Tips om hverdags klokke

Denne tåler en støyt, og så er den jo så vakker :D
Kjøpte en 5 år gammel, men med ditt budsjett kan du sikkert kjøpe en som er ny eller nesten helt ny. Men da får du ikke de nydelige viserne, detaljer som gjør denne så utrolig flott IMO.

OmegaSMP001.jpg
 
Takk for alle innspill, men dette er farligt:cool::cool: for nå har fruen oppdaget hva jeg holder på med og hun har også begynnt å se på klokke hun også. Hm, hm er redd noe av feriebudsjette blir brukt på dette, ja......

Har ikke fått tid til å kikket så mye mer pga jobben, men dette tar tid. Det er så inn i helv..... mye fint å se at jeg har problemer med å velge ut hvilke klokke type jeg skal ha.

Jeg må bli mer selektiv på pris, stil(type) og hva jeg selv ønsker. Når en kikker på klokker så oppdager en nye ting hele tiden og føler jeg flytter penge grensen hele tiden..... etterhvert som jeg går oppover klokke stige. Farligt dette:D:D:D:D og jeg får står at en blir hektet.

Rolex faller litt ut, virker enkel(for meg) i forhold til mye annet, men så er jo jeg en amatør som begynte å kikke på klokker for en uke siden:D Ulysse Nardin liker jeg og virker som ett kvalitets ur. Omega også flott, men jeg må prøve å huske at det var hverdags klokke jeg kikket etter. Ikke lett når jeg finner den enne etter den andre. Fårstår ikke at dere klarer å velge klokke i den jungelen der ute....

Takk UJU for at du giddet å lage den liste og dere alle andre, men mye av dette er helt nytt for meg så jeg må ta en tur på google for lese og se om disse klokker. Jeg skulle bare ha meg ett kvalitets ur til 15-20000kr jeg så oppdager jeg klokke verden :D:D:D:D:D
 
Har hatt denne i en drøy mnd. og blir bare mer fornøyd for hver dag som går.
Virkelig god følelse til en fornuftig pris. Anbefales!

Dette er noe av det flotteste jeg kan tenke meg som hverdagsklokke og ikke veldig vanlig i Norge:

Min grail.
Mistenker at den allerede befinner seg i huset, i påvente av et jubileum om en uke :D
Da må jeg finne en ny grail. 8)
 
Redigert:
Min grail.
Mistenker at den allerede befinner seg i huset, i påvente av et jubileum om en uke :D
Da må jeg finne en ny grail. 8)

Oooh. Det er en lekkerbisken. Håper du har rett i at du har den i hus. Da må du legge ut masse bilder.:D
 
Rolex faller litt ut, virker enkel(for meg) i forhold til mye annet, men så er jo jeg en amatør som begynte å kikke på klokker for en uke siden:D

Helt greit det, men da er du nødt å huske å melde deg ut herfra og slette bokmerket til tidssonen.no umiddelbart etter at du har kjøpt deg klokke :cool:


Skulle jeg kjøpt en beater i 20k området som ikke hadde vært Rolex ville jeg nok mest sannsynlig havnet på Omega Seamaster eller Speedmaster (måneklokka.....de er jo meget pene). Aqua Terra er også et godt alternativ.
 
Jadda, Helsvett, bare fortsett med å legge ut slike lekkerbiskener du.
Som sykemeldt hjemmesitter med døgnvakt på TS har jeg ikke annet å gjøre enn å kjøpe klokker - noe som har blitt svært enkelt etter at jeg har fått meg eBay- og PayPalkonto :D
 
IWC Aquatimer galapagos kan jo være et alternativ. Har sett noen selge de på flippemarkedet her inne til litt i overkant av 20 lapper. :)
 
Jadda, Helsvett, bare fortsett med å legge ut slike lekkerbiskener du.
Som sykemeldt hjemmesitter med døgnvakt på TS har jeg ikke annet å gjøre enn å kjøpe klokker - noe som har blitt svært enkelt etter at jeg har fått meg eBay- og PayPalkonto :D

Håper det går bra med kneet ditt, E-verket er vel ihvertfall fornøyd med at du ikke er ute og graver? :D
Døgnvakt på TS...... puhhhh det er tøft, er vel egentlig mer avslappende å være på jobb da?
Du får ta deg noen pauser slik at du får glede av de nye kontoene dine ;)
Konemor bør jo være litt mer tolerant nå som du tross alt er syk. ;-D

Tilbake til emnet, dette er jo "røverkjøp":
http://www.tidssonen.no/forum/showth...enieur-i-titan
http://www.tidssonen.no/forum/showth...(Redusert)
 
Av alle gode forslag som har dukket opp her vil jeg først og fremst anbefalle å ikke gå for en Speedmaster som hverdagsklokken. Plexiglass, knapt vanntett og håndopptrukket er en klokke for de spesielt interesserte; ikke som en hverdagsklokke som skal bli med på alt.

