Tror folk du har fake klokke?

Jeg spør ikke om et produkt er fake, jeg spør om det er originalt. ;)

Mine tre Panerai-spottinger har alle vist seg å være fake.. Men, de bedyrer alltid at kvaliteten er like bra som originalen.

Ingen legger merke til klokkene mine :D Det er jeg glad for, så slipper jeg f.eks. forsvare hvorfor jeg kjører billig bil og bærer dyr klokke, i stedet for motsatt. (Er jo helt åpenbart for meg, men noen mennesker foretrekker å bruke penger på framtidig spiker i stedet for framtidig arvegods :D) Jeg beveger meg ikke i kretser der klokker fungerer som statussymboler, så det er bare mine nærmeste som vet hva jeg har på hånden. Og de rister stort sett overbærende på hodet, men bryr seg ikke utover det.

Der svarte du for meg, Anders.

Jeg får spørsmålet fra tid til annen med Rolex på armen. Konklusjonen min er oftest at det ikke er spesielt viktig å overbevise de som spør om den er fake om det motsatte. Uansett, Zenith og IWC er det "ingen" som aner hva er, og det er etter min mening en meget lekker løsning på problemet :D

Hvis vi oppsumerer...

Jeg kjøper meg Rolex fordi jeg syns det er et fantastisk ur, Utsende, kvalitets, ur.verk, Hele konsepter. Syns også Omega er rå flott og resten av det øvre segmentet.

Jeg er mer eller mindre blitt et offer for Rolex hysteriet ;) :D :D
Og føler ikke at det er noe i veien med det... Om jeg er gal ... Kansje det.... Enkelte syns sikkert det fordi jeg har en dyr klokke...

Men bryr jeg (vi) oss om det..

Nei.................

Jeg kjøper ikke for og imponere naboen eller noen på jobben.. Derfor er det egentlig helt uvesentlig for meg hva andre syns og mener.. Vi som er klokke intereserte og han kjenskap til forskjellige typer ur. Vet hva som er hva.

Som en artig fotnote, jeg har en god venn som har en del å gjøre med folk i finansmiljøet. Han er dog mauer og fokuserer i tillegg på helt andre ting enn klokker. For å ikke være helt utenfor sporter han likevel en fake breitling. På en fuktig hyttetur i vinter tilbød jeg han å bytte den mot min skx007 og argumenterte med både inhouse og cred fra de med litt interesse. Heldigvis sa han blankt nei :)

Som en artig fotnote, jeg har en god venn som har en del å gjøre med folk i finansmiljøet. Han er dog mauer og fokuserer i tillegg på helt andre ting enn klokker. For å ikke være helt utenfor sporter han likevel en fake breitling. På en fuktig hyttetur i vinter tilbød jeg han å bytte den mot min skx007 og argumenterte med både inhouse og cred fra de med litt interesse. Heldigvis sa han blankt nei :)

Skummelt det der, tenk om han hadde sagt JA...

whoasmiley.jpg

Nå har ikke jeg en stor klokkesamling, men det er relativt få som har kommentert klokkene mine.
Jeg har fått flest komplimenter for en Sector Ocean Master... en relativt rimelig Quartz...
Seamasteren fra 70-tallet tror de fleste som har kommentert den er noe gammelt ræl jeg har funnet på loppis..
Paneraien er det vel kun et par stykk som har kommentert og han ene mente det måtte være fake fordi den var så lett... Titan kunne det jo ikke være;)