Trenger veiledning

låset känns inte 100% synkat heller känns det som,

i många fall, jag säger inte att detta är ditt fall, men så är det många som köper replicas och sier att de har arvet den av beste far etc för att de ikke vill si att de köpt kopi, en lätt unskyllning ifall noen skulle se att det er en fake man har på byen etc, stött på folk ofta som har den unnskyllningen... sad but true ):

gå til urmaker så får du ett snabbt och korrekt svar mister! (y)

Jeg forstår hva du mener, men i mitt tilfelle er dette en sann historie...
For alt jeg vet kan jeg sitte på en såkalt "gullgruve" om det skulle vise seg om den er ekte:)
Men jeg vil helt klart gå til urmaker for å sjekke opp dette neste gang jeg er i Oslo!:) skal gå innom "lokalen" i Ålesund å høre om de vil bistå, men der erfarte jeg, værtfall sist, at de ikke var så veldig "hjelpsom" når jeg kom inn med sub'en min... De anbefalte meg å sende klokken til Oslo for å ta av ett ledd, da den skulle strammes inn, så lurer på hva de vil si når jeg hører om fjerning av lenke å åpning av kasse! :s

Men jeg håper det viser seg at klokken er ekte! Det er litt av en klokke å ta med videre i livet, selvom den helt klart vil bli låst vekk om det viser seg at den er ekte!
Visst den skulle vise seg å være falsk(noe den helt sikkert er, ifølge dere og opplysninger) vil den nok ikke fortjene en plass i klokkeskrinet...
Personlig har jeg ikke gitt opp håpet enda:)
Men jeg takker værtfall for oppmerksomheten, å ikke minst alle svarene!:) håper dette er like spennende for dere som for meg!
Liker meg her inne!:D

Og når jeg har fått sjekket opp urverket osv, vil jeg helt klart poste det her inne:)

Redigert:
Det er ikke min erfaring hos Nelvik, men det kan være jeg får ekstra god service siden jeg har handlet klokke der før. Når jeg var innom med min sub tok de enkelt av et lenkeledd, og når jeg bad om en verditakst på Sea-Dwelleren min var det heller ingen problem. Men nok om det. Vi får håpe du bare var uheldig :)

Det jeg kan si med en gang er at du ikke får åpnet baklokket hos Nelvik. Hun åpner ikke Rolex. Om de heller ikke vil hjelpe deg med fjerning av lenken, så kan du bare sende meg en pm, så skal jeg hjelpe deg med det:)

Krysser fingrene for at den er ekte. Det hadde vært dritkult :D

Hvis ikke den lokale urmaker vil se på den, så kan man jo alltids ta den med til en smykkeforretning for og få verifisert juvelene på klokken først? Hvis de er ekte er jo oddsen endel høyere for at resten er legit. :)

Stemmer helt sikker bra :) Min i stål veier 153g med alle leddene på. Hiv den på kjøkkenvekta @PrinsAlex.

Dersom det hadde vært meg som hadde arvet en klokke til underkant av en halv mill hadde det tatt meg maks en halv dag for å få verifisert ekthet hvis jeg var i tvil, begynt med sjekk av gull i lenke ( det kan en helt vanlig gullsmed gjøre på 5 sek.) og verifisering av stener hvis det var langt til AD, er dette legit er det vel sansynlig at uret i seg selv er ekte.
Ps. Skulle være moro å høre hva dine andre familiemedlemmer synes om 'arven' . :cool:

Redigert av en moderator:
Ta en magnet mot lenken gjennom en liten bit dopapir feks. En ekte gull rolex gir ikke magneter noe å ta i..

yRSqawE.jpg

Det står neppe "STEELINOX" på en lenke i gull. :confused:

Da var lenken fjernet etter mye knoterier... Må si jeg er kjempe skuffet!
Viser seg at klokken ikke har så mye verdi som jeg håpet på...
Lurer på hva bestefar tenkte om dette uret, og kanskje dette var grunnen til jeg aldri har sett han bruke den...
Det var jo spennende så lenge det varte! Men nå skal jeg ned i garasjen å finne noe å åpne kassen med! Kanskje jeg kan bruke urverket til noe senere? Noen ide'er?

imgur: the simple image sharer

imgur: the simple image sharer

Synd! Håpet virkelig den var ekte...
Håper du i hvert fall ble bitt av klokkebasillen og får deg en Rolex i nær fremtid:D

Edit: ikke kødd med dette, skuffelsen er sikkert stor nok...

Redigert:
Det var en bra fake, men fortjener nå sin død. Del den i 2 med vinkelsliper og dokunter det! Urverket er ikke noe du får brukt for..

Ja ja, det har i hvertfall vært veldig spennende å følge denne tråden - har liksom delt spenningen med trådstarter.

Som også "Rød" skrev så håper jeg dette har vekket din interesse for klokker, for her er du i godt selskap :)

Og forresten - VELKOMMEN TIL SONEN!

Tacoking

Dersom det hadde vært meg som hadde arvet en klokke til underkant av en halv mill hadde det tatt meg maks en halv dag for å få verifisert ekthet hvis jeg var i tvil, begynt med sjekk av gull i lenke ( det kan en helt vanlig gullsmed gjøre på 5 sek.) og verifisering av stener hvis det var langt til AD, er dette legit er det vel sansynlig at uret i seg selv er ekte.
Ps. Skulle være moro å høre hva dine andre familiemedlemmer synes om 'arven' . :cool:

Helt enig :) Er ikke vanskelig å få slikt gjort veldig raskt.

Forøvrig var det veldig synd at det var en fake da. Hadde jo vært en helt utrolig og fantastisk historie om det viste seg at det var ekte vare som kun bestefar var kjent med. Menmen, ting som virker å være for gode til å være sant er jo som regel det...
Håper likevel dette kan være gnisten til en gryende klokkenetusiast!

Trist at den ikke var ekte. Skikkelige fakes kan være særdeles vanskelig å spotte, men denne hadde noen åpenbare bommerter. Du får trøste deg med at du nå slipper å kjøpe matchende antrekk til klokken... :)