Tråden vi alle elsker- inspirasjon til innkjøp

Medlem
23. mai 2013
Vær hilset

Det er tid for ny klokke. Jeg skal nå (innen jul) gå til innkjøp av min andre (ordentlige) klokke.
Valgene er mange, og tilhørende frustrerende og deilige.
Min følgesvenn U-Boat Flightdeck CAS 43mm er med meg stort sett hver dag og trenger nå avlastning etter fire år. Den har fått en betydelig affeksjonsverdi der den sitter på sin Marineblå/Røde NATO.
Som de fleste andre liker jeg det de fleste andre også liker. Omega Seamaster Planet Ocean XL, Rolex Sub, Panerai Luminor/Radiomir, jeg kunne fortsatt.

Go nuts.

Redigert:
Krav, ja, som jeg klarte å glemme å ta med.
Jeg vil gjerne kunne bruke den til både jobb og fritid.
Jobben er typisk bukse og skjorte. Fritidsbruk minus fysisk aktivitet o.l.
Ellers så er ikke kravene så absolutte. Jeg er ingen fan av typiske dress-ur, ei heller firkantede.
Da jeg har chrono på den jeg bruker nå så vil jeg gjerne ha en "clean".
Forresten glemte jeg å inkludere IWC Big Pilot i min forrige post.

3418003988_37b724cb34.jpg

For eksempel.

Redigert:
Fantastisk forslag, @Chronodiver :)

Denne er perfekt på alle måter! Liker den blå varianten ganske godt.

Redigert av en moderator:
Speedy er pen, uten tvil. Men blir det Omega så er det Semaster PO som gjelder, uten krono, er oransje bezel innafor?

Edit: @Chronodiver Der traff du meg godt i hjerterota. Hmm, 30k, ikke helt "off" det.

Speedy er pen, uten tvil. Men blir det Omega så er det Semaster PO som gjelder, uten krono, er oransje bezel innafor?

Edit: @Chronodiver Der traff du meg godt i hjerterota. Hmm, 30k, ikke helt "off" det.

oransje bezel kan være innenfor. Kommer an på hvor gammel du føler deg tror jeg. Jeg har en slik Christopher Ward C60 Trident med oransje bezel. Liker den godt nå, men kan ikke se for meg at den er noe å ha når jeg begynner å nærme meg godt voksen. Da byttes den nok ut med en mørk bezel PO.

Keep it simple - gå for en Sub. Da har du en klokke som vil se like bra ut om 20 år som den gjør nå. Den er også veldig lett omsettelig dersom du skulle ønske å selge senere.

Kjenner på tanken om sub 116610 selv, men er enig i at det kan være et litt kjedelig valg i noen kretser. Likevel en helt konge klokke og kanskje kjenner du ikke så mange som har den? I så fall et helt supert valg.

Alternativt er Aqua Terraer et brakvalg og Breitling Superocean likeså. PAM 312 er en TS-klassiker og en PO kan brukes til alt.

Kos deg med valget :)

Sub er kjedelig på samme måte som biff eller lammekoteletter er kjedelig. Det er kjedelig på den måten at mange liker det, og derfor kjøper det. Det er ikke som smalahove eller haggis, som er alt annet enn kjedelig, men som kanskje ikke så mange heller liker. :p

@Chronodiver sin klokke var med meg i drømmene i natt. For et kunstverk.

@SpaceCowboy PAM'en er en TANKE dyr, men nydelig. SO er en het kandidat.

I min "krets" er det få WIS'er og jeg vet kun om en kar som har en Sub som sin beater. Den er helt der oppe for meg. Burde kommet innramma. Skulle gjerne hatt en double red, men det får bli etter at mitt "Google" er solgt :)

Er Urverket et legit sted å handle?