Tissot PRC 200

Medlem
20. juli 2011
Hei. Jeg er ny på forumet(hvertfall registrert), men nå valgte jeg å åpne en tråd.
Jeg har en stund vurdert en Tissot prc200 og hovedspørsmålet mitt er om dette er en god klokke. Ser kanskje det er mer snakk om dyrere ur og merker her, men selv har jeg ikke råd til dette.(student)
Har sett litt på en fra ebay, som jeg vurderer å by på. Kan noen se om denne er fake, eventuelt en god deal? =)
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130547636407&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&autorefresh=true#ht_500wt_1413

Fikk selgeren til å sende et bilde. (jeg vet bildet er dårlig, venter på fler.)

Uploaded with ImageShack.us

Jeg beklager så meget hvis jeg har postet feil sted eller dett er er for mye å be om. Takk for tiden.
-trixxuz

Hei!

Ingen grunn til å beklage noe som helst!
Jeg har selv en prs200 og en Seastar i tillegg til at jeg opp gjennom årene har kjøpt tre Tissoter til kona.
Jeg har utelukkende meget gode erfaringer med merket.
Quartsverket som sitter i den er ultrapresist og tåler det meste.
I tillegg synes jeg prc'en er klassisk og stilren å se på.

Lykke til med kjøpet!:D

Takk, da var beslutningen tatt. Nå kommer det virkelige spørsmålet.
Er dette kjøpet "godkjent"? Ser at han har papirer, men om de er genuine aner jeg ikke. Han sendte også et annet bilde, like dårlig oppløsning, men tyder i det minste på at han har klokka.

Tissot

Tissot du sikter deg inn på er en god start!

Tissot er en tradisjonsrik klokkeprodusent som leverer veldig bra kvalitet i forhold til pris. Med Tissot får du både historikk, kvalitet og stilren design.

Mitt første klokkekjøp for 3 år siden var faktisk en Tissot PRC200 (uten kronograf) og den har vært med på mye siden den gang. Aldri vært noe tull med den. Den er nøykatlig og robust og med et design som gjør at den kan brukes til alle formål!

Hvis du spør meg så vil jeg absolutt anbefale dette uret:p

Erik

Tja. Man vet aldri.
Men det hører til sjeldenhetene at man selger fake Tissot med papirer på ebay.
Hvis mulig, ville jeg valgt en selger med flere feedbacks topp score.
Men risikokapitalen er ikke overvldende, så jeg hadde tatt sjansen.
Tipper du beærer oss med en "unboxing" tråd om et par uker, jeg!:D

Darn, valget er vell egentlig tatt!
Fra spøk til revolver. Kommer til å by på denne! Om det skulle vise seg at den er noe juggel, kan jeg vel alltids klage til Ebay(protection). :p
Hvordan er det forresten med toll etc, blir alle stoppet?

PS.

Et raskt søk på Ebay viser at disse i snitt går for 230$. Regn med å betale 20$ i shipping. Noen ganger kommer tollen oppå denne summen. Da havner du på ca 1750kr totalt.

Hva denne ligger på hos forhandler er jeg usikker på med jeg vil anta at den ligger rundt 2500-3000kr.

Så dette virker som en god deal økonomisk i tillegg.

Det "virkelige" spørsmålet du stiller angående om klokken er ekte er bestandig litt vanskelig å svare på når det gjelder E-bay. Det viktigste er at du sjekker historikken hans og ser om han har solgt mange liknende gjenstander og i hvilken prisklasse han normalt ligger på.

Førsteinntrykket sier at dette virker som et ekte ur. Hvis du betaler med Paypal så har du i tillegg litt sikkerhet.

Hvis du bestemmer deg for å kjøpe uret så anbefaler jeg å ta det med til urmaker så de kan verifisere uret. Gjør dette innen få dager slik at du kan opprette sak i Paypal systemet så fort som mulig hvis uret ikke er ekte.

Du viser til et bilde av uret sammen med garantikort som er stemplet. Det lover bra! Du kan kanskje be om klarere bilde som viser hvilken forhandler som har stemplet kortet og spør om bilder der serienummeret på garantikortet samsvarer med serienummer på klokken!

Lykke til uansett!!

Erik

Takk, det skal jeg gjøre. Sjekket prisen hos urmaker i Kristiansand, 2750,- tror jeg prisen var. Tar en urmaker noe for å sjekke om uret ekte?
Er nok også aktuelt for meg å kjøe en lær reim til uret, flere som syntes det tar seg bra ut på denne klokka?
Nå er det natta, igjen takk.:D

Tissot PRC 200 var en av de første klokkene jeg kjøpte i starten av klokkegalskapen. Jeg var meget fornøyd med klokken :)

Takk, det skal jeg gjøre. Sjekket prisen hos urmaker i Kristiansand, 2750,- tror jeg prisen var. Tar en urmaker noe for å sjekke om uret ekte?
Er nok også aktuelt for meg å kjøe en lær reim til uret, flere som syntes det tar seg bra ut på denne klokka?
Nå er det natta, igjen takk.:D

Velkommen til TS :)

Dersom regnestykket til ErikR og prisen du har fått hos urmaker i Kristiansand stemmer, ville jeg heller ha kjøpt klokka hos urmakeren. Det koster noen få hundrelapper ekstra og du får etablert et kundeforhold hos en norsk autorisert forhandler. Da slipper du også tvilen rundt det om klokka er ekte, etc :)

Lykke til, uansett hva du velger å gjøre :)

Veldig enig med jayeff her. Det er vel verd hundrelappene å bruke lokal forhandler.

Hos min lokale AD får alle 10% rabatt på Tissot, uten at de engang spør om det. Det er ikke vanskelig å få enda litt rabatt om man pruter litt.

Det samme sa jeg til meg selv, setter alltid en makspris før jeg skal by. Nå som jeg ble outbidda (200usd) går jeg heller til Urmakeren og handler der. :D,

Men det skal sies at regnestykkets her tilsa at jeg sparte 1000kr, noe som faktisk er en del, men igjen er uret real?

...

Men det skal sies at regnestykkets her tilsa at jeg sparte 1000kr, noe som faktisk er en del, men igjen er uret real?

Joda, men ta med evt. litt rabatt (dersom urmakeren er en hyggelig kar/dame), samt muligheten for rabatter på dyrere klokker senere, så sparer du plutselig flere tusenlapper i fremtiden på å handle hos AD ;)

Det samme sa jeg til meg selv, setter alltid en makspris før jeg skal by. Nå som jeg ble outbidda (200usd) går jeg heller til Urmakeren og handler der. :D,

Husk at; er du i tvil, så er du ikke i tvil.. da skal du droppe handelen imo. Legger heller da til litt penger og få the real deal hos norsk AD :)

Takk for alle svar!
Så vidt jeg forstår er dert like greit å kjøpe hos AD(authorised dealer?) her i Norge, man har hvertfall noen å komme tilbake til da.

Hvor lenge varer en slik klokke? (hverdagsbruk)
batteri tid ol.?

Hvor lenge den varer kommer jo helt an på hvordan den blir tatt vare på, og hva du legger i ordet "hverdagsbruk". Batteri kan vare ganske lenge, men urmakere pleier å anbefale at du bytter det hvert tredje år.

Tenkte jeg skulle vekke liv i denne tråden igjen. Hvordan gikk dette Trixxuz?

Jeg ble litt nysgjerrig da jeg fant en god del av disse klokkene på ebay, og de var ikke helt like... (men samtidig litt pen, den ene iallefall)

Her en noen bilder jeg har funnet av klokken. Som dere ser så er viserene forskjellige, men jeg ser ikke noe annet med det første. Er det bare en eldre modell som blir solgt på ebay?

Her er den som ligger hos Tissot sine hjemmesider:
TissotPRC200Orginal.jpg

Denne florerer det av på ebay i forskjellige versjoner.
TissotPRC200ebay.jpg

Den ser jo helt lik ut, men de viserne er ikke mye pene...

Her er den samme bare i hvit:
TissotPRC200ebayhvit.jpg

Noen som har noen formeninger?

Den som ligger på Tissots hjemmesider er definitivt den peneste av disse.
I mine øyne, som ikke likte den hvite noe særlig, passer de "stygge" viserne bedre på den.

Hva angår om det er en eldre modell som ligger på eBay eller ikke, har jeg null formening om.

Sjekket forresten tilbudet hos lokal AD, han gir 15 % rabatt på den som står i katalogen.

Den som ligger på Tissots hjemmesider er definitivt den peneste av disse.
I mine øyne, som ikke likte den hvite noe særlig, passer de "stygge" viserne bedre på den.

HELT enig. Den var ikke akkurat pen, men viserne går jo an å bytte. ;)

Sjekket forresten tilbudet hos lokal AD, han gir 15 % rabatt på den som står i katalogen.
Jeg har prøvd å finne en pris i Norge, men tror ikke jeg har funnet riktig. Fant en som sa 3.300,- Hvilken pris har du funnet?