Tores skattekiste

Da har jeg oppdatert denne tråden, dvs de to første postene. Det var virkelig på tide, for det var ikke så mange igjen av de opprinnelige klokkene. På tide å ta en opptelling. Etter det jeg kan komme på har følgende skjedd siden sist:

Inn:
1601 Datejust
JLC Master Chrono
Sinn EZM 3
GMT Master Pepsi
Omega PO 8500
Daytona

Inn og ut igjen:
Sinn 656
Breguet XX Transatlantique
IWC Portuguese 3714
Explorer I 114270

Ut:
Marathon M-SAR
Breitling Cosmonaute
Omega Chronostop
Omega PO 2500
Omega Memomatic
Omega Speedmaster Alaska Project
Vintage Doxa 300T

Hmmm, dette var jo en liten vekker. Var ikke klar over at det har vært så mye trafikk i klokkeboksen. Nå er det bare å vente på snøen og la klokkene få litt fred (lol)

Fantastisk samling Tore. Det eneste jeg reagerte negativt på var det lave antallet reker på den
ene skiven :D

Utrolig flott samling, og ikke minst flotte bilder! JLCene dine er jo særdeles lekre, og for noen fantastike urverk!:)

Dette var kjekk lesning, og løftet denne regntunge møkkadag... ehm, onsdagen opp flere hakk. Bra skrevet, og du tar virkelig noen kjempebra bilder som et perfekt supplement til teksten. Kommer nok til å bla igjennom den førsteposten flere ganger fremover...

Utrolig fin samling!

Kort sagt, takk for at du deler! :)

Redigert:
Takk til alle. Må jo dele litt. Litt synd om det bare er jeg selv som får glede av klokkene.

Det jeg lurer på nå er om åttedageren en gang må ofres for en av disse tre, men hvilken?

Master-Hometime-Acier08_02.jpg

index.php

13340-7.jpg

Alle tre er 40mm, men de to første har omtrent identisk kasse med chronoen. Den tredje har litt annen kasseform med tykkere bezel og lugs. Ellers er de identiske ift visere, stil, farger, finish osv.

Memovoxen er IMHO klart penest - men jeg drister meg til å hevde at den ikke er en dressklokke per se (om det er dette du er på jakt etter vet jeg ikke?) - dette pga de to kronene, som IMHO gir den et "semisportslig" preg :)
Men det er en nydelig klokke, og absolutt en jeg gjerne skulle hatt i boksen :cool:

Kan ikke bare du komme opp til oss på jule-GTG Thomas? Hadde vært artig å hilse på deg og Memovoxen din :cool:

Men jeg har en mistanke om at Hometime er flottere i virkeligheten enn det bildet viser. Er det noen som vet om Bjerke i Oslo har den inne? Tidemann hadde i alle fall ikke sist jeg var der (tror jeg, glemte å spørre....)

Synes den midterste, Tore. det eneste tallet på den første (9 tallet) var for meg poengløst. Den siste litt for kjedelig synes jeg.