Når det gjelder resten av probemstillingen har jeg vært der selv (og siden du nå engang er her nå er faren stor for at du forblir der som de fleste av oss også :p), gikk den gang for en orange Omega Planet Ocean 42mm. Fantastisk flott klokke med en byggekvalitet Omega har all grunn til å være stolt av.

Etter denne kjøpte jeg flere forskjellige ting og per nå er det vel ca 10 klokker i boksen om jeg ikke husker helt feil. Jeg har også en blå Seamaster Pro (helt lik den som Minuteman postet på finn.no til 7 lapper) og synes dette er en flott og klassisk klokke (jeg liker vist skjelletviserene har det vist seg).

I April kjøpte jeg min første Rolex, en 16610 - altså en Submariner med dato. En slik får du i bra stand med boks og papier for 30' pluss minus noen tusen avhengig av servicer som er tatt, alder på klokken, stand osv.

Selv om Submarineren er enkel på fryktelig mange måter er den også originalen. Den er hva alle har kopiert de siste 50 år, den er passe stor og den passer like godt under dresskjorten som under skinnjakken.

Det finnes knapt noe som er like brukbart og den gir en unikt god følelse på armen.

Det er absolutt vanskelig å forklare, men slik er nå engang Rolex opplevelsen for meg. De andre klokkene har knapt blitt brukt siden jeg kjøpte denne.

Om folk tror den er fake eller ikke får bli deres problem, ikke mitt ;).
 
Håper det går bra med kneet ditt, E-verket er vel ihvertfall fornøyd med at du ikke er ute og graver? :D
Døgnvakt på TS...... puhhhh det er tøft, er vel egentlig mer avslappende å være på jobb da?
Du får ta deg noen pauser slik at du får glede av de nye kontoene dine ;)
Konemor bør jo være litt mer tolerant nå som du tross alt er syk. ;-D

Jo takk, det står til liv.
Jeg har fått en stygg uvane etter kort tid her på sonen. Løgn, eller desinformasjon, sagt på en finere måte. Kjerringa er ikke helt oppdatert på klokkepriser og hun er i aller høyeste grad desinformert. Fant noe fint på ebay her om dagen og kjerringa sa: Kjøp den! - i god tro om at jeg ikke allerede har brukt det opprinnelige "klokkebudsjettet" for lengst. Og jeg gjør som hun sier, selvsagt:D

Tilbake til topic.
De to som er til salgs her på sonen er flotte ur, og sikkert bra pris også.
Jeg har etter rimelig kort tid her inne blitt oppmerksom på at det er liten vits i å offentliggjøre den egentlige limiten man har satt. Skriver man 20K anbefales noe til 30K+. Skriver man 10K anbefales noe til 15K+. Dette kan kalles gruppepress og er også én av årsakene til at jeg har anbefalt at potensielle TS-medlemmer advares skriftlig før de får åpnet sitt medlemskap :p
 
Av alle gode forslag som har dukket opp her vil jeg først og fremst anbefalle å ikke gå for en Speedmaster som hverdagsklokken. Plexiglass, knapt vanntett og håndopptrukket er en klokke for de spesielt interesserte; ikke som en hverdagsklokke som skal bli med på alt.

Ja med mindre han vil gå for automatic Speedmaster, med safirglass og 330ft vannsikring da ;) At det er den orginale Moon-watch er neppe et must.
Fin klokke

W3042-1.jpg


W3042-3.jpg
 
Hehe, det er selvsagt et godt poeng og det er absolutt flotte klokker selv om de overhodet ikke fungerer mentalt for meg. Sannsynligvis fordi det er noe galt med meg og ikke klokken :).

En automatisk, vanntett, safirglasset Speedy er på alle måter en stilig klokke som fungerer flott til det meste.