Tips til parklokke?

Medlem
11. aug. 2013
Sted
Oslo
Aften!

Jeg har planer om å gifte meg i løpet av et par års tid, når studier og sånt er fullført (har allerede fått et ja, og gitt bort en ring). I den forbindelse har tanken om at parklokker kunne vært en fin greie dukket opp, i tillegg til giftering selvsagt. (Må jo være den beste unnskyldningen til å få med dama inn i en klokkebutikk uten for mye sutring:))

Lurer derfor på om det er noen gode tips ute og går?
Har allerede sett på Rolex og Omega. Fra Rolex vil datejust i 36 og 41mm være komboen. Jeg liker denne veldig godt, dama liker best alternativet fra Omega, som er Seamaster planet ocean Sochi til dame og herre. Innser at denne kanskje ikke vil være mulig å få tak i når dette blir aktuelt for oss.
Ihvertfall, preferansene tilsier at det ikke må være under 40mm for min del. Helst rundt 34-36 for henne, og ikke noe dyrere enn de alternativene jeg allerede vurderer. Aller helst lenke, men skinn kan funke.

Så, er det noen som har noen gode tips? Sier takk på forhånd :)

Hva med noe helt annet?

Sinn U2 (evt. U1) til deg. Sinn U200 til din kjære. Hhv. 44mm og 37mm.

U2_V.jpg

U200_V.jpg

Når først @runes åpnet opp for spreke forslag, hva med:

IWC Pilot Father and Son .... Stor og liten flyver med sølvskive

t01u2hu.jpg

Eller et par Omega Speedmaster - en 3570.50 og en reduced/automatic i hhv 41/39mm?

Redigert av en moderator:
Takk for mange gode forslag så langt:) mye jeg ikke har tenkt på. Spesielt Speedmaster, som jo er en klokke jeg har vannvittig lyst på uansett :)

Burde kanskje nevnt at Explorer er uaktuelt, ettersom fruen syns den er stygg (!). Jeg er derimot helt for den klokken

Når først @runes åpnet opp for spreke forslag, hva med:

IWC Pilot Father and Son .... Stor og liten flyver med sølvskive

t01u2hu.jpg

Eller et par Omega Speedmaster - en 3570.50 og en reduced/automatic i hhv 41/39mm?
Helt klart. Skal nevnes at selv den lille vel har diameter på 39mm. Så noen veldig liten klokke er det jo ikke.

Redigert av en moderator:
8097050411_67bc107242_b.jpg

Ville helt klart gått for Omega AT her. Perfekte størrelser, OK pris og ikke minst nydelige klokker! Bør kunne score 20-25% off hos AD om du bestiller/kjøper begge samtidig.

Redigert:
Om jeg var i dine sko tror jeg faktisk jeg ville gått for to identiske ur, da ville man trolig fått et enda nærmere forhold til sin kokke og lagt ekstra godt merke til slitasje, dings, whirls og patina som gjør din klokke din og hennes til hennes.

Her i gården har da valget trolig falt på Rolex Submariner, kan jo da evt ta en uten cyclops.. (leste at det var preferanse på diameter OT, men Sub blir aldri for stort eller for lite. Uansett.)

Liker veldig godt Aqua Terra, som tidligere nevnt i tråden, men vel, Aqua Terra tikker ikke av like mange bokser som en Sub gjør. Tidløs.

Om jeg var i dine sko tror jeg faktisk jeg ville gått for to identiske ur, da ville man trolig fått et enda nærmere forhold til sin kokke og lagt ekstra godt merke til slitasje, dings, whirls og patina som gjør din klokke din og hennes til hennes.

Her i gården har da valget trolig falt på Rolex Submariner, kan jo da evt ta en uten cyclops.. (leste at det var preferanse på diameter OT, men Sub blir aldri for stort eller for lite. Uansett.)

Liker veldig godt Aqua Terra, som tidligere nevnt i tråden, men vel, Aqua Terra tikker ikke av like mange bokser som en Sub gjør. Tidløs.

Har tenkt tanken :) Sannsynligvis blir det Sub på meg selv i løpet av året, så da får jeg se hva vi finner ut av når tiden kommer. Heller mye mot Aqua Terra eller Speedmaster.

Var innom Kjell Larsen i Sandvika i går og så på Speedmastere, og selgeren frarådet å gå for SMP Reduced ettersom han mente urverket i den kunne være problematisk, uten å begrunne dette. Noen som har lignende erfaringer med denne?

Nomos Orion. Til henne 33mm, til deg 38 mm. Da har du dressklokke for livet, så kan du kjøpe annet ræl etter hvert. :cool:

Jeg hadde gått for stor og liten Datejust...

Datejust II med lys skive og fluted bezel hjemsøker mine drømmer. Begynte å spare til denne for ca et år siden, men med 1000,- i måneden er det nok fortsatt gode 2,5 år til denne drømmen realiseres.

I mellomtiden bruker jeg mat/klær/barn/husholdningsbudsjettet på å trøste med med andre klokker i steden... ;)

Jeg hadde gått for stor og liten Datejust...

Datejust II med lys skive og fluted bezel hjemsøker mine drømmer. Begynte å spare til denne for ca et år siden, men med 1000,- i måneden er det nok fortsatt gode 2,5 år til denne drømmen realiseres.

I mellomtiden bruker jeg mat/klær/barn/husholdningsbudsjettet på å trøste med med andre klokker i steden... ;)

Ser ut til at vi begynner å lande . Blir nok enten Aqua Terra eller Datejust. Av samtlige klokker som nevnes i tråden var det bare neineinei å få på nesten alle, bortsett fra disse to (og muligens Sub). Til og med Speedy er visst ikke en fin klokke. Hva er det jeg gifter meg med?:p

Aqua terra, uten tvil.
Et par forslag:

Til deg: 41.5 med blå urskive
613871d1367753645t-omega-seamaster-aqua-terra-ref-231-10-42-21-03-001-die-blaue-in-42mm-image.jpg

Til henne(prikk lik som den til deg, bare at den er 38.5 mm):

23110392103001-40.jpg

Finnes også i hvit, eller captainswatch i 38.5mm (rydercup edition, hvis hun spiller golf)

413954d1301616067-new-aqua-terra-dials-grey-white-poll-l1010156.jpg

df467bcff5e5b3db1702b2e32403ef16.png

Den samme til deg som jeg nevnte istad, evt GMT

home_image.2746698.jpg

Eller GAUSSen

omega_seamaster_aqua_terra_15000_Gauss_Anti_magnetic.jpg

Og til henne(min favorittklokke til dame, helt klart. Må sees irl):

23110302002001.jpg

Replica-Omega-Seamaster-Aqua-Terra-150-M-Quartz-6.jpg

Den fremstår kanskje som liten pga den er 30mm, men det er en ganske tykk klokke i forhold til mange andre dameur, og litt røffere så den blir seende mye større ut. Passer like godt til kjolen som til hverdags.

Det jeg liker så godt med Aqua Terra, og som gjør at det er et veldig populært ur for par, far og sønn osv, er at det er en veldig bra linje gjennom hele kolleksjonen. Håper dette var til hjelp :D

Redigert: