Bra rapport fra Swap Meet, men blir aldri vant til å høre meg selv snakke
Jeg har fundert litt på et innslag i podcast hvor man kan sende inn bilde av en klokke (eller samling), og få en personlig vurdering. Med åpning for litt humor og direkte tale – men selvsagt uten at det bikker helt over i ArchieLuxury-land
Kult, underholdende, litt teit eller hva?
Jeg ville ikke kjøpt en klokke som var bruk og kast. Jeg synes til og med Tudor sitt bytte av hele verket, er på kanten til å gjøre det uattraktivt. Dvs få det til å virke som man betaler bare for merket.
Jeg synes til og med Tudor sitt bytte av hele verket, er på kanten til å gjøre det uattraktivt.
Jeg trodde de byttet hele. Men at de tilbyr rask service ved å bytte er jo det litt dumt. Nå koster vel ikke ett nytt verk all verden. Kanskje det er billigere å sette inn nytt? Uansett trist hvis det blir sånn. IMOGjør de det (fremdeles)? Jeg har lest om slike tilfeller tidligere, kanskje særlig ved reklamasjoner innenfor garantitid, men er 99 % sikker på å ha nylig lest at man nå kan velge mellom enten rask service (få satt inn refurbished urverk) eller full service av eget urverk. Hjemmesiden til Tudor sier:
The components of the movement are meticulously examined and those that are worn or damaged are replaced by genuine TUDOR replacement parts.
Jeg vil tro at det er vanskelig å ha juridisk og omdømmemessig ryggdekning for å skrive at man bytter slitte deler hvis man i praksis bytter alle deler. Men jeg vet ikke...
Det jeg leste, var at urverkene gikk -sentralt sett- på service i bulk, uten "eier merking", og de første som var ferdige ble sendt tilbake for videre montering.Jeg trodde de byttet hele. Men at de tilbyr rask service ved å bytte er jo det litt dumt. Nå koster vel ikke ett nytt verk all verden. Kanskje det er billigere å sette inn nytt? Uansett trist hvis det blir sånn. IMO
Jeg har ikke hatt Tudoren min på service.
God bedring, og god påske!Jeg har vært syk siden fredag, og det blir derfor en liten ufrivillig påskeferie for podcasten.
I fravær av en dagens episode har jeg imidlertid lastet opp lyden til fredagens sponsede video, som en egen bonusepisode. Det syns jeg den fungerer bra som
Det jeg leste, var at urverkene gikk -sentralt sett- på service i bulk, uten "eier merking", og de første som var ferdige ble sendt tilbake for videre montering.
Eller noe sånt.
Er det virkelig sånn, blir det en elegant måte å bli kvitt personlig eierskaps følelse
Ja, jeg hørte om det.I bilverden er det ikke uvanlig å kjøpe en "fabrikkoverhalt motor". Du sender din gamle inn til fabrikken og får en "gammel fikset og overhalt" tilbake. Denne er så godt som ny. Som pluss får du din erstatning raskt tilbake.
Dette blir jo klokkeverdens svar. Høres ut som en god løsning.
(Edit: Et minus blir at du ikke lenger har 'matching numbers').
8