Tudor-tråden

20230514_101259.jpg

20230514_101343.jpg

20230514_101348.jpg

20230514_101414.jpg
20230514_101402.jpg
 
Får satse på det! Hvordan er følelsen mot standard Bb 41? Vil tro du har erfaring med den.
syntes den originale ble veldig topptung. Denne føles med sikkerhet mindre?
Jeg har aldri eid forrige modellen men den lider jo av samme lidelse som f.eks GMT og BB Pro. Som du sier så er de altfor tykke og oppleves klumpete og topptunge. Det er ikke tilfellet her, den føles balansert og betraktelig slankere enn forgjengeren selv om de faktiske tallene ikke nødvendigvis forteller om store forandringer. Det jeg opplever som den store forskjellen er at det virker som Tudor faktisk har hørt på sluttbrukeren og fikset alt som var feil med den gamle og toppet det hele med metasverket.
Den føles ut som en Rolex hele veien og de har til og med fått det lille "kneppet" når du skrur opp kronen for å stille eller trekke opp. Så at dette er mye Rolex er det liten tvil om. Til og med den gode gamle knirkingen i lenken er på plass ;)

Kort oppsummert så er alt på plass her. Nærmere sub kommer du ikke uten å kjøpe en sub.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Skogsmann
Jeg har aldri eid forrige modellen men den lider jo av samme lidelse som f.eks GMT og BB Pro. Som du sier så er de altfor tykke og oppleves klumpete og topptunge. Det er ikke tilfellet her, den føles balansert og betraktelig slankere enn forgjengeren selv om de faktiske tallene ikke nødvendigvis forteller om store forandringer. Det jeg opplever som den store forskjellen er at det virker som Tudor faktisk har hørt på sluttbrukeren og fikset alt som var feil med den gamle og toppet det hele med metasverket.
Den føles ut som en Rolex hele veien og de har til og med fått det lille "kneppet" når du skrur opp kronen for å stille eller trekke opp. Så at dette er mye Rolex er det liten tvil om. Til og med den gode gamle knirkingen i lenken er på plass ;)

Kort oppsummert så er alt på plass her. Nærmere sub kommer du ikke uten å kjøpe en sub.
Takk for tilbakemelding. Greit å spare 60’ på sub nodate ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Jeg kommer nok ikke til å kvitte meg med Suben riktig enda ;) Men mtp pris så er dette latterlig mye klokke for pengene.
Veldig pen klokke, ingen tvil om det! Har meldt meg på liste jeg også. Men hvor "holdbar" tror du rødfargen er? Altså: Tror du at du kommer til å være like begeistret for denne om 10 år? Eller blir du fortere lei av den, enn du ville blitt med en mer nøktern/klassisk farge, som sort eller blå?
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Veldig pen klokke, ingen tvil om det! Har meldt meg på liste jeg også. Men hvor "holdbar" tror du rødfargen er? Altså: Tror du at du kommer til å være like begeistret for denne om 10 år? Eller blir du fortere lei av den, enn du ville blitt med en mer nøktern/klassisk farge, som sort eller blå?
Vanskelig å si, men per nå er det rødfargen som fikk meg til å kjøpe den. Hadde den kommet i sort eller blå utgave først hadde den blir for lik sub og jeg hadde latt være. Jeg har alltid likt den røde men forrige generasjons "issues" har vært en dealbreaker. Men klokkesamlinger er jo stadig i bevegelse, så det er vanskelig å si. Hvis man har flere klokker å bytte på tror jeg den kan bli værende. Kanskje man må tenke seg om et par ganger hvis man bare skal ha den ene. Da kan det jo hende man blir fortere lei den røde enn andre mer nøytrale varianter.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Kleiven og Skogsmann
Satt den i bestilling. Tudor reklamene i Giro De Italia overbeviste meg.
Ny klokke blir fint det. Om den kommer i sommer eller til jul får bare være :)
Korreksjon. Hopper ut av køen på denne. Var sommerklokke som var på menyen. Lurer bare meg selv med å kjøpe diver til høsten.
 
Korreksjon. Hopper ut av køen på denne. Var sommerklokke som var på menyen. Lurer bare meg selv med å kjøpe diver til høsten.
Er du sikker? Den fungerer hele året i min bok. Det er riktig nok en diver, men det gjør det ikke til noen utpreget sommerklokke synes jeg ihvertfall.
Men hvis du var på utkikk etter en sommerklokke i utgangspunktet så ser jeg jo poenget ditt. Men da kan du jo bruke den neste sommer ;)
Har hatt den på labben i 4 døgn nå og den er innfrir over norm her.
 
Er du sikker? Den fungerer hele året i min bok. Det er riktig nok en diver, men det gjør det ikke til noen utpreget sommerklokke synes jeg ihvertfall.
Men hvis du var på utkikk etter en sommerklokke i utgangspunktet så ser jeg jo poenget ditt. Men da kan du jo bruke den neste sommer ;)
Har hatt den på labben i 4 døgn nå og den er innfrir over norm her.
Blir aldri sikker når du kommer med smarte poenger/argumenter gang på gang…
 
  • Elsker
  • Haha
Reaksjoner: Pippen og GrimReaper