Trenger veiledning

Medlem
21. jan. 2013
Sted
Ålesund
Hei!
Jeg er ganske ny innenfor klokke verden, og kjøpte for noen mnd siden min første skikkelige rolex:) en submariner fra 1997 og er veldig nøgd med denne:) men nå har det seg slik;

Jeg arvet ganske nylig en rolex GMT klokke fra min avdøde bestefar. Denne klokken er utrolig flott å se på, men jeg har en følelse av at denne klokken er en kopi! Rettere sagt en replica... Dog en meget god en!?
Klokken har "perfekt"(om jeg skal kalle det det) lupe over datoen, tyngden føles riktig ut å sekundviseren glir akkurat som min egen sub! Fra en vinkel kan jeg tilogmed skimte en rolex-krone som er nede over klokken 6 markøren... Lenken å alt virker ekte å alt er som de burde være... Tror jeg?:s
Jeg tør rett&slett ikke å gå til en urmaker for å sjekke den, da jeg ikke vil bli ydmyket å latterlig gjort:(
Hehe:)
Grunnen til jeg stusser er at jeg aldri har sett bestefaren min bruke denne klokken... Håper på tips/svar, på hvordan ellers jeg kan se om den er ekte eller kopi, fort, da dette forstyrrer nattesøvnen min:/

Mvh
Rookie PrinsAlex

Hei!
Jeg er ganske ny innenfor klokke verden, og kjøpte for noen mnd siden min første skikkelige rolex:) en submariner fra 1997 og er veldig nøgd med denne:) men nå har det seg slik;

Jeg arvet ganske nylig en rolex GMT klokke fra min avdøde bestefar. Denne klokken er utrolig flott å se på, men jeg har en følelse av at denne klokken er en kopi! Rettere sagt en replica... Dog en meget god en!?
Klokken har "perfekt"(om jeg skal kalle det det) lupe over datoen, tyngden føles riktig ut å sekundviseren glir akkurat som min egen sub! Fra en vinkel kan jeg tilogmed skimte en rolex-krone som er nede over klokken 6 markøren... Lenken å alt virker ekte å alt er som de burde være... Tror jeg?:s
Jeg tør rett&slett ikke å gå til en urmaker for å sjekke den, da jeg ikke vil bli ydmyket å latterlig gjort:(
Hehe:)
Grunnen til jeg stusser er at jeg aldri har sett bestefaren min bruke denne klokken... Håper på tips/svar, på hvordan ellers jeg kan se om den er ekte eller kopi, fort, da dette forstyrrer nattesøvnen min:/

Mvh
Rookie PrinsAlex

Jeg har ikke åpnet opp lokket å sett på urverket, da jeg er redd for å skade klokken på noen som helst måte!

Hei:)

Min mening er at det ikke bør være noe problem å gå til en urmaker. Det er bare til å forklare at du har arvet den, og ønsker og sjekke om den er ekte :)

Hei:)

Min mening er at det ikke bør være noe problem å gå til en urmaker. Det er bare til å forklare at du har arvet den, og ønsker og sjekke om den er ekte :)

Ja, forstår hva du mener, men er så nervøs:s
Blir så flaut å gå inn, å eventuelt tomhendt ut igjen:/
Men neste gang jeg er i Oslo, vil jeg sikkert snuble innom Bjerke...
Men dette blir da en stund til da jeg bor på Sunmmøre:/

Ta av lenken å se etter serienr og ref.nr på kassa der lenken satt.
Post gjerne også noen bra bilder her.

Håper den er ekte :)

Kan være noe knot å få på igjen og lett å skarpe litt første gang(ene). På hver lugs er det ett hull, der inne sitter en fjærbelastet sak som du må dytte inn og vri lenken litt...
Er du i tvil om du vil prøve, så spør en hvilken som helst urmaker, de tror jeg hjelper deg av/på med lenken.

Kan være noe knot å få på igjen og lett å skarpe litt første gang(ene). På hver lugs er det ett hull, der inne sitter en fjærbelastet sak som du må dytte inn og vri lenken litt...
Er du i tvil om du vil prøve, så spør en hvilken som helst urmaker, de tror jeg hjelper deg av/på med lenken.

Takk for tipset! Skal ta en tur innom en lokal urmaker;)

Har du IPhone? Last ned gratis ap'en IMGUR. Da går du inn på "choose photo" og henter bilde fra tlf. Så går du ned på "Get embed codes" så ned på BBcode som automatisk kopieres. Lim så den koden inn i posten din:) vi kan helt sikkert hjelpe deg her. Legg inn fra litt forskjellige vinkler:) lykke til!

Redigert:
Om cyclopsen(forstørrelse galsset) Stemmer overens med forstørringen på submarineren din(2,5x?) ville jeg ha slappet av. Dette er noe falske klokker absolutt ikke kommer med, og at beste faren din har gått til bryet å få skiftet glass i en flask klokke har jeg ikke no tro på :)

Har nå "lekt" litt med klokken å prøvd å finne feil, men så langt er den nærmest feilfri! Eneste jeg kan sette fingeren på er bezelen! Når jeg roterer den kommer det en slik klikk-klikk lyd, og ikke slik som det gjør på sub'en! Jeg tror sub'en har 120klikk per runde?(correct me if om wrong) å gmt'en føles mer ut som kanskje 60klikk per runde!
Dette kan vel være ett tegn på den er uoriginal? Ellers er alt som de skal på klokken! Kronen popper ut når jeg skrur den opp, den har 3stiller og alle leddene er helt fri fra misfarging osv.
Er virkelig hodebry dette her! Har ikke tatt av lenken enda...

Har nå "lekt" litt med klokken å prøvd å finne feil, men så langt er den nærmest feilfri! Eneste jeg kan sette fingeren på er bezelen! Når jeg roterer den kommer det en slik klikk-klikk lyd, og ikke slik som det gjør på sub'en! Jeg tror sub'en har 120klikk per runde?(correct me if om wrong) å gmt'en føles mer ut som kanskje 60klikk per runde!
Dette kan vel være ett tegn på den er uoriginal? Ellers er alt som de skal på klokken! Kronen popper ut når jeg skrur den opp, den har 3stiller og alle leddene er helt fri fra misfarging osv.
Er virkelig hodebry dette her! Har ikke tatt av lenken enda...

Bilder, bilder, bilder og atter bilder! :)

Ta bilde med kamera, last opp på imgur.com via pc og copy/paste bildenettadressen til et innlegg

Svarte fa**! Hvis den er ekte..... :)

Det eneste som skurrer litt er rolexrolexrolexrolex skriften rundt, og metall "ringene" rundt lumen, men jeg kan ikke nok til å konkludere med noe.

EDIT: Fargen på de rosa stenene rundt og er litt rar. Hadde det vært rubiner hadde de vært mye rødere.
Men som sagt; har ikke peiling! :)

Redigert:
Tror du bruker feil koder.. Men jeg ser den gjennom linken og den ser faktisk legit ut.. Det er en klokke til 3-400tusen++ i så fall;) ser Rolexkronen innrisset kl 6 og datoen er bra forstørret. Få den åpnet hos urmaker for p være helt sikker.. Vulgært rå da!

Redigert: