Tips til ur max 15k - Har fått priser av urmaker!

Ops, mea culpa, så ikke at det var snakk om gave. Beklager overilt posting:)

PS - jeg innbilte meg det var 500,- på gave - er det 1000,-?

Sitter med en rar følelse. Føler jeg er inne på gullbelagte ur og merker som den lokal urmakeren fører. Tror jeg hadde så god opplevelse med å kjøpe nytt sist gang. :rolleyes:

Sitter med en rar følelse. Føler jeg er inne på gullbelagte ur og merker som den lokal urmakeren fører. Tror jeg hadde så god opplevelse med å kjøpe nytt sist gang. :rolleyes:

Du må huske på at det er flere urmakere i distriktet :)

Hvem var du hos sist gang? Grøtteland? Otteren?

Grøtteland. Liker ikke Otteren. De er alltid så sure og har lite kunnskap. Det trengs en ny generasjon der. ;)

Grøtteland. Liker ikke Otteren. De er alltid så sure og har lite kunnskap. Det trengs en ny generasjon der. ;)

Hehe... Da vet du hva du har å gjøre! Urmakerutdannelse og jobb hos Otteren ;)

Ta deg en tur til Askeland i Stavanger. Snakk med Rasmus (dersom han er på jobb). Da får du god service :)

Fører ikke Askeland de samme urene + Rolex. Det er vell kun i Kristiansand de har Breitling f.eks?

Fører ikke Askeland de samme urene + Rolex. Det er vell kun i Kristiansand de har Breitling f.eks?

Askeland har Breitling bare i Kristiansand, ja. Men, de har kanskje litt bedre utvalg enn Grøtteland?

Ja, det er mulig. Da jeg kjøpte Longinesen, bestilte Grøtteland den for meg. De hadde den ikke inne. Skal en tur til Stavanger i morgen. Kanskje jeg stikker innom Askeland også da. ;)

Da har jeg vært hos Askeland Ur i Stavanger. Der kom vi fram til denne. Den hadde utgangspris på 15k. Den kunne jeg få for 13.500. Jeg fikk også prøvd en av Monaco modellene. Så jeg vet sånn ca. hvordan denne som jeg har lyst på, ser ut. Klokka var faktisk ikke så stor som jeg trodde. Litt stor, men den går. Nå er jeg jo i en alder hvor veldig mye kan skje. Regner med at jeg legger på meg noen kilo i løpet av det neste året. Jeg skal gå fra gutt til å bli mann! ;) Monacoen kunne han gi meg en pris på 17990. (etter veldig mye argumentering om urverket.no, utenlandske sider, at det snart er baselworld...osv) Han sa at de ikke ga mer enn 10 % avtrekk fra prisen.
Neste uke tenker jeg meg en tur ned på Grøtteland, hvor jeg handlet Longinesen. Hvor mye kan jeg egentlig regne med å få i avslag? Jeg har disse punktene jeg kan sikte til:

- Jeg har kjøpt klokke der før. Så jeg begynner å bli en fast kunde.
- Jeg er kun 16 år. Hvor mange 16 åringer eier ei klokke til en verdi på 20k?
- Baselworld nærmer seg.
- Jeg har priser fra Askeland Ur.
- Jeg kan sikte til urverket.no og utenlandske sider.
- Jeg kan "true" med å handle fra nette.
- Og til slutt. Jeg kan si at dette blir ikke min siste. Han har mulighet for å holde på en kunde han kan ha i 20 år ++.

Hva har dere å si? :D

Hvor mye kan jeg egentlig regne med å få i avslag? Jeg har disse punktene jeg kan sikte til:

- Jeg har kjøpt klokke der før. Så jeg begynner å bli en fast kunde.
- Jeg er kun 16 år. Hvor mange 16 åringer eier ei klokke til en verdi på 20k?
- Baselworld nærmer seg.
- Jeg har priser fra Askeland Ur.
- Jeg kan sikte til urverket.no og utenlandske sider.
- Jeg kan "true" med å handle fra nette.
- Og til slutt. Jeg kan si at dette blir ikke min siste. Han har mulighet for å holde på en kunde han kan ha i 20 år ++.

