Tips til sen lunch/tidlig middags resturant i Oslo

Medlem
2. juni 2009
Sted
Fredrikstad
Hei,
som overskriften sier er jeg ute etter en resturant eller kafe og spise på i Oslo på lørdag med kona. Er invitert bort på kvelden uten særlig matservering så må få spist litt etter shopping og innsjekking på hotel Er over 5 år siden jeg flyttet fra byen så har ikke holdt meg oppdatert på hvor det er greit å spsie om dagen. Kunne tenke meg et sted med spennende mat som hverken er for formelt eller dyrt. I Fredrikstad er det et stykke i mellom de gastronomsike høydepunktene så når jeg først er i fødebyen er det greit å ikke kaste bort en mulighet til å spise bra...

Alle tips tas i mot med stor takk

Hei,
som overskriften sier er jeg ute etter en resturant eller kafe og spise på i Oslo på lørdag med kona. Er invitert bort på kvelden uten særlig matservering så må få spist litt etter shopping og innsjekking på hotel Er over 5 år siden jeg flyttet fra byen så har ikke holdt meg oppdatert på hvor det er greit å spsie om dagen. Kunne tenke meg et sted med spennende mat som hverken er for formelt eller dyrt. I Fredrikstad er det et stykke i mellom de gastronomsike høydepunktene så når jeg først er i fødebyen er det greit å ikke kaste bort en mulighet til å spise bra...

Alle tips tas i mot med stor takk

Vet om en plass på Bislett der du får grillet kjøtt i lefse med saus og grønt til rett over femtilappen...
:rolleyes:

Her var det jaggu mange gode tips - NOT.

Sjekk Dagens Næringslivs nettavis. Tror det er en oversikt over de restaurantene som "salt og pepper" har vært ute og "prøvesmakt" der.

Hadde ellers en fortreffelig aften på Olivia på Tjuvholmen i forrige uke. Der er det passe uformelt og god mat til fornuftig pris. Mulig de bare har pasta og pizza der, men de har mye gode varianter innen disse.

Blåskjellene er fantastiske!
Tror de kostet en snau tusenlapp, men da fikk jeg med en god flaske hvitvin på kjøpet :D

Hva med et av de "nye" restaurantene på Tjuvholmen? Mr. Bay / Oslo Sjømagasin eller noe sånt. Har spist på Mr. Bay - det var helt ok. Oslo sjømagasin har jeg også hørt mye pent om. Også får du en tur i en del av byen som kanskje ikke fantes sist du bodde her. :D

http://oslopuls.aftenposten.no/restaurant_uteliv/article384043.ece

EDIT:
Se der ja. Ingen tips på 8 timer døgn og så to tips om Tjuvholmen på 10 minutter. Må være et tegn...

Nå er vel Olivia på Aker Brygge og ikke på Tjuvholmen :)

Edit: Og der ser jeg at de har en avdeling på Tjuvholmen også. I'll shut up now...

Tjuvholmen var et godt tips, var flere spennende steder der. Tror det blir en tur til Oslos nye bydel på fruen og meg lørdag.

Kan anbefale Rice bowl for thai ved sentrum politihus / youngstorget. Som regel kø for å få bord, men det går kjapt. Uhøytidelig sted for alle slags folk, ekstremt god mat. (radioresepsjonen ymtet i dag frem at det var det eneste stedet de kjøpte thai i oslo) også er prisen veldig hyggelig. Faktisk billigere enn å lage mat selv hjemme. (sett bort fra enkle pastaretter da)

Absolutt et av spisestedene å få meg seg for maten, stemningen og rimeligheten.

Olivia er jo også i Hegdehaugsveien, det er min favoritt i Oslo.

Skal du først gå et lite hakk opp så vil jeg anbefale niogtyve i Parkveien og Lille B i begynnelsen av Bygdøy Alle. Olivia er tross alt et ganske vanlig (men hyggelig) pizza og pastasted; hverken mer eller mindre.

Anyways kos deg i Oslo!

Kan anbefale Rice bowl for thai ved sentrum politihus / youngstorget. Som regel kø for å få bord, men det går kjapt. Uhøytidelig sted for alle slags folk, ekstremt god mat. (radioresepsjonen ymtet i dag frem at det var det eneste stedet de kjøpte thai i oslo) også er prisen veldig hyggelig. Faktisk billigere enn å lage mat selv hjemme. (sett bort fra enkle pastaretter da)

Absolutt et av spisestedene å få meg seg for maten, stemningen og rimeligheten.

JA!

Hvis dere er glad i kinesisk, anbefaler jeg oriental resturant, jeg vil si at de har den beste kina maten i hele Oslo. Prisene er veldig overkommelig også, rundt 180-250 for hovedrett. Ellers kan jeg anbefale å gå inn på oslopuls.no, der er det mange bra anmeldelser og tips til både kjente og ukjente resturanter i Oslo :)

Det er jeg helt enig i - vesentlig bedre enn på Olivia.

Også helt enig i det. Men har du først forvillet deg helt til Løkka, vil jeg påstå at det bare er teit å ikke gå på Markveien Mat og Vinhus (eller deres litt mindre formelle avdeling Dr Kneipps Vinbar). Det er kanskje ikke så hipt, men antagelig Grünerløkkas beste kjøkken, og desidert beste og mest kunnskapsrike kelnere og vinkelnere.

Ble fart på tråden nå, det er bra.

Er fint med tips til område sentrum-Grunerløkka da hotellet er ved Oslo City og vi skal ende på løkka. Er litt usikker på hva tids-budsjettet ender opp på. Mange faktorer når barn skal hentes på klassetur og leveres hos mormor for pass over natten.