Tidssonen Passaround

Glimrende Hopalong :)

Når runden er slutt må vi nesten lage en tråd i galleriet med alle bildene av klokken med tilhørende nick.

Idag er det regnstorm her ute i havgapet, så bortsett fra det obligatoriske morgenbadet og et par turer for å sjekke fortøyninger har jeg ikke vært utendørs. Monopoldag, med andre ord. "Det er få aktiviteter som får frem menneskers innerste usympatiske egenskaper like godt som Monopol", sier kona, og kikker av en eller annen grunn på meg, men det bryr meg lite fordi akkurat nå har den siste av guttungene som hadde noen lusne grunker igjen landet på mitt nybygde hotell. Å-ahahahaha! Bla opp, småen, eller lang over Ullevål Hageby. Og du har ingenting å snufse over - jeg har mange ydmykende Playstationtap å revansjere.

P7171135.jpg

Denne hissigproppen fikk inspisere Stowaen i kveld. Han var tydelig interessert, men bekjentskapet ble kort - han er nå sammen med sine søsken ingrediens i dagens middag.

P7191183.jpg

En strandkrabbe er ikke mye til måltid, men sammen med syv-åtte slektninger, noen grønnsaker, olje og en skvett vin blir den til nydelig kraft og basis for Verdens Beste Fiskesuppe. :)

P7191055.jpg

Natt til idag tilbragte Stowaen på den ytterste nøgne ø sammen med fem mennesker og to bikkjer i en 20 fots snekke. Jeg kan rapportere at lumen fungerte utmerket i måneskinnet da elleveåringen våknet klokken halv tre, og nesten like godt da han to timer senere for femte gang spurte hva klokken var og vekket resten av familien.

P7201192.jpg

Siden det er meldt syndflod i helgen og dermed lite gunstig komme-seg-til-postkontoret-vær sendte jeg klokken videre til UJU allerede idag. (Sponon og han har byttet plass) Etter nesten en uke med Stowaen er jeg betinget begeistret. Den er velbygget og gir et solid hammer-i-nødsfall-inntrykk, skiven er original og tøff og den er på tross av størrelsen overraskende lett å bære selv på mine spinkle håndledd. I motsetning til mange av de tidligere brukerne synes jeg ikke bezelen virker for løs eller skranglete - en bezel med kun 60 klikk vil nødvendigvis ha mer dødgang enn en med 120. Remskifte har jeg ikke prøvd, men den medfølgende gummiremmen fungerte utmerket. Jeg vil tro at Natorem blir for tynt for en klokke i denne størrelsen.

Det var en morsom klokke, men ikke en jeg ville vurdert å kjøpe selv - heller ikke etter å ha brukt den noen dager. Det skyldes at den er for stor, for massiv og for ruvende for min smak. Idag gikk jeg med skjorte, og oppdaget at det var umulig å kneppe mansjetten. Sett ved siden av de andre ferieklokkene ser man at selv den nokså store stålklumpen merket Doxa virker liten i forhold til Stowaen.

P7211207.jpg

("Flere klokker på hyttetur?", utbryter kanskje den tilfeldig besøkende leser. Det er Frodos feil. Hans stadig begeistrede dagens ferieklokkebilder har gjort at mitt siste relativt urfrie område er borte.) For dem som er komfortable med ur i denne størrelsen, og de er nok i flertall her inne, har jeg ingen problemer med å anbefale Stowaen. Lykke til på reisen ;) Og forresten: Hipp hurra og skål for Krille som har tatt seg bryet med å arrangere dette.

(Krille: Jeg er pc-løs, og har derfor ikke fått overført bilder til den medfølgende minnepinnen. Jeg kan sende til deg pr epost når runden er slutt.)

Takk for svært god dokumentasjon av din tid med Stowaen, Hopalong! Skulle ønske flere gjorde seg like flid. Registrerer at UJU og Sponon har byttet plass, og håper sørvest-gjengen blir fornøyd med klokka:)

Har inntrykk av at passarounden har vært en suksess og har veldig lyst til å bli med på neste runde.
Jeg har skrevet innlegg som bare fy for å få bli med. I parentes bemerket: (Tror jeg må ha satt rekord i antall innlegg pr dag med mine ca 4,5. Gurimalla, jeg har passert 500 innlegg siden april. Noen, spesielt de som er kraftig lei av mine kommentarer, må fortelle meg at jeg skriver for mye og at jeg bør ta en pause)

Omtrent hvor lenge er det igjen til denne runden er over?
Tenker dere da at antall innlegg i seg selv bør kvalifisere eller bør man f.eks. være støttemedlem, ha bidratt med mer enn bare "tomme kommentarer" (antar at langt de fleste av mine innlegg stiller i denne kategorien), ha deltatt på GTG for identitetens skyld osv? Kanskje en ide å starte neste passaround i Salon Prive?

