Tips til sen lunch/tidlig middags resturant i Oslo

Ble fart på tråden nå, det er bra.

Er fint med tips til område sentrum-Grunerløkka da hotellet er ved Oslo City og vi skal ende på løkka. Er litt usikker på hva tids-budsjettet ender opp på. Mange faktorer når barn skal hentes på klassetur og leveres hos mormor for pass over natten.

Hvis Løkka er aktuelt kan jeg jo komme med noen flere:

- Delicatessen er best på tapas, men ikke bordbestilling og ofte kø for å få bord
- Barcelona er også bra på tapas
- New Anarkali er god på indisk
- Trancher serverer kun Entrecote, men de gjør det best i byen
- Mucho Mas er genialt til lunch, store og gode porsjoner med mexicansk mat

Oro Bar & Grill støttes!

Ellers har vi
Bølgen & Moi på Tjuvholmen
Ekebergrestauranten
Brasserie Blanche i Hegdehaugsveien. God fransk mat, og den beste sjokoladefondanten jeg har smakt i Norges land! :)

Har spist på Lofoten fiskerestaurant, og ble igrunn litt skuffet, ihvertfall i forhold til prisnivået der. Deres "berømte" Lofoten fiskesuppe var bare blåskjell i pestogrøt. Så mitt tips er å styre utenom der, men your mileage may vary, kan jo hende vi var der på en dårlig dag..

Var definetivt ikke meningen å foreslå kebab. Bare gjettet på at det var det innlegget før siktet til.:p

Men hva er du på utkikke etter?

Rustikk. Gourmet. Moderne.

Spesiell type mat.

Kan også anbefale Rice Bowl, eller så har du Tasty Thai på bisett, som er hakket bedre spør du meg.
Villa på løkka er også en sikker vinner, de har alkohol servering også !:p

Om det er lunch du skal ha så har Nighthawks en sykt god BLT. Og naturligvis gode hamburgere.

Jeg er så kjedelig at jeg somregel ender opp på ORO Bar & Grill når jeg skal ha meg en matbit i sentrum.
God mat til en ikke alt for dyr penge;).

http://www.ororestaurant.no/side.asp?id=3

Har bestilt bord i hovedrestauranten der lørdag kveld.
Flere år siden jeg var der forrige gang, men hører at de fortsatt holder mål.

Dersom noen er klare for en formiddags-mini-gtg over et lite glass musserende i Oslo på lørdag så er det bare å sende en PM. Jeg skal "feire" at jeg har gått rundt på denne jord i et halvt århundre, og både kort og kontanter blir med på turen.

Kanskje jeg rekker innom et par lokale AD'er på turen...:eek:

Dersom noen er klare for en formiddags-mini-gtg over et lite glass musserende i Oslo på lørdag så er det bare å sende en PM. Jeg skal "feire" at jeg har gått rundt på denne jord i et halvt århundre, og både kort og kontanter blir med på turen.

Kanskje jeg rekker innom et par lokale AD'er på turen...:eek:

kunne tenkt meg dette, send meg PM om du synes jeg er en verdig kandidat. Håper flere har anledning og lyst og. var veldig hyggelig sist.

Takker for mange gode tips, får vi se hva man føler for på lørdag og ikke minst hva kona har lyst på.

Angående mini-gtg så hadde det vært gøy, får se nærmere helgen når tidsskjema begynner å forme seg. Får jeg noen timer uten konemor er det ikke utenkelig at en tidlig drink med tilhørende klokkeprat hadde gjort seg

kunne tenkt meg dette, send meg PM om du synes jeg er en verdig kandidat. Håper flere har anledning og lyst og. var veldig hyggelig sist.

Alle på forumet er verdige kandidater, det er vel heller et spørsmål om de andre finner meg "verdig" nok.
Jeg som handler klokker i fylla og knuser vinglass etc på gtg'et etterpå ;)

Beklager, det er ikke meningen å kuppe tråden, men jeg slenger ut et forslag om at den eller de som har lyst og anledning stikker innom baren på Royal Christiania ved tretiden. Jeg bestiller et par bøtter med musserende og jo flere som kommer jo mindre er sjansen for at jeg knuser glass.

Ypperlig sted for meg da det er der vi skal tilbringe natten. Hvis jeg ikke er for langt ute på shoppingrunde eller ute å spiser dukker jeg nok opp en tur

Alle på forumet er verdige kandidater, det er vel heller et spørsmål om de andre finner meg "verdig" nok.
Jeg som handler klokker i fylla og knuser vinglass etc på gtg'et etterpå ;)

Beklager, det er ikke meningen å kuppe tråden, men jeg slenger ut et forslag om at den eller de som har lyst og anledning stikker innom baren på Royal Christiania ved tretiden. Jeg bestiller et par bøtter med musserende og jo flere som kommer jo mindre er sjansen for at jeg knuser glass.

Dette er jo nesten som veldedighet å regne, det kan jeg like :) Skal se om jeg får tatt turen, har et hav med lekser som skal gjøres, men men...

Da ser det ut som pliktene kaller og jeg blir nøtt for å jobbe på lørdag. Dessverre, men sånn er det når man har satt som mål å kjøpe ny klokke i januar.

Det høres bra ut. Har ikke den store klokke samlingen å lufte, men en Omega fra 62 kan få bli med ved siden hverdags sliteren. Tar med Maurice klokka jeg prøver å selge også, om ikke annet kanskje noen klarer å få tatt bilder så det går an se hvordan den ser ut. Mine er jo ikke spesielt bra...

Jeg synes Cafe Sorgenfri på Aker Brygge også er en verdig lunchkandidat. Anbefaler dansk frokost med tilgørende Aquavi.....etter lunsj er man både mett og i merkverdig godt humør:p

....minuteman: er i Reykjavik i helgen, skal passe på å ta en skål for deg!

Jeg synes Cafe Sorgenfri på Aker Brygge også er en verdig lunchkandidat. Anbefaler dansk frokost med tilgørende Aquavi.....etter lunsj er man både mett og i merkverdig godt humør:p

....minuteman: er i Reykjavik i helgen, skal passe på å ta en skål for deg!

Du får sende meg regningen:D

Takk for sist, forresten, det var knakende hyggelig. Du hadde vel den grommeste klokken av alle, bortsett fra Kurt Klaus da, som hadde samme klokke.