Åpent brev fra tidligere høye rangerte franske militære til politikerne.
Brevet varsler om sterk mulighet til en fremtidig borgerkrig i Frankrike og et mulig blodbad.
Kort sagt er det et høflig ultimatum.
Det jeg personlig vet er at dette er ikke noe nytt og at en aksjon har vært preparert i mange år.
Mer vil jeg ikke snakke om her, men jeg tror at brevet er tydelig nok.
Jeg brukte
google translate for å få det oversatt til norsk og rettet litt opp på teksten.
Noe som ikke er enkelt fordi språket er ganske offisielt men jeg håper folk skal få seg det meste.
21.04.2021
"På initiativ av Jean-Pierre Fabre-Bernadac, karriere offiser og leder for Place Armes nettstedet, undertegnet rundt tjue generaler, hundre senior offiserer og mer enn tusen andre soldater en appell om retur til ære og plikt innen den politiske klassen."
Monsieur le Président,Mesdames, Messieurs du gouvernement,Mesdames, Messieurs les parlementaires,L’heure est grave, la France est en péril, plusieurs dangers mortels la menacent. Nous qui, même à la retraite, restons des soldats...
www.valeursactuelles.com
Vis vedlegg 246961
Herr president,
Mine damer og herrer fra regjeringen,
Damer og herrer parlamentarikere.
Timen er alvorlig, Frankrike er i fare, flere livsfarer truer nasjonen.
Vi som, selv i pensjon, forblir soldater i Frankrike, kan under de nåværende forholdene ikke forbli likegyldige til skjebnen til vårt vakre land.
Våre trefargede flagg er ikke bare et tøystykke, det symboliserer tradisjonen gjennom tidene til de som, uansett hudfarge eller tro, har tjent Frankrike og gitt livet sitt for det. På disse flaggene finner vi i gullbokstaver ordene "Ære og fedreland".
Imidlertid ligger vår ære i fordømmelsen av oppløsningen som rammer vårt hjemland.
- Oppløsning som gjennom en viss antirasisme viser seg med et enkelt mål: å skape uro på vår jord, til og med hat mellom samfunnene.
I dag snakker noen om rasisme, urfolk og avkoloniserings teorier, men gjennom disse begrepene er det rasekrig som disse hatefulle og fanatiske tilhengerne ønsker. De forakter landet vårt, dets tradisjoner, dets kultur og ønsker å se det oppløses ved å ta bort fortiden og historien. Dermed angriper de gjennom statuer eldgamle militære og sivile herligheter ved å analysere ord som er hundre år gamle.
- Oppløsning som med islamisme og forstads hordene som fører til løsrivelse av flere plott av nasjonen for å transformere dem til territorier som er underlagt dogmer i strid med vår grunnlov. Imidlertid er enhver franskmann, uansett hvilken tro han eller han ikke tror på, hjemme overalt i Frankrike; det kan ikke og må ikke eksistere noen by eller distrikt der republikkens lover ikke gjelder.
- Oppløsning, fordi hat har forrang over broderskap under demonstrasjoner der myndighetene bruker politiet som fullmakts agenter og syndebukker overfor franskmenn i gule vester som uttrykker sin fortvilelse. Dette mens hemmelige og hette-personer ransaker virksomheter og truer de samme politimyndighetene. Imidlertid sistnevnte følger bare direktivene, noen ganger motstridende, gitt av dere, herskerne.
Farene øker, volden øker dag for dag. Hvem ville ha spådd for ti år siden at en professor en dag ville bli halshugget når han forlot videregående skolen sin? Imidlertid kan vi, nasjonens tjenere, som alltid har vært klare til å sette huden på slutten av vårt engasjement - som vår militære stat krevde, ikke være passive tilskuere i møte med slike handlinger.
Det er derfor viktig at de som driver landet vårt finner mot til å utrydde disse farene.
For å gjøre dette er det ofte nok å anvende eksisterende lover uten svakhet.
Husk at et stort flertall av våre medborgere, i likhet med oss, er overveldet av deres uhyggelige og skyldige taushet.
Som kardinal Mercier, Primas av Belgia, sa: "Når klokskap er overalt, er mot ingensteds."
Så mine damer og herrer, nok utsettelse, timen er alvorlig, arbeidet er kolossalt; ikke kaste bort tid og vite at vi er klare til å støtte politikken som vil ta hensyn til vern av nasjonen.
På en annen side, hvis ingenting blir gjort, vil slapphet fortsette å spre seg ubønnhørlig i samfunnet, og til slutt forårsake en eksplosjon og inngripen fra våre aktive kamerater i et farlig oppdrag til å beskytte våre sivilisasjons verdier og beskytte våre landsmenn på nasjonalt territorium.
Som vi kan se, er det ikke mer tid til å utsette, ellers vil borgerkrigen i morgen få slutt på dette voksende kaoset, og dødsfallene, som dere vil bære ansvaret for, vil telle tusenvis.
Général de Corps d’Armée (ER) Christian PIQUEMAL (Légion Étrangère), général de Corps d’Armée (2S) Gilles BARRIE (Infanterie), général de Division (2S) François GAUBERT ancien Gouverneur militaire de Lille, général de Division (2S) Emmanuel de RICHOUFFTZ (Infanterie), général de Division (2S) Michel JOSLIN DE NORAY (Troupes de Marine), général de Brigade (2S) André COUSTOU (Infanterie), général de Brigade (2S) Philippe DESROUSSEAUX de MEDRANO (Train), général de Brigade Aérienne (2S) Antoine MARTINEZ (Armée de l’air), général de Brigade Aérienne (2S) Daniel GROSMAIRE (Armée de l’air), général de Brigade (2S) Robert JEANNEROD (Cavalerie), général de Brigade (2S) Pierre Dominique AIGUEPERSE (Infanterie), général de Brigade (2S) Roland DUBOIS (Transmissions), général de Brigade (2S) Dominique DELAWARDE (Infanterie), général de Brigade (2S) Jean Claude GROLIER (Artillerie), général de Brigade (2S) Norbert de CACQUERAY (Direction Générale de l’Armement), général de Brigade (2S) Roger PRIGENT (ALAT), général de Brigade (2S) Alfred LEBRETON (CAT), médecin Général (2S) Guy DURAND (Service de Santé des Armées), contre-amiral (2S) Gérard BALASTRE (Marine Nationale). "
Jeg har lite tro på at politikerne skal høre på de. Dessverre.
Det som har skjedd er en del av en ønsket politikk.
Min mening er at vi er forbi disse tider når politikerne var uavhengige, kloke og nær folket.
Akkurat nå har en del arrogante mennesker som sitter i Brussels etc andre planer for EU og de skal bare våkne når huset brenner ned.
En ting er sikkert, militærene skal ha støtte fra en stor del av populasjonen: i tykt og tynt.