chrbir
Støttemedlem
Hei!
Jeg har vært ute etter en submariner i lang tid, ble egentlig bitt av basillen etter jeg kjøpte DJ42 for noen år tilbake. Nå ser jeg ventelistene (dersom du kommer inn på en), er utrolig lange, og jeg kan nok se langt etter en sub i dagens klima. Jeg er heller ikke gira på å kjøpe på bruktmarkedet. liker ikke å betale mer en veil, heller ikke å støtte et ettermarked som virker kynisk og profittjagende. Det siste åpenbare ankepunktet er at jeg er redd for å bli lurt.
Så til poenget.
Når jeg har begynt å lete etter alternativer, har jeg falt for Turdor black bay fifty eight. Den med sort/gull (?) skive og markeringer på bezel. DJ42 forblir penklokken min, så denne er i såfall i tillegg. Har tidligere hatt en Speedmaster moon watch, og syntes kanskje denne ble litt stor. pluss at det var litt stress å drive å trekke den opp annenhver dag.
Er det å kjøpe Tudor noe dere har angret på? typ "jeg burde ventet på Sub"?
Prisen på 35.000 er også (relativt) hyggelig i denne sammenhengen.
Flott arvestykke, @johage , det får'n si! Selv hadde jeg en plan om å arve fatterns Longines, men den klarte vi å surre vekk da vi ryddet ut av huset. Ta godt vare på denne!Dagens dobbel... Klokken har jeg arvet av pappa. Den ble kjøpt ny hos Bjerke i 1998 og fikk sin første service for noen uker siden.
Vis vedlegg 216091
Jeg ville gått for blue. Den er litt friskere.Hva tenker folket her om valget mellom BB58 Black vs Blue?
Vis vedlegg 216579
Kilde: https://barkandjack.com/2020/07/08/tudor-black-bay-58-new-blue-vs-original-black/
Veldig vanskelig valg. Skifter litt mening fra uke til uke Det eneste jeg holder fast ved er at stålfargen på den blå er litt finere og kanskje også mer allsidig.Jeg ville gått for blue. Den er litt friskere.
Hva tenker folket her om valget mellom BB58 Black vs Blue?
Vis vedlegg 216579
Kilde: https://barkandjack.com/2020/07/08/tudor-black-bay-58-new-blue-vs-original-black/
Tusen takk for svar alle sammen! Prøvde suben til en kompis i går, og en tudor black bay (ikke 58).
Suben er selvfølgelig fin, men dersom tudor bb 58 er såpass "slanket" som videoene på nett antyder, tror jeg den vil være en meget god beater. DJ42 blir nok i mitt eie, da den er en perfekt jobb klokke. Har gått i blå-dressen i snart 12 år, og DJ´n funker fint i det aspektet. Men som hverdagsklokke når jeg endelig kommer meg ut av dressen, blir det en diver.
Vi får se hva som dukker opp i et butikkvindu først: BB58 eller Sub.
Tja.. Oysterdate «bigblock» med Rolex krone og baklokk henger vel en del høyere enn Prince Date.Hvorfor er det så stor prisforskjell mellom disse? Syns begge er kule. Men i mine øine fremstår den hvite som et varp?
Vis vedlegg 216717Vis vedlegg 216718