Tudor-tråden

Tror de aller fleste er tildelt nå, uten at jeg kan bekrefte det sikkert. Jeg har hatt min liggende hos de i Oslo en stund da jeg ikke har hatt anledning til å hente den før.
Skulle egentlig slanke samlingen i påvente av en dyr sak som ankommer neste år, men kunne ikke si nei når jeg ble tilbudt denne.

Ja, det er bare laget 100 eksemplarer. De er merket med "en av 100" på baklokket.
Skjønner, hadde en blå BB58 før. Så denne takket jeg nei til, hadde nok ikke brukt den nok til å forsvare det uansett. Kult at Bjerke lager en spesial for jubileet.
 
Skjønner, hadde en blå BB58 før. Så denne takket jeg nei til, hadde nok ikke brukt den nok til å forsvare det uansett. Kult at Bjerke lager en spesial for jubileet.
Jeg hadde også en blå 58 tidligere og den tapte konsekvent tid mot suben. Men jeg synes denne var litt utenom det vanlige, så det var grunnen til at den fikk en plass i samlingen. Hadde nok ikke kjøpt en ordinær 58 igjen selv heller. Men denne er litt morsom å ha i boksen. Blir litt som med FXD M.N.21. Den synes jeg er relevant i og med at den er litt sjeldnere enn de påfølgende årgangene. Derfor blir den værende i samlingen. Hadde nok ikke kjøpt den hvis det sto 22 eller 23 på baklokket.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
20230917_084132.jpg
 
Den har alt!*

*Unntatt t-fit, som vanligvis er det som blir påpekt som nedsiden med BB58.

Men har man mikrojusteringsbehov så lar det seg løse med easylink fra Steel Reef.
Så jeg hiver meg også på BB58-skrytingen her :)

Vis vedlegg 345850
Vis vedlegg 345851
Dette så jo litt interessant ut! Har du mulighet for å ta flere bilder som viser hvordan den fungerer og tar seg ut? :)
 
hvordan den fungerer

Fungerer så vidt jeg kan forstå 100 % som et Rolex Easylink.

Tar 5 minutter å installere med riktig skrutrekker, og ser med mitt øye ut som en originaldel. 5mm lengdejustering som for meg er perfekt når jeg går av flyet på Rivieraen om sommeren, men kanskje er litt mye når det bare blir gradvis varmere på våren her hjemme. Men det har jeg den vanlige barett-justeringen til. Hovedfunksjonen for min del er nesten at lengden i innslått tilstand er sånn ca et halvledd, som gir meg akkurat de lengdejusteringsmulighetene jeg manglet.

Edit: for min del er det nesten knekkende likegyldig om Tudor oppgraderer BB58 med T-Fit spenne, for jeg liker denne så godt.
 
Den har alt!*

*Unntatt t-fit, som vanligvis er det som blir påpekt som nedsiden med BB58.

Men har man mikrojusteringsbehov så lar det seg løse med easylink fra Steel Reef.
Så jeg hiver meg også på BB58-skrytingen her :)

Vis vedlegg 345850
Vis vedlegg 345851
Enig med deg angående T-fit. Den er genial og burde absolutt vært på BB58. Også kunne fjernet de falske naglene hvis man skal være pirkete. Trøsten er at de ikke synes når man har den på hånda.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kraken
Fungerer så vidt jeg kan forstå 100 % som et Rolex Easylink.

Tar 5 minutter å installere med riktig skrutrekker, og ser med mitt øye ut som en originaldel. 5mm lengdejustering som for meg er perfekt når jeg går av flyet på Rivieraen om sommeren, men kanskje er litt mye når det bare blir gradvis varmere på våren her hjemme. Men det har jeg den vanlige barett-justeringen til. Hovedfunksjonen for min del er nesten at lengden i innslått tilstand er sånn ca et halvledd, som gir meg akkurat de lengdejusteringsmulighetene jeg manglet.

Edit: for min del er det nesten knekkende likegyldig om Tudor oppgraderer BB58 med T-Fit spenne, for jeg liker denne så godt.

Har Rolex med easylink og Steel reef på min BB58, og kan støtte at det fungerer likt. Faktisk et meget godt produkt med veldig gode toleranser