Tråden vi alle elsker- inspirasjon til innkjøp

Er Urverket et legit sted å handle?

De har mye bra omtale så jeg vil si det er det, selv om jeg aldri har handlet der selv. Men man må forvente å få signerte papirer fra utlandet når man handler der i fra, ikke det at jeg ser noe problemer i det men muligens andre :)

116610 seiler opp som en favoritt, det samme gjør SO Heritage. Ligger forøvrig et fint eksemplar av sistnevnte på finn til 16k.
PAM 383 får forbli i drømmenes verden inntil videre. Kanskje neste gang.

116610. Date, no date? Usikker på hva jeg foretrekker. Og, kan jeg "pull off" en Hulk. Grønt er jo unektelig stilig og annerledes.

Også selvfølgelig PO LM'en som ble postet her for noen sider siden. Kunst.

116610 seiler opp som en favoritt, det samme gjør SO Heritage. Ligger forøvrig et fint eksemplar av sistnevnte på finn til 16k.
PAM 383 får forbli i drømmenes verden inntil videre. Kanskje neste gang.

116610. Date, no date? Usikker på hva jeg foretrekker. Og, kan jeg "pull off" en Hulk. Grønt er jo unektelig stilig og annerledes.

Også selvfølgelig PO LM'en som ble postet her for noen sider siden. Kunst.

Hulk er en klokke du virkelig bør se med egne øyne før du bestemmer deg. Mye flottere på ordentlig enn på bilder.

En liten oppdatering i jakten.

Jeg ble umiddelbart frelst av @jacek og hans nye Seiko SKX009 (pepsi) og har nå en fane oppe med "Add to cart" midt i skjermbildet. Videre sikler jeg etter en som ligger til salgs her på bruket, en nydelig klokke i et merke mange har et forhold til her på TS.

Og, hold dere fast, (eventuelt) klokke nummer tre blir litt høyere i pris og kanskje en julegave fra meg til meg. Det står mellom en 116610 og en PO.

Bør jeg hentes av menn i hvite frakker?

Redigert av en moderator:
Mye bra folk med hvite frakker!

watchmakers_lg.jpg

:confused::confused: Hvor? Kan ikk se den på siden. Har de begynt med brukte klokker?

EDIT: Så plutselig at de faktisk selger brukte klokker, men finner ikke Exploreren.

Dette er ikke Explorer! Runes, da! Det er Perpetual, 116000! Men jeg beklager at jeg postet bilde av den sorte skiven, den lages ikke lenger som på bildet, men med rosa indexer..........! Men de har den blå!
dsc02081kg.jpg

Rolex Perpetual klokker

Redigert:
Pinlig! Jeg så bare på 3-6-9, men burde jo sett at viserne var annerledes og at det ikke sto Explorer noe sted. ;)

Har aldri prøvd en slik, mulig jeg må stikke en tur innom Bjerke neste gang jeg er hovedstaden.

Den blå perpetualen er så utrolig lekker. Skjønner godt du gjettet feil @runes, det er jo omtrent en explorer 1 med blå skive og rolexkrone klokken tolv istedet for trekanten. Denne er ihvertfall på listen min over "høyst interessante ur". :D

Klokke med blå skive må man da ha i samlingen? :p

Redigert av en moderator:
116000 er helt nydelig! Selv om jeg savner "pilspissen" klokken 12, har den ikke de - mindre gunstige - mercedesviserene. Hvorfor denne er 10 laken billigere enn Explorer er litt av et spørsmål, eller hur?

Redigert:
Det er så ufattelig mye artig å velge blant.
Jeg ombestemmer meg flere ganger om dagen, men det er noen gjengangere.

116610, PO Liquid Metal, SO Heritage, IWC Aquatimer, Sinn 856, GMT Master 2 coke.

Hadde jeg hatt en grevetittel med dertilhørende lommebok hadde jeg nok kjøpt alle.

Det er mye interresant og sjekke ut. Du sa ikke noe om prisklasse, men etter de modellene du brukte som eksempler virker det ikke som pris er det største problemet. Som jeg har sagt mange ganger før, styr unna suben. Kjipeste klokken på denne jord, og du vil ikke få det stemplet den klokken gir deg. IWC har mye interresant som jeg absolutt ville sjekket ut. Eller er jeg også en liten fan av Oris, de begynner å få den del fine. En av mine absolutte personlige favoritter er Sjöö Sandström Chronolink Worldtimer UTC. En stilig og ekstremt fancy klokke. Ikke mange som vet hva det er, og kjøper du den har du ikke bare en fantastisk klokke, men også en klokke som ikke skriker at man skal vise at man har mye penger. Absolutt verdt en titt:)

Sub er kjedelig på samme måte som biff eller lammekoteletter er kjedelig. Det er kjedelig på den måten at mange liker det, og derfor kjøper det. Det er ikke som smalahove eller haggis, som er alt annet enn kjedelig, men som kanskje ikke så mange heller liker. :p