Hva har dere å si? :D

Hvis du legger det frem på den måten tror jeg du skal være glad hvis du får lov å handle til full-pris!:p

Jeg tror du vinkler dette litt feil. Hvis du skal prute på en klokke må du være godt forberedt. Ikke tru med det ene eller andre. Han vet godt om urverket og andre gråmarkedshandlere fra før.
Bestem deg for hvilken klokke du skal ha, og bestem deg på forhånd for en realistisk pris. Vær ærlig og si hvor mye du kan tenke deg og gi.

Husk norske urmakere er ikke boder på Playa´en...;)

Jeg hadde jo ikke tenkt å formidle det på den måten det er listet opp. Jeg skal jo skjule punktene i samtalen. Jeg er ikke dum heller. :p

Jeg er enig i at urverket.no og andre gråmarkedsforhandlere ikke er noe man skal dra frem i en samtale med en urmaker. Det senker, IMO, inntrykket av deg som kjøper. Snakk med urmakeren om klokker du er interessert i, hint frem hva du har mulighet til å bruke. Kanskje han er grei og lirker prisen litt nedover for deg?

Man skal aldri "true" med å gå til andre. Si heller at "den og den" forhandleren er villig til å gi deg "den og den" prisen. Kan den urmakeren du er hos nå gi deg en bedre pris? Sier vedkommende nei, spør om han kan matche prisen.

Men, hvorfor ikke slå til på TH´en? Den er jo nydelig! 10% er jo en grei rabatt også, til en av de første klokkene å være :)

Jeg har nok skrevet alt veldig feil, men men..... Jeg får ofte skryt av folk for å lirke inn ting på en saklig og forsiktig måte i samtaler.

Uansett.....

Jayeff: Hvilke TH mener du?
Forresten har jeg funnet ut at det finnes jo veldig mane Carrera klokker å velge mellom. Er det noen som har erfaringer med noen? Denne var jo litt spesiell og tøff. Og f.eks Twin Time.

Jeg kom på 2 spørsmål:
1. Hva er egentlig GMT? Har det noe med tidssoner å gjøre?
2. Ser at TH klokkene kommer med justerbar rem. Ville det ikke være klokt å kjøpe en ny rem? Da slepper du å vokse ut av remmen med en gang. Det er kanskje smartere å tilpasse remmen når enn har litt mer voksne håndledd.

Jeg har nok skrevet alt veldig feil, men men..... Jeg får ofte skryt av folk for å lirke inn ting på en saklig og forsiktig måte i samtaler.

Uansett.....

Jayeff: Hvilke TH mener du?
Forresten har jeg funnet ut at det finnes jo veldig mane Carrera klokker å velge mellom. Er det noen som har erfaringer med noen? Denne var jo litt spesiell og tøff. Og f.eks Twin Time.

Jeg kom på 2 spørsmål:
1. Hva er egentlig GMT? Har det noe med tidssoner å gjøre?
2. Ser at TH klokkene kommer med justerbar rem. Ville det ikke være klokt å kjøpe en ny rem? Da slepper du å vokse ut av remmen med en gang. Det er kanskje smartere å tilpasse remmen når enn har litt mer voksne håndledd.

Jeg mente den du linket til i forrige innlegg :)

GMT-funksjon er en 24-timers indikator som, dersom du ønsker det, kan stilles inn i forhold til en annen tidssone :)

Skinnremmer holder, dersom du bruker dem "daglig", ikke mer enn 1-2 år. Remmer koster uansett ikke uanstendig mye penger.

Hei Ndure!

Jeg synes du viser en inspirerende holdning i forhold til hvor viktig det er å skaffe seg nye ur.
Du er uhelbredelig smittet.
Alle TH'ene du viser til er lekre modeller.
Jeg har Carrera Chrono og Monaco "Steve McQueen".
Her kan du ikke gå feil. Klassiske ur av høy kvalitet og masser av historisk bakgrunn.
Velg det uret som får pulsen din til å slå raskest!:D