Tips til toalettmappe i god kvalitet

Har du noen gang fått beskjed om å legge over innholdet i en plastpose? Altså – godtas en sånn gjennomsiktig sak i sikkerhetskontrollen?
Men har du noen gang fått beskjed av personalet om å legge væskebeholdere i gjennomsiktig pose, eller gjør du det fordi det står skrevet? Jeg har aldri pakket i pose, bare tatt toalettmappen ut av bagen og lagt den i et trau og det har alltid gått gjennom uten kommentarer, i inn- og utland.

Men har du noen gang fått beskjed av personalet om å legge væskebeholdere i gjennomsiktig pose, eller gjør du det fordi det står skrevet? Jeg har aldri pakket i pose, bare tatt toalettmappen ut av bagen og lagt den i et trau og det har alltid gått gjennom uten kommentarer, i inn- og utland.

Du sier noe. Jeg mener jo ganske bestemt at jeg har sett andre bli "tatt" på det, men har vel selv alltid bare gjort det.

Jeg har blitt stoppet med elektronikk og lignende flere ganger (kamera, kamera-tilbehør), hvor det har blitt bedt om å pakkes ut fra vesken og kjørt igjen. Har vel sett for meg at man løper risikoen for det samme med innholdet i toalettmappen.

• Liker
Reaksjoner: uret
Jeg har også brukt slik gjennomsiktig mappe uten å få korreksjon på det. Kanskje de reagerer om den er større enn en slik pose.

Har også glemt å ta den ut av sekken uten at noen har sagt noe (Gardemoen)

Reiser mye offshore/onshore og trillekofferter er ikke akkurat det beste valget i de situasjonene. Fulle av utstyr, deler, verktøy og klær er de også. Så jeg trenger en toalettmappe som tåler en støyt, for jeg orker ikke vaske solkrem ut av nok en toalettveske eller bag :p

Noen som har noen tips her? Må være ganske stor og må være støtsikker/hardcase eller hva man nå kaller det.

Standard "loadout": Tannkrem, tannbørste, dusjsåpe, deodorant, hårvoks, barberskum, barberhøvel, skjeggkrem, skjeggbørste, skjeggtrimmer + lader, solkrem, fuktighetskrem. Mao, litt størrelse kreves.

Denne skal ikke igjennom security. Går kun i innsjekket.

Reiser mye offshore/onshore og trillekofferter er ikke akkurat det beste valget i de situasjonene. Fulle av utstyr, deler, verktøy og klær er de også. Så jeg trenger en toalettmappe som tåler en støyt, for jeg orker ikke vaske solkrem ut av nok en toalettveske eller bag :p

Noen som har noen tips her? Må være ganske stor og må være støtsikker/hardcase eller hva man nå kaller det.

Standard "loadout": Tannkrem, tannbørste, dusjsåpe, deodorant, hårvoks, barberskum, barberhøvel, skjeggkrem, skjeggbørste, skjeggtrimmer + lader, solkrem, fuktighetskrem. Mao, litt størrelse kreves.

Denne skal ikke igjennom security. Går kun i innsjekket.
Med tanke på "loadout"''en din ser det ut som du trenger en beauty bag, og ikke toalettveske.... Google er din venn ;)

• Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Genta og Chronodiver
Med tanke på "loadout"''en din ser det ut som du trenger en beauty bag, og ikke toalettveske.... Google er din venn ;)

Når man må tenke på alt fra offshorearbeid til kundemiddager på alle kontinenter så blir det fort en del i toalettmappen. :p Får google litt!

Ikke hardcase, men med rulletopp som kan justere volum etter innhold og forsegle ganske bra, så slipper du at alt søles overalt - da blir det i verste fall søl kun inni. Bør da plasseres strategisk i innsjekket bagasje så den ikke ligger i ytterkanter, men det kan være et alternativ som er fleksibelt.
1726654074606.png

1726654088132.png

Ellers blir det vel vanskelig å slå en Pelicase om du vil ha det skikkelig solid og kan leve med plassbruken. Nordicase selger de til sympatiske priser.

Ga selv opp lær etter uhell med lekkende dusjsåpe. Douchebag har solide saker i forskjellige størrelser
Jeg endte opp med denne fra DB. Kjøpte i sommer etter tips i denne tråden. Takk @hanse !
Mye brukt. Fungerer veldig bra til litt bruk.

• Liker
Reaksjoner: hanse

Eg har flypendla i snart 25 år og som regel alltid med kun liten håndbagasje . Stort sett går det greit med slik gjennomsiktig toalettmappe , og eg har hatt fleire. Men der er alltid en eller anna løk som skal stoppe deg innimellom for det og begynne å dikidere. Fordel å ha en såpass liten veske at du kan putte den opp i en slik pose.

På flyplassen i Tromsø kan du få beskjed om at alle ledninger til feks ladere må ut også .

Småflyplassene til widerø er som regel ganske greie med slikt . Oslo og Tromsø er hit and miss .
London er no go.