Tips til skopuss

Man trenger ikke pusse skoene med Saphir eller andre eksotiske remedier. Kiwi lager gode produkter som fungerer helt utmerket.

Det viktigste er å pusse skoene jevnlig.

Man trenger såklart ikke bruke Saphir, men i mine øyne og etter min erfaring er den bedre enn Kiwi og koster heller ikke noe mer. :)

For grovere sko/støvler vil jeg slå et slag for Bjørnekrem fra Bebel. Norskprodusert og veldig bra.

Her er det jeg har i skapet. Er forøvrig en ivrig støvelbruker, hovedsaklig på jobb.

ojjt.jpg

Tror du ikke kjerringa stakk rasende ut døra da jeg begynte å pusse skoene @Entropy? Hva slags råd er det du gir meg? :mrgreen:

_MG_9459_zps273200db.jpg

Ble jo blankt da!

Redigert av en moderator:
Til å være første forsøk virker det helt klart akseptabelt.
Alt handler om timing...
Når stakk hun på dør? Som regel er jo dette det ønskelige resultatet, men det er kritisk at hun har fått av seg strømpene og at du har fått ut kremen på en tilfredsstillende måte før hun drar.

Det er en hårfin balansegang i dette. Om hun drar før du har fått ut kremen er det helt krise, men om hun nærmest blir fast inventar grunnet fasinasjonen rundt hvordan du rubber, gnir og kremer... Det er egentlig værre. Med mindre hun har venninner da. Isåfall vil hun fortelle dem om dine kunster og du vil selvsikkert vite at tilgangen på nylonetrømper er sikret til hvertfall over nyttår.

Behagelig å vite at kremen ikke blir gammel med det første også.

Dette må du nesten trekke slutninger av basert på egne erfaringer.

Når det gjelder skoene, så ser det bra ut. Ser ut som du kan pusse litt mer, men det kan også være bildet.
Den avgjørende testen er altså om du kan avsløre pikenes trusefarve ved å plassere tuppen mellom skjørtebena hennes under samtale.

Lykke til, og ha en pussende jul;)

• Liker
Reaksjoner: Ask
Noen som har noen tips til vedlikehold av lørsåler? Hva slags produkter bør man bruke på dem?

Noen som vet om noen plasser i Oslo-området der man kan finne en god gammeldags skopusser-stand hvor man kan sette seg ned i en stol og få skoene sine pusset for seg?

Vet noen hvordan jeg kan få bort denne svarte flekken? Gikk dessverre ikke bort med vann.

Sånne flekker er det som regel liten råd med. Skoshampoen fra taragua kan tone de ned, men sjeldent fjerne dem. Jobber på sia som skomaker, og har personlig forsonet meg med at sko slites, og det vil synes. Man går tross alt på dem daglig. Så lenge man kan vise for omverdenen at man tar vare på dem med å holde dem blanke og tette, får man ta de flekkene man får med stolthet!

Work in progress.. Salg hos Høyer på Egertorget så endte opp med ett par Carmina single monks i burgunder. Fikk god hjelp av ett hyggelig medlem her inne som jeg desverre ikke fikk navnet på! Nye sko tar lang tid, så fortsetter i morgen.
jdd.JPG