Hva vet jeg, men lyst til å bli med har jeg :D

Kremt, jeg har 5,1 ubruklige innlegg hver dag :)

Jeg tenkte faktisk på det for noen uker siden Minuteman; om vi skulle hatt en kåring av "Årets nye medlem" hadde min stemme gått til deg. Føler du har tilført forumet mye bra. Både om motor, hytter, gamle klokker, nye klokker og så mye mye mer. Naturligvis var det også hyggelig å hilse på deg på GTG. Jeg hadde uten tvil stolt fult og helt på deg gjennom en ny passaround.

Kremt, jeg har 5,1 ubruklige innlegg hver dag :)

Jeg tenkte faktisk på det for noen uker siden Minuteman; om vi skulle hatt en kåring av "Årets nye medlem" hadde min stemme gått til deg. Føler du har tilført forumet mye bra. Både om motor, hytter, gamle klokker, nye klokker og så mye mye mer. Naturligvis var det også hyggelig å hilse på deg på GTG. Jeg hadde uten tvil stolt fult og helt på deg gjennom en ny passaround.

:cool:
Forsøkte å finne "blush-ikonet", men valgte det nestbeste.

Takk skal du ha Mathfjeld. Skulle hilse fra kona og si at hun tror du må ha forvekslet meg med en annen;)

Ble oppringt på jobben av kona idag og informert om at passaround klokka var ankommet.:D Da var det i grunnen bare å pakke sammen og komme seg til postkontoret. Det er ikke så travelt om dagen heller, så da må jo dette prioriteres.

Her var det mye tape ja. Ingenting er overlatt til tilfeldighetene. Slikt liker vi. Safety first.;)
CIMG0474.jpg

Nok bobleplast var det også.
CIMG0475.jpg

Der var vidunderet. Med instruksjoner og ekstra remmer.
CIMG0476.jpg

Etter endel negativ feed-back må jeg si at jeg var litt skeptisk til denne, men førsteinntrykket er bra.
Positiv overaskelse! Tjohoo!:D:cool:
CIMG0477.jpg

Har gått med en 46mm Breitling for å venne meg til størrelsen på denne. Av med Breitlingen og på med Stowa'en.
CIMG0479.jpg

Først må den trekkes og tiden må stilles.
CIMG0480.jpg

Der satt den.:mrgreen:
CIMG0481.jpg

CIMG0483.jpg

Tuklet litt med spenna til den tilhørende gummireima. Dette var ikke noe særlig å skryte av.
CIMG0485.jpg

Pytt sann. Helhetsinntrykket er bra. Jeg liker denne. Sitter gjerne igjen med denne etter trekning.
Kan til og med tenke meg å kjøpe en slik. Har jo to andre Stowa modeller, så denne ville gjort samlingen komplett.:mrgreen:
Skjønner ikke hvorfor bezel'en har fått så mye pepper. Den funker helt fint. Ikke så mye slark som forventet. Det er jo tross alt ett minutt per knepp. Har forresten aldri skjønt vitsen med halv-minutt knepp på bezel. Det eneste det duger til er å få bezel til å rotere litt smooth'ere. Ellers ingen nytteverdi.
Konklusjonen så langt får bli at dette er mye klokke for pengene. Kommer tilbake med mer om denne etterhvert.

Noen flere bilder av Stowa'en.
Lumen er helt akseptabel.
CIMG0494.jpg

CIMG0496.jpg

Her har vi trekløveret.
CIMG0507.jpg

CIMG0508.jpg

CIMG0510.jpg

CIMG0511.jpg

Baksidene. Samme urverk brukt i både Flieger og Seatime.
CIMG0513.jpg

CIMG0515.jpg

Kommer det flere fine bilder av denne nå så kommer jeg til å bestille en.
Og da vet dere hvordan det blir her - Stowaen kommer i dagens klokke-tråden flere ganger i uka:D

Så bra at aktiviteten rundt Passaround-klokken har tatt seg opp! :)
Hyggelig å se så mye bilder av den, selv om det ikke hjelper stort på ventetidaaaaaaa....

Dagens.
CIMG0527.jpg

Har forresten sjekket den opp mot justervesenet.no.
Synkroniserte den på mandag kveld, og er idag 7 sek foran.
Det var ikke dårlig.:D

Glimrende bilder av Stowaen UJU! Må si denne klokken vokser på meg, gleder meg til å prøve den , (og vinne den), til høsten :D