Sub er ikke bare kjedelig, den har et forferdelig stempel. Alle som har en sub på armen blir tatt for å være statusjegere. Den er ikke bare en Rolex, men også den aller mest gjenkjennlige Rolexen. Alle som akkurat har nok penger til å kjøpe en dyr klokke, kjøper suben av den enkle grunn at de vil at andre skal se det. Kjøper du den klokken får du det stemplet, om du vil eller ikke. Et annet poeng er at suben er og blir en dykkerklokke (submariner...), og er du ikke en dykker blir det for meg også lite poeng å kjøpe en dykkerklokke (og nesten ingen av de som kjøper suben er dykkere). Skal du absolutt ha en Rolex og av den typen, kjøp i hvertfall en GMT-Master. Ser nesten helt lik ut, men den funksjonen har du faktisk bruk for. Styr for all del unna suben, kjipeste klokken du finner.

Sub er ikke bare kjedelig, den har et forferdelig stempel. Alle som har en sub på armen blir tatt for å være statusjegere. Den er ikke bare en Rolex, men også den aller mest gjenkjennlige Rolexen. Alle som akkurat har nok penger til å kjøpe en dyr klokke, kjøper suben av den enkle grunn at de vil at andre skal se det. Kjøper du den klokken får du det stemplet, om du vil eller ikke. Et annet poeng er at suben er og blir en dykkerklokke (submariner...), og er du ikke en dykker blir det for meg også lite poeng å kjøpe en dykkerklokke (og nesten ingen av de som kjøper suben er dykkere). Skal du absolutt ha en Rolex og av den typen, kjøp i hvertfall en GMT-Master. Ser nesten helt lik ut, men den funksjonen har du faktisk bruk for. Styr for all del unna suben, kjipeste klokken du finner.

Vi to er nok uenige.

Forsåvidt litt enig her, men dette:

"Et annet poeng er at suben er og blir en dykkerklokke (submariner...), og er du ikke en dykker blir det for meg også lite poeng å kjøpe en dykkerklokke (og nesten ingen av de som kjøper suben er dykkere)."

Viser at du ikke helt har skjønt det... ;)

Et annet poeng er at suben er og blir en dykkerklokke (submariner...), og er du ikke en dykker blir det for meg også lite poeng å kjøpe en dykkerklokke (og nesten ingen av de som kjøper suben er dykkere).

Mnåååh!?!?!?!?!?!?!? :confused: er vel et par hundre andre klokker da som det heller ikke er noe poeng å kjøpe?

Mnåååh!?!?!?!?!?!?!? :confused: er vel et par hundre andre klokker da som det heller ikke er noe poeng å kjøpe?

Jeg har helt til nå antatt at jeg en dag skulle reise ut i verdensrommet og aller helst til månen. Det ser litt mørkt ut for øyeblikket, så det er vel på tide å legge ut Speedmasteren på Finn... :)

Men nå må vi besinne oss: La ikke denne posten bli en Rolex-diskusjon DEN også...

Andre klokker vi kan anbefale OP?

Nei, jeg kjøper faktisk for det meste ikke dykkerklokker. Jeg synes det har blitt så standard at så mange klokker som ikke er dressklokke, de putter man en dykkerring på så ser de fancy ut. Ser personlig ikke poenget med dette, og kjøper derfor personlig andre klokker, slik som GMTen.

Redigert:
Jeg har helt til nå antatt at jeg en dag skulle reise ut i verdensrommet og aller helst til månen. Det ser litt mørkt ut for øyeblikket, så det er vel på tide å legge ut Speedmasteren på Finn... :)

Men nå må vi besinne oss: La ikke denne posten bli en Rolex-diskusjon DEN også...

Andre klokker vi kan anbefale OP?

Jeg har aldri sett en mer unødvendig post. Speedmasteren er en klokke med et tachymeter, noe som ikke har så veldig mye med verdensrommet å gjøre. Rolex Daytona er også en klokke med et tachymeter men har aldri hørt at noen har satt den i sammenheng med verdensrommet. Det eneste som er Omegaen er at det var den første klokken på månen. Og når det gjelder dykkerklokker så ja, jeg styrer helst unna dykkerklokker så lenge de ikke er veldig spesielle. Hvis man har muligheten til å velge en klokke (GMTen) som ser nesten helt lik ut som suben, men med en funksjonen som jeg som ikke er dykker har bruk for, ja da kjøper jeg mye heller den.

Forsåvidt litt enig her, men dette:

"Et annet poeng er at suben er og blir en dykkerklokke (submariner...), og er du ikke en dykker blir det for meg også lite poeng å kjøpe en dykkerklokke (og nesten ingen av de som kjøper suben er dykkere)."

Viser at du ikke helt har skjønt det... ;)

Ok? Da kan du vel vennligst forklare meg hva det er jeg ikke har skjønt. For jeg har nemlig litt peiling på stil og image, og hvis du har skjønt noe som resten av de som faktisk er klar over hva en klokke forteller om deg i visse kretser ikke har skjønt, så setter sikkert flere på forumet her pris på at du deler din store oppdagelse med resten av oss.