sjøl skal ha cred for et kjempefint initiativ for forumet og dets brukere.
De som eventuelt ikke får vært med denne gangen får heller være aktive og holde koken i forumet, så kommer vel sjansen igjen etterhvert.

Her synes jeg igrunn Krille, i kraft av å være passaround-sjef, skal gi seg selv blankofullmakt til å ta en sjefsavgjørelse om hvem som blir med i denne runden :)
De som er interessert har vel stort sett meldt sin interesse nå (inkludert meg selv), så derfra får man bare krysse fingerne for å være med. Skjønner godt at reglene må være litt strenge og sjefen sjøl skal ha cred for et kjempefint initiativ for forumet og dets brukere.
De som eventuelt ikke får vært med denne gangen får heller være aktive og holde koken i forumet, så kommer vel sjansen igjen etterhvert.

+1 Fornuftige ord, Boro

Siden alt håp er ute for Sinn gikk min stemme til andrevalget, Ball :)
Blir spennende å se klokken i levende live!

Siste frist for å stemme på formiddagen nå!

Påmelding starter senere i dag!