- Medlem
- 6. des. 2013
Liksom eller Lizzom?
Liksom. Hvis man da ikke går på stoffer...
Liksom eller Lizzom?
Hva med remtyper? Eller remversjoner? Remutgaver?Remmodeller. Til nød rem-modeller, reimmodeller eller reim-modeller.
Hva med remtyper? Eller remversjoner? Remutgaver?
Reimmodeller er vel særskriving som vi ønsker. Reim modeller er særskrivingsfeil. Siden vi er i OCD-tråden er det vel greit å kommentere dette?
Denne - igjen!Når det skrives 'finisheringen', mens det tydelig er snakk om finishen. Hnngh
Tenkte jeg det ikke. Og likevel kommer eldre herrer som undertegnede aldri - ALDRI! - til å bruke enda og ennå likestilt som tidsadverb. Bare moderne gærninger kan finne på noe sånt.
Min ekstremt høye alder til tross omfavner jeg gjerne endringer, hvis jeg opplever dem som forbedringer. Endring av språkregler er regler som tilpasser seg virkeligheten, siden det er tøysete å tro at man kan tilpasse språket til reglene. Men hvis jeg skulle omfavne alle språklige endringer og døende nyanser måtte jeg for eksempel omfavne at kj-lyden i kjøtt er på vei til å forsvinne. Akseptere, ja, jeg har ikke noe valg, men omfavne? Fanken heller.Det er ikke umulig at jeg (1970) er eldre enn deg.
Embrace change.
Absolutt. Ville ikke hverken gjort eller skrevet noen av delene. Tiden har arbeidet godt for konjakk og til dels sjampanje, men beiken? I helvete, heller.Da unngår du helst beiken til frokost, sjampanje til lunsj og konjakk til kaffen også vil jeg tro.